KristianS Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Kjøpte ny disk for eit par månedar sidan, ein WD RAPTOR. :nice: No har eg lagt merke til at den av og til slakker av på turtallet eit lite sekund, for så å speede opp igjen. Har blitt redd for å lagre til denne disken då eg nødigt vil miste viktige data. Eg har en 80gig WD SE i tillegg, så eg har alternativ, men raptoren er merkbart raskare. - Edit: Kom på at den har begynt å lage en del høgfrekvent støy. I starten var den like stille som WD SE disken, men no er det begynt å bli plagsomt. - Er det grunn til bekymring? Lenke til kommentar
KristianS Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Kjøpte ny disk for eit par månedar sidan, ein WD RAPTOR. :nice: No har eg lagt merke til at den av og til slakker av på turtallet eit lite sekund, for så å speede opp igjen. Har blitt redd for å lagre til denne disken då eg nødigt vil miste viktige data. Eg har en 80gig WD SE i tillegg, så eg har alternativ, men raptoren er merkbart raskare. - Edit: Kom på at den har begynt å lage en del høgfrekvent støy. I starten var den like stille som WD SE disken, men no er det begynt å bli plagsomt. - Er det grunn til bekymring? Ingenting å bry seg om med andre ord? :!: Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Tja det kommer an på det du... håper du på at den kresjer eller ???? Men hvis det gir bad ytelse i tester så bør du ta dette opp med de du kjøpte den av så får du hørt med de om det har vært noen problemer med dette med turtallet.. men det skal etter det jeg forstår variere ettersom hva du gjør i windows og slikt... avogtil bruker du da ikke disken i det hele tatt bare idle.. da setter farten seg ned til strømsparende nivå... og så den hvine lyden er nok fra når den akselerer opp til standard hastighet... Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Du må heller ikke glemme at denne spinner på 10 000 rpm, så den kan ikke være inne stengt. Den bør også ha kjøling. som f.eks. en vifte som blåser på den. BLir den for varm, blir den også ødelagt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå