Gå til innhold

Sony Dcr-trv33 - Noen Spørsmål

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe et Sony DCR-TRV33 men lurer på et par ting fra dere som allerede har kameraet:

- hvordan er kvaliteten ved innendørs filming ?

- hvordan er deres erfaringer med touch-screen (fryktelig irriterende og "knotete" - eller OK ?)

- stillbildefunksjonen - blir oppløsningen OK for web-bruk ?

- hvordan er støy fra kameraet ?

- hvordan er dere fornøyd med størrelsen på kameraet ?

Håper på tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har selv Sony TRV80, men kameraene er ganske like. Innendørs filming går bra hvis det ikke er for mørkt, resultatet blir ihvertfall bedre enn med Canon sine billig kameraer.

Mitt kamera kan ta stillbilder med 2 megapixlers oppløsning, men de blir utrolig dårlige. Til web bruk er de greie nok, men selv om jeg resizer dem ned til 640*480 så ser du at bildene ikke er spesielt bra. TRV33 har vel bare 1 megapixels oppløsning? Anbefaler ikke å bruke filmkamera til å ta stillbilder med, men tror dette gjelder alle videokameraer i 10.000 kroners klassen.

Størrelsen er helt perfekt, godt å holde og touch skjermen fungerer veldig bra, raskt å manøvrere rundt i, men det er en vane sak. Største problemet er jo alle fingermerkene som kommer på skjermen :-)

Du spør om støy, da regner jeg med du tenker på motor støy som fanges opp av mikrofonen. Sony sine kameraer kommer mye bedre ut på dette området enn Canon sine kameraer. Du skal høre godt etter og skru lyden ganske høyt opp for å høre dette på mitt kamera.
Canon sine kameraer sliter veldig med dette, har prøvd 500, 600 og MVX150i modellene og de er håpløse.

Tror ikke du blir misfornøyd med Sony TRV33, har brukbar nattfunksjon også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...