Gå til innhold

Framtiden Til Dell Bringer?

melbamix

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp her. Tenkte jeg skulle bestille meg laptop og har sett endel på dell 500m. Men er det noen som vet om det kommer noen oppgradering av denne maskinen rundt desember. Eneste jeg ikke liker ved maskinen nå er det integrerte grafikk kortet. Hadde det vært for eks ATi radeon mobility 9000 med 64mb ram hadde jo maskinen vært perfekt. Virker jo på meg som om de kjører "tilbud" i fleng nå for å få ut maskinene. Selv om i8600 be dyrere med "tilbudet" enn den var før. Fri oppgradering av minne til 512mb er jo greit. Men harddisken som er "oppgradert" til 40GB, mindre enn før med andre ord og grafikk kortet er ett ati mobility med 32mb... så lurer på om det er best å vente en mnd til desember da det ser ut som mange nye maskiner kommer?? Noen som vet noe om kommende dell bærbare egentlig?

Takk for all hjelp

Melbamix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, trenger litt hjelp her. Tenkte jeg skulle bestille meg laptop og har sett endel på dell 500m. Men er det noen som vet om det kommer noen oppgradering av denne maskinen rundt desember.

Tja, det er vanskelig å spå, spesielt om fremtidn ... men 500m begynner jo å dra på årene nå.... ?

Og hvis du ikke absolutt må ha dell får du jo mer for pengene andre steder..

Lenke til kommentar

Hei du!

Er i akkuratt samme situasjon som deg. Tenkt mye på 500m. I allefall nå i dag når de oppgraderingstilbudene går ut blir maskinen en del dyrere igjen. Ikke noe nytt tilbud. Luka ut av en veldig pågående selger hos dell at det tilbudet de hadde nå med alle oppgraderingene var for å få ut flest mulig maskiner siden 3. kvartal slutter nå slik at de får best mulig resultater. Så med logisk sett kjører dell de beste tilbudene i slutten av hvert kvartal.

Jeg likte heller ikke det integrerte skjermkortet, det gir ca. 1900 poeng i 3dmarks2001 mens R9000 gir ca 7000!

Men så her om dagen fant jeg denne maskinen

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=3

koster 12500 og har 1,3 centrino og og 256 mb ram. Men i gjengjeld har den 7200rpm HD og radeon 9000!

hva syns du?

det er test av den både på barbara.no og dinside.no

(Wlan problemet ser ut til å kunne løses enkelt med en driveroppdatering)

Lenke til kommentar

regner med Ati mobility 9000 med 32mb ram og er bedre enn det integrerte skjermkortet på dell 500m? sitter å ser på D600 nå. Tingen er at jeg ikke har 15 lapper å legge ut nå, der er dell praktisk siden det er mulig å kjøpe på avbetaling. Dog de tar seg grovt betalt for det. Men, alltid et men. Du kan jo betale så mye du vil pr mnd. Gidder ikke sitte å betale på en datamaskin i 3 år. Men har jo mellom 2-3000 mnd jeg kan avse på nedbetaling og da blir det ikke så mye renter på dem likevel :)

Lenke til kommentar
Men så her om dagen fant jeg denne maskinen

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=3

koster 12500 og har 1,3 centrino og og 256 mb ram. Men i gjengjeld har den 7200rpm HD og radeon 9000!

Hadde den bare hatt bedre skjerm.... f.x hatt skjermen fra neste modell i produktserien (G732 16" UXGA).

Av en eller annen grunn må man ha P4 (ikke engang mobile!) for å kunne få den skjermen!

-pg

Lenke til kommentar
regner med Ati mobility 9000 med 32mb ram og er bedre enn det integrerte skjermkortet på dell 500m? sitter å ser på D600 nå. Tingen er at jeg ikke har 15 lapper å legge ut nå, der er dell praktisk siden det er mulig å kjøpe på avbetaling. Dog de tar seg grovt betalt for det. Men, alltid et men. Du kan jo betale så mye du vil pr mnd. Gidder ikke sitte å betale på en datamaskin i 3 år. Men har jo mellom 2-3000 mnd jeg kan avse på nedbetaling og da blir det ikke så mye renter på dem likevel :)

Har gått for den samme løsningen hva gjelder betaling. Hadde ikke tilstrekkelig med penger. Tok det på avbetaling og betaler så mye jeg har råd til hver måned, stort sett dobbelt så mye som jeg må! Rentene på kreditten kan du skrive av på skatten, så det blir ikke så dyrt allikevel.

Lenke til kommentar
Det tror jeg er veldig lurt.

Kanskje det er greit å vente til februar, da skjer det en del...

Eller kanskje i mai?

Neste Juli måned kommer det en del nytt, vet jeg.

Ikke minst om et års tid, oi oi.

Man kan vente for evig og alltid... ;)

Poenget for min del er at jeg vet at Radeon 9600 kommer nå. Forrige store nyhet var i mars 2003 med Pentium M. Det er jo da verdt å vente dersom man kjenner spesifikt til ting som er i anmarsj som man verdsetter. For mitt vedkommende vil jeg anbefale å vente med å kjøpe bærbar til versjonene med Radeon 9600 er klare.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til Dell og spurte, her var svaret jeg fikk :

Hei,

ATI 9600 Mob grafikk kort vil komme på Inspiron 8600 i desember.

Dersom du har andre spørsmål eller ønsker å bestille er det bare å ta kontakt!

Med vennlig hilsen

Helena Tvorek

Sales Representative

Dell AS

Direkte telefon: 23 16 23 03, linje 5919

E-mail: [email protected]

Internett: www.dell.no

For min del virker kombinasjonen centrio 1.7 og radion 9600 uslåelig i nærmeste fremtid, derfor venter jeg på den. Innen desember har vel prisen på centrio 1.7 synket med en tusenlapp også tenker jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...