|SeVen| Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Drev å klokket mitt 9600np kort igår. Jeg har aldri vært borti at kortet yter mindre jo mere jeg klokker, men npr jeg kommer over 380 på GPU så yter det faktisk mindre, er dette et faktum eller er kortet mitt rav ruskende feil ? Lenke til kommentar
dp Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 det kalles: for høy overklokking. et rart fenomen som skjer når man klokker for høyt.. aner ikke hvorfor det skjer da cpuen/3dkortet ofte er stabilt på frekvensen, men man får mindre poeng. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 Jau, får 1300 i 3dmark03 hehe.. trodde jeg endelig skulle komme meg over 3000 grensa med den overklokken jeg, et 9600np kort over 3000 har jeg ikke sett enda. Får 2590 orginalt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 dette har også eg vert borti med mit kort, rart og irriterende. Må liksom finend en perfetkte klokken Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 dette har også eg vert borti med mit kort, rart og irriterende. Må liksom finend en perfetkte klokken Takker for svar, ble vel litt for mye mølle.. overklokk Lenke til kommentar
drbass Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Har du ålanslipt kjøleren og gpu? og puttet på litt artic silver? Hvis nei så kan det være et billig med ganske så effektivt triks for å få opp klokken litt mer. Kan også invistere i kjøleribber til rammen. Gjør du dette vil du i allefall få kortet litt kaldere. Du kan også ta av sidedøren og sette et par 80/92/120mm eller lignende til å kjøle det Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Å slipe GPU-kjernen er effektivt, ja, men ekstremt risikofyllt. Å slipe kjøleribben er ikke farlig, med tanke på at det er ingen elektriske deler der. Btw, har du slipt GPU-kjernen din? Post resultatet da! *grin* Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Har verken planslipt GPU eller Kjøleribbe, eneste jeg har gjort er å tatt ut kortet og satt inn 9800pro hehe... Men 960np klokker sinnykt dårlig, får klokket litt på core, men omtrent ingenting på minne. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Har du prøve å softmodde det da? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Har du prøve å softmodde det da? Funker ikke med soft mod på 9600nå så vidt jeg vet. Eller sikert du til softemodde 9800pro til XT ? Det har jeg prøvd og det funker fint, men flasha tilbake til orignal bios da jeg ikke følte meg helt trygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå