Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal prøve å forbedre håndskriften min - trenger tips

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går skal straks begynne på universitet og har derfor tenkt endel på min håndskrift i det siste. Den er veldig stygg og jeg må bruke mye tankekraft og energi når jeg skriver for at det i det heletatt skal bli leselig. På universitet er eksamener på papir med penn og jeg har derfor tenkt å prøve og gjøre handskriften min litt bedre ved å øve litt. Jeg har ikke skrevet så mye på papir i og med at dataen har blitt brukt til det meste både på skole og hjemme.

Noen som har noen generelle tips til hvordan jeg bør gå frem? Også trenger jeg å ha en "mal" over bokstavene og hvordan de skrives og hvordan de bindes med andre bokstaver for det er sånt jeg har glemt. Tror stavskrift er det jeg vil fokusere på, men hvis dere har forslag til andre skrifttyper jeg heller bør satse på så kjør på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her finnes det litt informasjon: http://www.skrivesenteret.no/ressurser/funksjonell-handskrift/

Jeg har opplevd det samme problemet. Jeg valgte å skrive en modifisert løkkeskrift hvor de bokstavene jeg slet med, heller ble skrevet som stavskrift (eller noe sånt).

Du kan jo blande litt, da dette ikke har noe å si for karakteren. Det er vel bare i barneskolen en får kjeft dersom bokstavene skrives litt rart. Det viktigste er vel å øve litt nesten hver dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...