Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WiFi booster vs extender

Anbefalte innlegg

Hei,

Bor i leilighet i USA med andre leiligheter rundt og alle på samme nett (men er kun sånn 10 leiligheter).

Men har et problem med at noen deler i leiligheten mister jeg signal. I tillegg så er det slik at når jeg har full styrke så er det fortsatt litt opp og ned på hastigheten, vil tro det skyldes andre brukere på nettet.

Men for signal, vil det være mulig med en booster eller extender, booster er vel for signal etter hva jeg har lest? Vil dette hjelpe?

Jeg har ikke tilgang til routeren og kan ikke koble kabel fra router til extenderen/boosteren, slik jeg ser mange bokser som dette krever. Eller er det ikke nødvendig, evnt noen tips om en som funker uten WLAN eller hva jeg skal se etter? Tenkte å finne noe fra eBay i USA.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hvordan trådløse extrendere fungerer hastighetsmessig så er det bingo og induviduellt.

Det er en grunn til at vi anbefaler kabel over trådløst hvis mulig, og det er ofte bedre å sette ut flere aksesspunkt enn å herje med extendere.

Årsaken er at på trådløse nettverk på samme eller overlappende kanaler, så kan bare en enhet snakke av gangen om de hører hverandre, så prøver for eksempel 2 mobiltelefoner å sende data på det trådløse nettet samtidig, i samme hus, så må en av disse vente til at den andre er ferdig.

Samme problemet får du med en extender, da det er mulig at extenderen må vente på å snakke med aksesspunktet / routeren din grunnet andre enheter.

Enhetene som skal prate trenger ikke å være på samme nettverk engang for at de forstyrrer hverandre, samt at  du har en del andre enheter som kan påvirke, spesielt på 2.4GHz båndet hvor du kan få Bluetooth som i noen tilfeller driter en  lang mars i ditt WiFi nettverk og prater konstant og uavbrutt i enkelte tilfeller.

Og da er du ute og kjører ganske raskt...

Eneste svaret jeg kan gi er å teste, er du heldig så fungerer det, men har du en del enheter og kanskje noen ivrige naboer, så kan du i verste fall ikke ha noe nett i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en Netgear Extender på BestBuy, hm hva skal jeg si. Hvis signalet er dårlig på soverommet men ikke i stuen, og jeg plasserer boksen på soverommet så får boksen dårlig signal. Plasserer jeg boksen i stuen er signalet fortsatt dårlig på soverommet..

Men selv om signalet er dårlig på boksen har jeg fullt signal og går rundt til tider, litt bedre enn det var uten, men ikke sånn "wow dette var kjempebra produkt!!". Kostet $35 så vet ikke om det er prisen eller hva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...