Gå til innhold

Cubase Og Lydkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ganske blank når det kommer til begge delene, men bruker cubase ganske mye og har bare integret lydkort. Funker dårlig.

Lurer på hvilke kort som dere anbefaler i forhold til Cubase?

Hei,

Har litt annenhåndserfaring med dette selv, og rådet fra de som har prøvd er at terratec absolutt ikke er anbefalt - kortene er billige og bra, men driverne er altfor dårlige til dette bruket.

Det du bør gå for er et m-Audio kort, - her finnes det mange modeller utifra hva slags behov du har, men f.eks Delta 1010LT er et bra kort til en ok pris;

Delta 1010LT

Lenke til kommentar
se der ja .. alltid lønnsom å spørre før man kjøper

Hva med Delta 66 lydkort med Omni i/o breakout-boks

Forslag til høytalere?

Jepp, delta kortet er også bra. - Du kan bruke alle disse kortene (bortsett fra revolution) til profesjonelt bruk, - forskjellene er hva slags tilkoblingsmuligehter de har(du har behov for)

Når det gjelder høyttalere er jeg mere blank, men det beste er selvsagt etpar studiomonitorer.

Trenger du hjelp kan du sikkert ringe Robert hos procom som jeg linket til - han er guru på slikt :)

Lenke til kommentar

Driverne til Terratec er mere enn bra nok til bruk i Cubase og andre midi sequencere. Har selv under 5ms latency, og har ingen problemer i noen av de programmene jeg bruker (og har testet). Eneste jeg hadde problemer med var de nyere Cakewalk programmene, da de ikke bruker ASIO drivere, men derimot WDM, som ikke er på langt nær like bra.

Har lest litt rundt om kring på nettet, og oppdaget at Terratec Vs. M-Audio diskusjonene begynner å bli like harde og følelsesladet som ATI Vs. nVidia og AMD Vs. Intel diskusjonene. Altså kan det være verdt å ta ALLE utsagt som virker det MINSTE "jeg synes det ene ruler mere enn det andre" aktige, med en pose salt. M-Audio og Terratec har mange kort i samme prisklasse, som er direkte konkurenter, og begge er gode. Faktisk er de såpass like på de viktigste områder at hvilket man bør velge blir mest en smaksak, eller hva de bundler med kortet.

Det finnes selvsagt de som er med på heftige diskusjoner om den bassisten eller den gitaristen er for avansert til at selv 1ms latency (som den som starter diskusjonen gjerne har bedre enn selv) er bra nok. Og om ikke det faktisk blir et synch problem for en såpass teknisk musikker å spille sammen med en PC med mer enn 0.000001ms latency og jegvetikkehva... Men slik er det bare ikke.

Alt under 10ms er bra nok til det aller aller meste. Klarer man 5ms, så er det mindre enn hva det menneskelige øret klarer å oppfatte som irriterende. Blir litt som når man påstår at en økning fra 20-21kHz i øverste frekvens på en høyttaler er godt hørbart.

Kjøp M-Audio, Terratec, Yamaha, Midiman eller andre kort i den samme gata, og du er stort sett sikra god støtte i alt av midi-progs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...