Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Den store brettspill tråden.

Stampy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid vært mest fan av krigsstrategi. Startet med Risk, deretter Axis and Allies og sist Diplomacy. Sistnevnte er veldig artig da det er blottet for terninger og tilfeldigheter. Ulempen er at man bør være fulltallig, altså 7 spillere. Ikke så lett å samle så mange.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Trenger noe lett som kona kan være med på. Da bør det ikke være mer avansert enn Dominion og Catan :)

Carcassonne :)

Må bare også si at Will Wheaton sin Tabletopserie på youtube e fin for inspirasjon. Sjekk også opp kanalen Dicetower. Dem har mange top 10-liste.

Her e det Carcassonne som e blitt spilt mest. Et genialt enkelt lite spill som alle kan spille. Rekorden hjemme e vel 10 runda på rappen. Settlers of Catan e jo også gøy. Ticket to ride e også gøy, og man blir ikke lei. Anbefale Europaversjonen da det der e lagt til litt mer kontra Amerika. Ellers kjøpte eg Mice and Mystics før påske og koste meg med å male figuran der i påska. Spillet e også gøy!

Endret av storebob
Lenke til kommentar

Trenger noe lett som kona kan være med på. Da bør det ikke være mer avansert enn Dominion og Catan :)

Carcassonne :)

Må bare også si at Will Wheaton sin Tabletopserie på youtube e fin for inspirasjon. Sjekk også opp kanalen Dicetower. Dem har mange top 10-liste.

Her e det Carcassonne som e blitt spilt mest. Et genialt enkelt lite spill som alle kan spille. Rekorden hjemme e vel 10 runda på rappen. Settlers of Catan e jo også gøy. Ticket to ride e også gøy, og man blir ikke lei. Anbefale Europaversjonen da det der e lagt til litt mer kontra Amerika. Ellers kjøpte eg Mice and Mystics før påske og koste meg med å male figuran der i påska. Spillet e også gøy!

Mice and Mystics så spennende ut, får se litt mer på det også :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-68389

Personlig kan jeg anbefale Bandu. Veldig morsomt byggespill som går på taktikk. I tillegg kan man spillet dette på 3 forskjellige måter/vanskelighetsgrader. Anbefales  :thumbup:

499246.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spill jeg liker, og jeg nevner i fleng; Tzolk'in, Panamax, Age of Steam, Through the Ages, Fighting Formations, Mage Wars, Eclipse, Twilight Imperium, War of the Roses, World in Flames... Generelt Eurogames og wargames. Åpen for det meste unntatt festspill.. Splendor er et kjekt og enkelt spill. Så enkelt at ungene (+/- 10år) kan være med, og samtidig kjekt for de voksne.

Om noen er i Stavanger-regionen er dere velkomne enten til Stavanger brettspillklubb eller Sola brettspillklubb.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Da har jeg sjekket litt rundt etter diverse lister over spill som anbefales for "alle". Utav disse har jeg plukket ut en del spill jeg ønsker og kjøpe meg: Small world, Stone Age, Pandemic og Shadows over Camelot. Noen som har flere av disse og har et råd om hvilket jeg bør kjøpe først? (med andre ord, hvilket liker du best:)).

Har også en liste over spill som jeg vil skaffe meg etter disse, men det kan bli lenge til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...