GnilreG Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Noen anbefalinger til brettspill som er litt taktikk men ikke for avanserte. Elsker Dominion, men lurer på om det er noen lignende spill? Har spilt en del Catan som jeg også liker. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. mars 2016 Del Skrevet 27. mars 2016 Kan anbefale Power Grid. Mye taktikk, lite flaks. Et helt fantastisk brettspill. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Har alltid vært mest fan av krigsstrategi. Startet med Risk, deretter Axis and Allies og sist Diplomacy. Sistnevnte er veldig artig da det er blottet for terninger og tilfeldigheter. Ulempen er at man bør være fulltallig, altså 7 spillere. Ikke så lett å samle så mange. Endret 29. mars 2016 av Donkey Kong Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 Trenger noe lett som kona kan være med på. Da bør det ikke være mer avansert enn Dominion og Catan Lenke til kommentar
storebob Skrevet 29. mars 2016 Del Skrevet 29. mars 2016 (endret) Trenger noe lett som kona kan være med på. Da bør det ikke være mer avansert enn Dominion og Catan Carcassonne Må bare også si at Will Wheaton sin Tabletopserie på youtube e fin for inspirasjon. Sjekk også opp kanalen Dicetower. Dem har mange top 10-liste. Her e det Carcassonne som e blitt spilt mest. Et genialt enkelt lite spill som alle kan spille. Rekorden hjemme e vel 10 runda på rappen. Settlers of Catan e jo også gøy. Ticket to ride e også gøy, og man blir ikke lei. Anbefale Europaversjonen da det der e lagt til litt mer kontra Amerika. Ellers kjøpte eg Mice and Mystics før påske og koste meg med å male figuran der i påska. Spillet e også gøy! Endret 29. mars 2016 av storebob Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Takk for tips, carcassonne har jeg på padden:) Catan og Ticket er gode spill ja, har sett en god del på Dicetower men ikke Will Wheaton. Så får sjekke ut den kanalen Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 1. april 2016 Del Skrevet 1. april 2016 Trenger noe lett som kona kan være med på. Da bør det ikke være mer avansert enn Dominion og Catan Carcassonne Må bare også si at Will Wheaton sin Tabletopserie på youtube e fin for inspirasjon. Sjekk også opp kanalen Dicetower. Dem har mange top 10-liste. Her e det Carcassonne som e blitt spilt mest. Et genialt enkelt lite spill som alle kan spille. Rekorden hjemme e vel 10 runda på rappen. Settlers of Catan e jo også gøy. Ticket to ride e også gøy, og man blir ikke lei. Anbefale Europaversjonen da det der e lagt til litt mer kontra Amerika. Ellers kjøpte eg Mice and Mystics før påske og koste meg med å male figuran der i påska. Spillet e også gøy! Mice and Mystics så spennende ut, får se litt mer på det også Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Personlig kan jeg anbefale Bandu. Veldig morsomt byggespill som går på taktikk. I tillegg kan man spillet dette på 3 forskjellige måter/vanskelighetsgrader. Anbefales Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 (endret) Spill jeg liker, og jeg nevner i fleng; Tzolk'in, Panamax, Age of Steam, Through the Ages, Fighting Formations, Mage Wars, Eclipse, Twilight Imperium, War of the Roses, World in Flames... Generelt Eurogames og wargames. Åpen for det meste unntatt festspill.. Splendor er et kjekt og enkelt spill. Så enkelt at ungene (+/- 10år) kan være med, og samtidig kjekt for de voksne. Om noen er i Stavanger-regionen er dere velkomne enten til Stavanger brettspillklubb eller Sola brettspillklubb. Endret 10. mai 2016 av Olsenhower Lenke til kommentar
Stampy Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 Jeg skal kjøpe pandemic legacy. Men ettersom dette er et spill man kun spiller engang, så er det noe jeg lurer på. Hvor lang tid (sånn ca) tar det å bli ferdig med spillet? Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Da har jeg sjekket litt rundt etter diverse lister over spill som anbefales for "alle". Utav disse har jeg plukket ut en del spill jeg ønsker og kjøpe meg: Small world, Stone Age, Pandemic og Shadows over Camelot. Noen som har flere av disse og har et råd om hvilket jeg bør kjøpe først? (med andre ord, hvilket liker du best:)). Har også en liste over spill som jeg vil skaffe meg etter disse, men det kan bli lenge til Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Noen tips til gode sider og kjøpe spill? Ser en del på gamezone, men lurer på om det er noen gode utenlandske sider som er billigere. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 31. januar 2017 Del Skrevet 31. januar 2017 Bestilte jeg Lords of waterdeep, Small world og Pandemic fra gamezone idag! Satser på rask levering:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå