Abigor Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Hvis du tror at Syria automatisk blir et smurfeland hvor alle er venner, bare vi får drept Assad, så tror jeg du tar feil... Har du noe statistikk for å vise hvor fælt Syria var før krigen...? Så vidt jeg kan se har det utelukkende blitt verre... Hvis du tror jeg tror at Syria automatisk blir et smurfeland hvor alle er venner, bare vi får drept Assad, så tror jeg du tar feil... Igjen så ekstremt du skal vinkle det gang på gang. Alltid er det "vi" som skal drepe noen... hvor har du fått denne ideen fra? Hvorfor skal du alltid putte ord i munnen på de du diskuterer med? Trenger du kilder på at uskyldige sivile mennesker ble kidnappet, torturert og henrettet av Assads regime? Trenger du kilder på at Assad sensurerte media? Undertrykket sitt eget folk for egen vinning? Assad er en kjeltring, en kriminell, en tyrannisk diktator. Han har tjent gode penger og levd et godt liv samtidig som alle som måtte kritisere ham er blitt mishandlet og drept. Så lenge Assad har makten er det umulig for syrere å leve i frihet. Den eneste måten syrere kan få frihet er å fjerne Assad. Det kjemper syrere for hver dag og ofrer sine liv for en bedre fremtid. Med din holdning tror jeg du hadde blitt skambankt om du skulle ytre det du sier til meg til syrere. Endret 20. april 2015 av Abigor Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Det geniale med stordiktatorer er at de er veldig flinke på å unngå at minoriteter og avsidesliggende grupper får storfriksjon. Plutselig hadde vi IS fordi de som erstattet Saddam ikke gjorde jobben sin. Det er ikke bare bare. Det er heller ingen selvfølge at noen erstatter ikke vil skaper borderkrig pga å overse. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 For øvrig tror jeg ikke USA hadde akseptert at Canada ble kapret av et russisk-vennelig styre nei. Det er allikevel en ganske "far out" sammenlikning ettersom Canada er et av verdens mest stabile land. Det er mer nærliggende å sammenlikne Ukraina og Cuba. For Cuba, som var et korrupt, men USA-vennelig land hvor amerikanerne hadde en militærbase, ble jo faktisk "kapret" av et Sovjet-vennelig styre. Gikk amerikanerne inn med egne konvensjonelle styrker på Cuba...? Du trenger å lese deg opp på latin-amerikansk historie hvis du tror at USA ikke har brukt militære midler i nær-området. Forøvrig var USA involvert i den så kalte Bay of Pigs Invasion i 1961, som ble slått tilbake av cubanerne. Dette invasjonsforsøket ble foranledningen til at president Fidel Castro senere ville ha atomraketter fra Russland, siden han fryktet at USA ville forsøke seg igjen med et større angrep. http://en.wikipedia.org/wiki/Bay_of_Pigs_Invasion Lenke til kommentar
delfin Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Hvis du tror at Syria automatisk blir et smurfeland hvor alle er venner, bare vi får drept Assad, så tror jeg du tar feil... Har du noe statistikk for å vise hvor fælt Syria var før krigen...? Så vidt jeg kan se har det utelukkende blitt verre... Hvis du tror jeg tror at Syria automatisk blir et smurfeland hvor alle er venner, bare vi får drept Assad, så tror jeg du tar feil... Igjen så ekstremt du skal vinkle det gang på gang. Alltid er det "vi" som skal drepe noen... hvor har du fått denne ideen fra? Hvorfor skal du alltid putte ord i munnen på de du diskuterer med? Trenger du kilder på at uskyldige sivile mennesker ble kidnappet, torturert og henrettet av Assads regime? Trenger du kilder på at Assad sensurerte media? Undertrykket sitt eget folk for egen vinning? Assad er en kjeltring, en kriminell, en tyrannisk diktator. Han har tjent gode penger og levd et godt liv samtidig som alle som måtte kritisere ham er blitt mishandlet og drept. Så lenge Assad har makten er det umulig for syrere å leve i frihet. Den eneste måten syrere kan få frihet er å fjerne Assad. Det kjemper syrere for hver dag og ofrer sine liv for en bedre fremtid. Med din holdning tror jeg du hadde blitt skambankt om du skulle ytre det du sier til meg til syrere. Slapp av, de syrerne jeg har snakket om er enige med meg. Tro det eller ei, men mange skjønner at valget nå står mellom slik det var før krigen, et trygt land for de aller fleste, eller et slikt helvete som de har i f.eks. Raqqa, hvor "opprørerne" har kontroll. Igjen hadde det vært fint om du kom med noen kilder på hvorfor du mener at Syria var så forferdelig i forhold til andre land i f.eks. 2008. http://www.theguardian.com/commentisfree/2012/jan/17/syrians-support-assad-western-propaganda "Most Syrians back President Assad, but you'd never know from western media" .. og "vi" er vesten. Hva tror du skjer med maktvakuumet som vil oppstå om Assad blir drept nå? Det er etter krigen at det har blitt et helvete for folk flest i Syria... http://www.voltairenet.org/article178779.html The study shows that 70% of Syrians support President Bashar al-Assad, 20% adopt a neutral position and 10% support the "rebels." Men for all del, la oss drepe diktatoren slik at de kan få frihet av de flotte karene i IS og Al-Qaida. Jeg har hørt det er topp i Raqqa, hvor de leker by og kaster homofile fra høyhus og steiner dem om de overlever, selger 9-åringer som sex-slaver og så videre... Propaganda er effektivt... De eneste plassene hvor det er relativt trygt og fritt i Syria, er der hvor Assad har kontroll nå. Ja, det er rikelig rom med forbedringer, men slik det er nå er han soleklart bedre enn alternativet, og du må gjerne spørre en niåring som har blitt solgt som sex-slave for en femtilapp om hvem hun foretrekker. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) tryggt land for de aller fleste? Hva er det for noe bullshit? Et land uten frihet, et land der uskyldige mennesker blir torturert og henrettet... Et land styrt av en kjeltring som undertrykker folket for sin egen vinning. Så lett det er for deg å se en annen vei når mennesker lider! Så lett det er for deg å akseptere urett som ikke rammer deg selv! Syrere kjemper på liv og død for å bli kvitt diktatoren Assad, de kjemper og dør for et liv i frihet. Men du kan jo sitte tryggt i Norge og bruke ytringsfriheten til å kritisere hva du vil. Den samme ytringsfriheten som ville gitt deg et nakkeskudd hadde du vært syrer under Assads regime. Trenger du kilder på at et diktatur fungerer slik at befolkningen ikke får frihet? Trenger du kilder på at diktatur betyr at all media sensureres? Trenger du kilder på at diktatur betyr at befolkningen kun får regimevennlig propaganda? Trenger du kilder på at diktatur betyr at uskyldige mennesker blir torturert og drept? Trenger du kilder på at jorda er rund? Igjen skal du vri virkeligheten og vrenge ord og late som at jeg har sagt det? Du er besatt på at "vi" eller "oss" skal drepe. Det er helt absurd å diskutere med deg for du har en fullstendig uærlig diskusjonsteknikk. Det er umulig for syrere å leve uten tortur og henrettelser så lenge Assad har makten. Den eneste måten syrere kan få frihet er ved å fjerne Assad. Endret 20. april 2015 av Abigor Lenke til kommentar
delfin Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 tryggt land for de aller fleste? Hva er det for noe bullshit? Et land uten frihet, et land der uskyldige mennesker blir torturert og henrettet... Et land styrt av en kjeltring som undertrykker folket for sin egen vinning. Så lett det er for deg å se en annen vei når mennesker lider! Så lett det er for deg å akseptere urett som ikke rammer deg selv! Syrere kjemper på liv og død for å bli kvitt diktatoren Assad, de kjemper og dør for et liv i frihet. Men du kan jo sitte tryggt i Norge og bruke ytringsfriheten til å kritisere hva du vil. Den samme ytringsfriheten som ville gitt deg et nakkeskudd hadde du vært syrer under Assads regime. Trenger du kilder på at et diktatur fungerer slik at befolkningen ikke får frihet? Trenger du kilder på at diktatur betyr at all media sensureres? Trenger du kilder på at diktatur betyr at befolkningen kun får regimevennlig propaganda? Trenger du kilder på at diktatur betyr at uskyldige mennesker blir torturert og drept? Trenger du kilder på at jorda er rund? Igjen skal du vri virkeligheten og vrenge ord og late som at jeg har sagt det? Du er besatt på at "vi" eller "oss" skal drepe. Det er helt absurd å diskutere med deg for du har en fullstendig uærlig diskusjonsteknikk. Det er umulig for syrere å leve uten tortur og henrettelser så lenge Assad har makten. Den eneste måten syrere kan få frihet er ved å fjerne Assad. Du er notorisk dårlig på å legge ved kilder for påstandene dine... ja, jeg kunne godt tenkt meg noen kilder... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 (endret) Kilder på hva da? At jorda er rund? På at diktatorer torturerer og henretter de som våger å kritisere dem? På at diktatorer sensurer media og forfører massene? På at diktatorer undertrykker befolkingen for å leve et rikt liv selv? På at Hitler torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Stalin torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Røde Khmer torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Kim Jung-un torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Idi Amin torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Gaddafi torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Assad torturerte og drepte uskyldige mennesker? Si meg, vet du hva diktatur er? Arnulf Øverland var kommunist men kunne likevel være såpass ærlig at han kritiserte og tok avstand fra Soviet da han lærte om Moskvaprosessene. https://www.marxists.org/norsk/reference/overland/1937/moskva.html Jeg vet ikke om du er uvitende eller ignorant. Om du er uvitende og ikke engang kjenner til de mest aktuelle overskriftene anngående Gadaffi, Libya, Assad og Syria, så burde du heller ikke være så krass i din kritikk for da bygger din kritikk også på uvitenhet. Derfor fremstår det for meg at du er ignorant. Du fornekter det du vet. Det alle kan se. Jeg ønsker meg at du kunne dele Øverlands ærlighet. Jeg siterer ham: "Vi har ingenting å fare med, uten sannhet!" Endret 20. april 2015 av Abigor Lenke til kommentar
delfin Skrevet 20. april 2015 Del Skrevet 20. april 2015 Kilder på hva da? At jorda er rund? På at diktatorer torturerer og henretter de som våger å kritisere dem? På at diktatorer sensurer media og forfører massene? På at diktatorer undertrykker befolkingen for å leve et rikt liv selv? På at Hitler torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Stalin torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Røde Khmer torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Kim Jung-un torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Idi Amin torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Gaddafi torturerte og drepte uskyldige mennesker? På at Assad torturerte og drepte uskyldige mennesker? Si meg, vet du hva diktatur er? Arnulf Øverland var kommunist men kunne likevel være såpass ærlig at han kritiserte og tok avstand fra Soviet da han lærte om Moskvaprosessene. https://www.marxists.org/norsk/reference/overland/1937/moskva.html Jeg vet ikke om du er uvitende eller ignorant. Om du er uvitende og ikke engang kjenner til de mest aktuelle overskriftene anngående Gadaffi, Libya, Assad og Syria, så burde du heller ikke være så krass i din kritikk for da bygger din kritikk også på uvitenhet. Derfor fremstår det for meg at du er ignorant. Du fornekter det du vet. Det alle kan se. Jeg ønsker meg at du kunne dele Øverlands ærlighet. Jeg siterer ham: "Vi har ingenting å fare med, uten sannhet!" Poenget er at du ikke har noen løsning, bare et problem. Løsningen din består av å drepe/fjerne dem du anser som problemet, uten å vurdere løsninger i etterkant, og dermed ender du trolig opp med et nytt Libya eller et annet eksempel på et katastrofeland som har blitt mye verre etter slike "løsninger". Jeg er verken uvitende eller ignorant, men i motsetning til deg ser jeg flere sider av slike saker, og ikke minst tenker jeg litt lenger enn å få drept visse personer. Det kommer en tid etterpå og. Du ser også ut til å hoppe over alle kildene mine som sier at de fleste syrere faktisk støtter Assad, og jeg tror langt flere vil ha ham, enn IS og Al-Qaida. Jeg kunne godt tenke meg å kvitte meg med ledelsen i de arabiske landene, Erdogan, og en rekke andre dårlige ledere, men om alternativet er IS eller lignende, så står jeg over. Og nei, jeg vil ha kilder på at Assad har gjort alt det du ramser opp. Han trenger ikke å stå til ansvar for hva Stalin eller Pol Pot har gjort. Det er verre i Syria nå enn det har vært noen gang, og det kommer til å bli mye verre om du får det som du vil, og Assad faller, uten at man har noen omfattende løsning for å løse problemet med ekstreme islamister etc. Du kan se på Libya før og nå. Jeg tror de aller fleste ville valgt "før"-versjonen, enn det som har erstattet det.. Du får mene hva du vil, men å drepe alle dårlige statsledere uten at man har noen plan videre er en dårlig idé, selv om du tror noe annet... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) På hvilken måte ser du flere sider av saken når du sier ting som "alle har gått over til enten Al-Nusra eller ISIS"? Der høres ut som å se saken kun fra en side. Hva med kilder som sier at de fleste nord-koreanere faktisk støtter Kim Jong-un? Fakta er at ikke alle syrere støtter diktaturet og de som protesterer blir sensurert, brutalt kidnappet, torturert og/eller skutt. Det er et grusomt diktatur som kun består i å undertrykke folket for egen vinning. Og der skyr Assad ingen midler. Ok men da skal vi altså finne kilder på at Syra er et diktatur og at Assad er en diktator. Dette er kilder som kreves av en person som intenst diskuterer Syria og Assad. Jeg synes det er rart at jeg må finne kilder på det åpenbare... http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_in_Syria In 1982, President Hafez al-Assad responded to an insurrection led by the Muslim Brotherhood in the city of Hama by sending a paramilitary force to indiscriminately kill between 10,000 and 55,000 civilians including children, women, and the elderly during what became known as the Hama massacre.Amnesty International reports that women have been subject to discrimination and gender-based violence.For several years, the "watchdog organization" Freedom House has rated political rights in Syria as "7" — the "least free" rating on its scale of 1 to 7 — and given Syria a rating of "Not Free."According to the 2008 report on human rights by the U.S. State Department, the Syrian government's "respect for human rights worsened". Members of the security forces arrested and detained individuals without providing just cause, often held prisoners in "lengthy pretrial and incommunicado detention", and "tortured and physically abused prisoners and detainees". The government imposed significant restrictions on freedom of speech, press, assembly, and association, amid an atmosphere of government corruption. According to Arab Press Network, "despite a generally repressive political climate", there were "signs of positive change," during the 2007 elections. According to a 2008 report by Reporters without Borders, "Journalists have to tightly censor themselves for fear of being thrown into Adra Prison."In 2009 Syria was included in Freedom House's "Worst of the Worst" section and given a rating of 7 for Political Rights: and 6 for Civil Liberties. According to Human Rights Watch, as of 2009 Syria’s poor human rights situation had "deteriorated further". Authorities arrested political and human rights activists, censored websites, detained bloggers, and imposed travel bans. Syria’s multiple security agencies continue to detain people without arrest warrants. No political parties were licensed and emergency rule, imposed in 1963, remained in effect. Med andre ord, tyranniet klassifiseres som "det værste av det værste" innen frihet og "ufritt". Det er slik med diktaturer at mennesker må fratas friheten, mennesker må tortureres og henrettes. Assad er en diktator, Syria er et diktatur, og følgende er at all media blir sensurert og uskyldige sivile blir torturert og henrettet. Syria has a long history of arbitrary arrest, unfair trials and prolonged detention of suspects. Thousands of political prisoners remain in detention, with many belonging to the banned Muslim Brotherhood and the Communist Party. Since June 2000, more than 700 long-term political prisoners have been freed by President al-Asad, though an estimated 4,000 are reportedly still imprisoned. Information regarding those detained in relation to political or security-related charges is not divulged by the authorities. The government has not acknowledged responsibility for around 17,000 Lebanese citizens and Palestinians who "disappeared" in Lebanon in the 1980s and early 1990s and are thought to be imprisoned in Syria. In 2009, hundreds of people were arrested and imprisoned for political reasons. Military Police were reported to have killed at least 17 detainees. Human rights activists are continually targeted and imprisoned by the government. Legg merke til at Assads regime målrettet og konstant arreesterer menneskerettighetsaktivister. For Assad vet at menneskerettigheter er en trussel mot hans makt. Menneskerettigheter og diktatur kan ikke eksistere samtidig. Article 520 of the penal code of 1949, prohibits having homosexual relations, i.e. "carnal relations against the order of nature", and provides for up to three-years imprisonment.In 2010 the Syrian police began a crackdown that led to the arrest of over 25 men. The men were charged with various crimes ranging from homosexual acts and illegal drug use, to encouraging homosexual behavior and organizing obscene parties. The number of news media has increased in the past decade, but the Ba'ath Party continues to maintain control of the press. Journalists and bloggers have been arrested and tried. In 2009, the Committee to Protect Journalists named Syria number three in a list of the ten worst countries in which to be a blogger, given the arrests, harassment, and restrictions which online writers in Syria faced.Internet censorship in Syria is extensive. Syria bans websites for political reasons and arrests people accessing them. Internet cafes are required to record all the comments users post on chat forums. Websites such as Wikipedia Arabic, YouTube and Facebook were blocked from 2008 to 2011. Filtering and blocking was found to be pervasive in the political and Internet tools areas, and selective in the social and conflict/security areas by the OpenNet Initiative in August 2009. Syria has been on Reporters Without Borders' Enemy of the Internet list since 2006 when the list was established.In addition to filtering a wide range of Web content, the Syrian government monitors Internet use very closely and has detained citizens "for expressing their opinions or reporting information online." Vague and broadly worded laws invite government abuse and have prompted Internet users to engage in self-censorship to avoid the state's ambiguous grounds for arrest.The Syrian Centre for Media and Free Expression was closed by the government in September 2009. It was the country’s only NGO specializing in media issues, Internet access and media monitoring during election campaigns. It had operated without government approval, and had monitored violations of journalists’ rights and had taken up the cause of the ban on the dissemination of many newspapers and magazines. Syria er på topp 3 over verdens verste land å være journalist eller blogger i. Så Syria er jo et veldig godt og fredelig land under tyrannens brutale diktatur. Så lenge du er mann. Heterofil. Stum. Muslim. Og ikke har noe imot å vilkårlige arrestasjoner, tortur og henrettelser. Så lenge du ikke har imot total statlig sensur av alle medier. Så lenge du ikke har noe imot å gi fra deg alle friheter og alle rettigheter så er Syria et godt land å leve i. Et gjennomkorrupt godt land å leve i. Du får mene hva du vil, men du kunne med fordel sluttet å ilegge meg meninger som jeg ikke har. Du prøver konstant å diskutere mot din egen stråmann. Du prøver å projisere meninger over på meg, meninger jeg ikke har gitt uttrykk for. Vet du hva jeg snakker om? Hyggelig at jeg får mene hva jeg vil da. Da er hvertfall du bedre enn Assad siden han ville gått over lik for å hindre meg i mene hva jeg vil. Jeg mener at Assad er en av verdens mest brutale og hensynsløse diktatorer, en åpenbar kjeltring med spesialisering innen brudd på menneskerettigheter. En mann som er av verdens aller dårligst egnete til å lede et land. Et monster, et avskyelig menneske. Jeg skulle ønske du kunne ha mer av Øverlands ærlighet. La meg sitere hva han sa på tross av å være kommunist: "Vi må ikke forsvare uretten, fordi det er en sovjeturett." Endret 21. april 2015 av Abigor Lenke til kommentar
delfin Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Så Syria er jo et veldig godt og fredelig land under tyrannens brutale diktatur. Så lenge du er mann. Heterofil. Stum. Muslim. Og ikke har noe imot å vilkårlige arrestasjoner, tortur og henrettelser. Så lenge du ikke har imot total statlig sensur av alle medier. Så lenge du ikke har noe imot å gi fra deg alle friheter og alle rettigheter så er Syria et godt land å leve i. Et gjennomkorrupt godt land å leve i. Det er jo det som er greia. Det er åpenbart rom for forbedringer her, men Yazidier etc. har levd fint under Assad, mens de ble slaktet som dyr og solgt som sex-slaver om de var jenter og unge nok av "opprørerne". Kvinner blir steinet om de mistenkes for utroskap. Homofile blir kastet ut fra høyhus, og steinet om de overlever. Dette er slik de som kjemper mot Assad vil ha det, og det er i praksis de du heier frem nå. Opprørernes Raqqa (om de er homofile, ikke-muslimer eller hva annet de har gjort vet jeg ikke, men nå er de korsfestet på torget slik andre ikke gjør samme feilen): Jeg kunne sikkert funnet noen hundre bilder av avkappede hoder og, som frihetskjemperne dine er ansvarlige for. Det er ikke godt å si hva de har gjort galt, om de er homofile, kvinner, ikke-muslimer eller noe annet... Damascus, hvor Assad har makten: ... Dette er de to som i praksis kjemper om makten in Syria i dag. Jeg vet hvem jeg ville valgt, og de fleste syrere har valgt det samme... Kan du finne noen bilder av korsfestede/steinede/halshuggede mennesker i områder hvor Assad kontrollerer? Det er haugevis av dem fra områder hvor terroristene har kontroll... Her har du fra en strand i Libya og; jeg regner med du kan tenke deg hva som skjer videre... ... jeg tror faktisk de fleste der hadde valgt Gaddafi, som riktig nok var ganske hard mot folk som skjærer hodet av folk, men har det virkelig blitt så mye bedre, og så mye mer frihet? Det hjelper ikke å drepe noen, om det ikke står noen bedre klare til å ta over makten, og som klarer det. Det gjør det ikke i Syria...eller? Her har det kommet noen nye frigjørere fra UK, klare til innsats: http://www.dailymail.co.uk/news/article-3043859/Three-London-schoolgirls-fled-Syria-joined-fearsome-women-ISIS-militia-renowned-savage-beatings-forcing-children-young-nine-marry.html Det kan godt hende frihetskjemperne dine vinner til slutt, men jeg tror ikke Syria vil bli reddet av denne gjengen. Endret 21. april 2015 av pifler Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Igjen det er bullshit det du sier, måten du vrir virkeligheten. Jeg gjentar: Du kunne med fordel sluttet å ilegge meg meninger som jeg ikke har. Du prøver konstant å diskutere mot din egen stråmann. Du prøver å projisere meninger over på meg, meninger jeg ikke har gitt uttrykk for. Vet du hva jeg snakker om? Så lenge Assad har makten er det umulig for syrere å leve i frihet, å ha et samfunn uten at uskyldige mennesker blir torturert og henrettet. Den eneste måten syrere kan leve i frihet er å fjerne Assad. Ganske absurd at du ville støttet en diktator som personlig har voldtatt alle dine døtre. Eller en diktator som har fengslet din bror uten grunn. Som har henrettet din far uten grunn. Og som har torturert din sønn uten grunn. Det ville aldri jeg gjort. Det ville vært umulig for meg å støtte et slikt monster. Endret 21. april 2015 av Abigor Lenke til kommentar
delfin Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Igjen det er bullshit det du sier, måten du vrir virkeligheten. Jeg gjentar: Du kunne med fordel sluttet å ilegge meg meninger som jeg ikke har. Du prøver konstant å diskutere mot din egen stråmann. Du prøver å projisere meninger over på meg, meninger jeg ikke har gitt uttrykk for. Vet du hva jeg snakker om? Så lenge Assad har makten er det umulig for syrere å leve i frihet, å ha et samfunn uten at uskyldige mennesker blir torturert og henrettet. Den eneste måten syrere kan leve i frihet er å fjerne Assad. Ganske absurd at du ville støttet en diktator som personlig har voldtatt alle dine døtre. Det ville aldri jeg gjort. Så hva er alternativet? Hvem er det du støtter? Mener du at alternativet er bedre? Å påstå at Assad personlig løper rundt og voldtar samtlige syrere, og fortsatt har 70% støtte er totalt absurd, men det får stå på din regning... Vi kan gå tilbake til et fullført prosjekt; Libya, der vi fikk fjernet den grusomme diktatoren. Hvordan har det blitt bedre, for andre enn terrorister og voltektsmenn? http://www.independent.co.uk/voices/commentators/three-years-after-gaddafi-libya-is-imploding-into-chaos-and-violence-9194697.html Militias based in Misrata, western Libya, notorious for their violence and independence, have launched an offensive against the eastern rebels in what could be the opening shots in a civil war between western and eastern Libya. Without a central government with any real power, Libya is falling apart. And this is happening almost three years after 19 March 2011 when the French air force stopped Mu'ammer Gaddafi's counter-offensive to crush the uprising in Benghazi. ... A striking feature of events in Libya in the past week is how little interest is being shown by leaders and countries which enthusiastically went to war in 2011 in the supposed interests of the Libyan people. President Obama has since spoken proudly of his role in preventing a "massacre" in Benghazi at that time. But when the militiamen, whose victory Nato had assured, opened fire on a demonstration against their presence in Tripoli in November last year, killing at least 42 protesters and firing at children with anti-aircraft machine guns, there was scarcely a squeak of protest from Washington, London or Paris. ... Coincidentally, it was last week that Al-Jazeera broadcast the final episode in a three-year investigation of the Lockerbie bombing that killed 270 people in 1988. For years this was deemed to be Gaddafi's greatest and certainly best-publicised crime, but the documentary proved beyond reasonable doubt that the Libyan intelligence officer, Abdelbaset al-Megrahi, convicted of carrying out the bombing, was innocent. ... Unfortunately, the militias are getting stronger not weaker. Libya is a land of regional, tribal, ethnic warlords who are often simply well-armed racketeers exploiting their power and the absence of an adequate police force. Nobody is safe: the head of Libya's military police was assassinated in Benghazi in October while Libya's first post-Gaddafi prosecutor general was shot dead in Derna on 8 February. Sometimes the motive for the killing is obscure, such as the murder last week of an Indian doctor, also in Derna, which may lead to an exodus of 1,600 Indian doctors who have come to Libya since 2011 and on whom its health system depends. Western and regional governments share responsibility for much that has happened in Libya, but so too should the media. The Libyan uprising was reported as a simple-minded clash between good and evil. Gaddafi and his regime were demonised and his opponents treated with a naïve lack of scepticism and enquiry. The foreign media have dealt with the subsequent collapse of the Libyan state since 2011 mostly by ignoring it, though politicians have stopped referring to Libya as an exemplar of successful foreign intervention. Hurra meg rundt. Og han var visst uskyldig likevel i Lockerbie-bombene, men på det tidspunktet var det om å gjøre, som de sier, å demonisere ham mest mulig, slik at man kunne kjøre på... Ingen bryr seg om Libya nå; det er "ferdig frigjort". Hvordan er Libya bedre i dag, "frigjort"...? De som flykter derfra dør i hopetall når de drukner i middelhavet, men ... de har i alle fall "frihet"? http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2014/10/20/gaddafi-died-3-years-ago-would-libya-be-better-off-if-he-hadnt/ Her er en annen som tar for seg Libya før/etter "frigjøringen"/total kollaps.. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Igjen så projiserer du meninger på meg jeg ikke har, du klarer ikke lese og forstå det jeg skriver og du spør om ting jeg klart og tydelig har forklart før. Du diskuterer ikke mot meg, du diskuterer mot din indre motstander. Hvis du vil diskutere mot meg, skriv et innlegg som svarer på det jeg sier, ikke det din indre motstander (stråmannen) sier. Og hver gang du impliserer at jeg har sagt noe, siter meg der du mener jeg sier det du impliserer at jeg sier. Endret 21. april 2015 av Abigor Lenke til kommentar
delfin Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Igjen så projiserer du meninger på meg jeg ikke har, du klarer ikke lese og forstå det jeg skriver og du spør om ting jeg klart og tydelig har forklart før. Du diskuterer ikke mot meg, du diskuterer mot din indre motstander. Hvis du vil diskutere mot meg, skriv et innlegg som svarer på det jeg sier, ikke det din indre motstander (stråmannen) sier. Og hver gang du impliserer at jeg har sagt noe, siter meg der du mener jeg sier det du impliserer at jeg sier. Så hva er egentlig meningene dine, bortsett fra at vi skal drepe alle slemme ledere? Hvem støtter du i Syria dersom drømmene dine går i oppfyllelse og Assad faller? Tror du vedkommende vil være et bedre alternativ? Tror du vedkommende vil klare å gjøre landet bedre for vanlige syrere? Det virker som at du tror at ting bare ordner seg selv, om vi dreper "den slemme", men det gjør det ikke... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hæ? Igjen fortsetter du med det samme tullet. Hver gang du sier at jeg mener noe, siter meg der du mener at jeg mener det du sier at jeg mener. Hvis du vil diskutere mot meg, skriv et innlegg som svarer på det jeg sier. Ikke si at jeg sier ting jeg aldri har sagt. Jeg skal svare deg etter at du har skrevet et innlegg der du ikke ilegger meg meninger eller projiserer dine stråmenn over på meg. Det har du ikke gjort hittil. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Hæ? Igjen fortsetter du med det samme tullet. Hver gang du sier at jeg mener noe, siter meg der du mener at jeg mener det du sier at jeg mener. Hvis du vil diskutere mot meg, skriv et innlegg som svarer på det jeg sier. Ikke si at jeg sier ting jeg aldri har sagt. Jeg skal svare deg etter at du har skrevet et innlegg der du ikke ilegger meg meninger eller projiserer dine stråmenn over på meg. Det har du ikke gjort hittil. Du svarer ikke på enkle spørsmål, og du påstår at jeg sier at du har sagt ting du ikke har sagt Kan du svare på de enkle spørsmålene over? Hvem støtter du i Syria, og tror du at vedkommende vil klare å gjøre det til et bedre land enn det var? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Svaret er DNA som ennå inneholder en god dose "primale instinkter" - godt hjulpet av eksisterende miljø-/rammebetingelser og tilfeldige variable (hjernen er f.eks. både kompleks og biologisk, og vil derfor inneholde varierende antall "feilkoblinger"/mutasjoner (gode eller dårlige), selv med samme DNA) Vi (dvs mennesket) er ennå en ung art i evolusjonens sandkasse - så der er å forvente at "kill or be killed" dominerer framfor "live and let live". Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Se det, det var mye bedre!Først kan jeg svare deg der du sier at jeg påstår at du sier ting jeg ikke har sagt. Det gjør du i følgende eksempler: hva er egentlig meningene dine, bortsett fra at vi skal drepe alle slemme ledere? Jeg har aldri sagt at vi skal drepe alle slemme ledere, dette er ikke min mening. Likevel impliserer du at det er min mening. Slutt med det. Det virker som at du tror at ting bare ordner seg selv, om vi dreper "den slemme", men det gjør det ikke... Godt forumlert. Jeg kan rydde opp i misoppfatningen din dersom du tror at jeg tror at ting bare ordner seg selv, om vi dreper "den slemme". Det er ikke min mening. Å påstå at Assad personlig løper rundt og voldtar samtlige syrere, og fortsatt har 70% støtte er totalt absurd, men det får stå på din regning... Nei, det får ikke stå på min regning for jeg har aldri sagt det du sier at jeg har sagt. Jeg har aldri sagt at Assad løper rundt og voldtar samtlige syrere, dette er ikke min mening. Likevel sier du at det er min mening. Slutt med det. Dette er slik de som kjemper mot Assad vil ha det, og det er i praksis de du heier frem nå. Nei, det er ikke slik de som kjemper mot Assad vil ha det, og nei, det er ikke i praksis de jeg heier på. Du ilegger meg meninger jeg ikke har. Slutt med det. Jeg er verken uvitende eller ignorant, men i motsetning til deg ser jeg flere sider av slike saker, og ikke minst tenker jeg litt lenger enn å få drept visse personer. Jeg har vist deg eksmempler der du overhode ikke ser flere sider av saken, men velger bevisst kun å se en side av saken. Samtidig impliserer du at jeg ikke tenker lenger enn å få drept visse personer. Dette er en mening jeg ikke har eller gitt uttrykk for, samtidig som du impliserer nettopp at jeg har denne meningen. Slutt med det. Du får mene hva du vil, men å drepe alle dårlige statsledere uten at man har noen plan videre er en dårlig idé, selv om du tror noe annet... Jeg har aldri ment at å drepe alle dårlige statsledere uten at man har noen plan videre ikke er en dårlig ide, selv om du impliserer at jeg mener dette. Slutt med det. Hvis du tror at Syria automatisk blir et smurfeland hvor alle er venner, bare vi får drept Assad, så tror jeg du tar feil... Jeg tror ikke at Syria automatisk blir et smurfeland hvor alle er venner, bare vi får drept Assad. Likevel føler jeg at du impliserer at det er dette jeg mener. Det er ikke sånn at du reparerer et ødelagt land ved å drepe lederen deres. Det er ikke sånn at jeg mener dette, likevel føler jeg at du impliserer at jeg mener dette.Og la meg ta et eksempel på måten du vrir virkeligheten til å passe ditt forvridde syn Det var ikke slik at Gaddafi gikk rundt og henrettet tilfeldige mennesker, uansett hvor mye du fantaserer om det, og nei, det var kanskje ikke fullstendig fritt, de hadde regler slik de fleste land har, men det var bedre enn hvordan det er nå... Er regler om at diktatoren kan voldta gå rundt og voldta landets jenter slik det måtte ønske ham "regler slik de fleste land har"?Er total sensur av all media "regler slik de fleste land har"?Er vilkårlig fengsling, tortur og henrettelser av regimekritikere "regler slik de fleste land har"?Ta deg selv i nakken og se på det sprøytet du sier. Jeg synes det er kvalmt.Dette er ikke noe jeg eller noen andre "fantaserer om". Dette er en brutale virkeligheten til en av verdens verste diktatorer! Hvordan våger du å håne ofre for slike vederstyggelige handlinger å bagatellisere og unnskylde det som har skjedd? Eier du ikke respekt?Syria var et gjennomført jævlig samfunn etter de alle fleste målestokker som frihet og menneskerettigheter. Likevel var dette nytt for deg, du ba om kilder på det åpenbare. Hvorfor? Fordi du ikke var klar over virkeligheten?Det spiller ingen rolle for meg om mine døtre blir voldtatt av IS eller en diktator. Det spiller ingen rolle for meg om jeg blir henrettet i det skjulte av politiet eller halshugget foran kamera av IS. Men burde vi virkelig hjelpe IS med å styrte kongen i SA? Jeg synes det er et fælt regime, men jeg er usikker på om Al-Qaida og IS er et bedre alternativ for befolkningen... Virker som du impliserer at jeg mener at vi burde hjelpe IS å styrte diktatorer. Det gjør jeg ikke og du trenger ikke implisere dette igjen.Libya var en terroristleir lenge før Gaddafi mistet makten. Han var en kjeltring og tiltrakk kjeltringer på internasjonal skala. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) ... Virker som du impliserer at jeg mener at vi burde hjelpe IS å styrte diktatorer. Det gjør jeg ikke og du trenger ikke implisere dette igjen. Libya var en terroristleir lenge før Gaddafi mistet makten. Han var en kjeltring og tiltrakk kjeltringer på internasjonal skala. Terrorisme var en av de tingene Gaddafi slo ned på, og som nå har blomstret for fullt. Han var uskyldig i Lockerbie (wooops!), og i f.eks. 1986 var det en Mossad false flag. Uansett, kan du svare på den siste posten? Hva tror du, realistisk, kan skje for at landet skal bli bedre nå? For å sitere meg selv... Hvem støtter du i Syria, og tror du at vedkommende vil klare å gjøre det til et bedre land enn det var? Edit: Hvis du er ute etter å stoppe terrorisme er det bedre å se til våre "venner" i Qatar og Saudi-Arabia, de finansierer enormt mye terror, men det er en annen sak... Endret 21. april 2015 av pifler Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Endelig Sputnik på norsk! Russiske nyheter som ikke skal være preget av vestlig propaganda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå