drbass Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC41100 syntes denne hørtes veldig grom ut, men den hadde ikke bedre spesifikasjoner enn en eheim 1046 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Altfor dyr for meg... Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 De skulle ha brukt minst en 1048 i stedet. Jeg mener at en 1046 blir litt for treg for vannkjøling. njaal Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 1046 er så absolutt ikke for tregt! sitter på den pumpa selv med ac 240 og titan vifter på 7v! kan kjøre prime95 24/7! Edit: den pumpen så kul ut! Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Det var jo sakeligt jonas6+35+46456. - Du glemte hvor mange kjøleblokker du har - samma om den kjører på 7 eller 100volt vel! - Jeg kan kjøre prime95 24/7 passivt viss det er det som tells Egentlig kom du bare med svada, bortsett fra at den så kul ut, personlig liker jeg hydorL20 bedre Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 The_Creator... ikke så sinna nå Personlig klarer jeg meg lenge med vanlig 230V AC Eheim 1046, men det er bare på en vanlig 120 radiator da med kun cpu kjøler. Planlegger å bruke den på neste vannkjølingsplan, med ac360 og evo blokker på cpu, vga og NB. Regner med at litt sakte flow hjelper til med å holde vannet kaldt og plukke opp tempen fra enhetene bedre... Vannet skal jo ikke gå for fort gjennom heller... Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Så heftig ut den, produkter fra AC er jo kjent for kvalitet og design, spess design! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 The_Creator... ikke så sinna nå Personlig klarer jeg meg lenge med vanlig 230V AC Eheim 1046, men det er bare på en vanlig 120 radiator da med kun cpu kjøler. Planlegger å bruke den på neste vannkjølingsplan, med ac360 og evo blokker på cpu, vga og NB. Regner med at litt sakte flow hjelper til med å holde vannet kaldt og plukke opp tempen fra enhetene bedre... Vannet skal jo ikke gå for fort gjennom heller... Vel jo bedre vanngjennomstrøming man har jo bedre kjøling er det. Tror dere ikke meg, sett på en ny pumpe og sjekke selv Lav flow hjelper ingeting på tempen, den vil faktisk i de fleste tilfeller kjøle litt dårligere. Jeg tipper du tenker slik at jo lengre vannet er i radiatoren jo bedre blir det, noe som er helt sant. Men det stemmer ikke med resten av komponentene i systemet, der skal de bare snappe opp varmen og løpe som f... slik at neste dose med kaldt vann kjøler cpuen videre To loopers system kunne muligens vært ideelt men ganske vanskelig i praksis. -P- Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Vil denne pumpa bli for svak for kjøling av cpu, chipsett og gpu? (ac produkter) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Vil denne pumpa bli for svak for kjøling av cpu, chipsett og gpu? (ac produkter) vil ikke tro det, men det kommer an på kabel lengde antall 90" vinkler som blir brukt osv. Vanligvis uten noen vinkler så nei. Men det skader ikke å ha en bedre pumpe. Men ikke overdriv siden noen store pumper liker ikke å jobbe med veldig høyt mottrykk Hydor l30 f.eks. -P Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jaja, vet hva flowrate, på mitt sett waterchill har det desverre ingenting og si, ingen tempforsjell på 700l/t og 1200l/t. På andre sett skal jeg ikke utale meg. Er jo mest når det blir mye høydeforsjell og lange slanger det lønner seg med svære pumper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå