Darkbill Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Våknet til min store forskrekkelse til flatt batteri og subwoofer som stod på..! Hvorfor i all verden får plutselig "remote turn-on" kabelen fra stereoen konstant strøm, selv med tenninga av?! Har funket greit i en måned, men nå er det plutselig konstant strøm på remote kabelen fra bilen. Samtidig benytter jeg muligheten til å spørre om hvorfor og hva jeg kan gjøre med ground loop. Kabelen er festet skikkelg i bagasjerommet til en skrue i karoseriet, så det er ikke problemet. Problemet oppstår kun når RCA kabelen er koblet inn, men RCA kabelen er ikke i nærheten av strøm eller lignende. Kan for eksempel høre det i wooferen når jeg stiller på det elektriske setet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Finn ut hvor remote-signalet er tatt fra. Om det er fra spilleren eller et annet sted. Hvis den kommer fra spilleren så sjekk at Acc til spilleren ikke har spenning når tenninga er av. Er Acc 0V og remote-ut 12V så er det spilleren det er noe galt med. Sjekk også at spilleren framme har ordentlig jord-forbindelse. Legg gjerne opp egen jord rett til chassis her også i stedet for gjennom ISO-kontakten. Å legge B+ på spilleren rett til egen 12V-kilde eller rett til batteri kan også hjelpe på støy. (Husk sikring i så tilfelle). Brente jord-sikringer i spilleren kan også skape mye støy. 1 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Har du støy når motor er av? Jeg tror kanskje at jordingen din er en smule dårlig? Det inkluderer lasken fra batteriet til chassis. Det er ofte problemet at forsterkeren "henter" noe av jordingen via skjermen på RCA, noe som gjør at det går strøm via jorden, som flytter nullpunktet i takt med tenningen og at du derfor får støy. Prøv med et galvanisk skille når det gjelder støyen. Men husk å montere skillet langt unna reléer, vifter etc, som genererer magnetisme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå