Fredrik N. Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Herlig bilde, liker blåtonen. mvh Fredrik 1 Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Hei, både blåtone og damene i full fart ned trappen, her understreket ved uskarphet, er med å gjøre det hele ekstra severdig. Dersom bilder er tatt i raw format ville du jo kunne finjustere hvitbalansen, men her det ikke sikkert det ville gi bedre resultat. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Iblant er det greit å gjengi det som er. :-) 1 Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg pleier alltid å se på bildene først uten å lese beskrivelsen.Her tenkte jeg faktisk ikke på "feil" hvitbalanse før jeg leste det du skrev. Så synes det passer fint her. Når det er sagt så synes jeg heller ikke at fargen tilfører noe til bildet, så det kunne like gjerne vært i SH Forstår at du valgte å beholde fargen fordi det best representerte det du så på stedet, men for en observatør som ikke vet at det var et blått tak der, kan bildet oppleves som "feil". Men siden du tross alt er en kunstner og ikke en kopimaskin så er det bare opp til deg å avgjør hva som er riktig fargebalanse for dette bildet. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Takk for hyggelige tilbakemeldinger alle fire! Forstår at du valgte å beholde fargen fordi det best representerte det du så på stedet, men for en observatør som ikke vet at det var et blått tak der, kan bildet oppleves som "feil". Nettopp! Det var det jeg hadde i tankene jeg også. Dette er et typisk bilde hvor jeg tror noen kan mene at det er et blåskjær, siden man ikke egentlig vet hvordan det ser ut der. Og hvitbalanse er jo nettopp det - en tilpasning i forhold til hvordan øynene våre tilpasser oss forskjellige fargetemperaturer. Flott med slike kommentarer som jeg har fått på dette bildet, veldig nyttig å se hvordan andre observerer et bilde man selv ha tatt. Hvis det noen gang blir sol igjen så skal jeg dra tilbake å ta flere bilder her, tror litt sollys kan gjøre underverker. Henning Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Min første tanke var at her var det blitt tull med hvitbalansen, men det er nok fordi jeg har rota endel med det sjøl i det siste. Men når jeg ser hvem som har fotografert så skjønner jeg at dette er ingen tilfeldighet. Mange flotte linjer igjen og folk i farta! 1 Lenke til kommentar
HSP Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Min første tanke var at her var det blitt tull med hvitbalansen, men det er nok fordi jeg har rota endel med det sjøl i det siste. Men når jeg ser hvem som har fotografert så skjønner jeg at dette er ingen tilfeldighet. Mange flotte linjer igjen og folk i farta! Takk Helene. Jo, men kanskje er det feil å ha denne hvitbalansen her, dessverre er det ofte jeg tar feil Lettere å vurdere om noen måneder når jeg får bildet litt på avstand. Henning Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Blått og flott! Av alle ting, synes jeg blåfargen forsterker den kalde betongen. Ikke rart de løper, så kaldt som det ser ut.....Tøff komp med rekkverket sentrert mellom "up´s and down´s" Det at du gjenngir motivet slik du så det, synes jeg er flott. Alt for mange som skal justere seg vekk fra hvordan det egentlig så ut, bare for at "boka" sier det er feil. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Blått og flott! Av alle ting, synes jeg blåfargen forsterker den kalde betongen. Ikke rart de løper, så kaldt som det ser ut.....Tøff komp med rekkverket sentrert mellom "up´s and down´s" Det at du gjenngir motivet slik du så det, synes jeg er flott. Alt for mange som skal justere seg vekk fra hvordan det egentlig så ut, bare for at "boka" sier det er feil. Takk Pentaxen, fin tolkning om det kalde. H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg