Gå til innhold

Er innvandring positivt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke noen kilde. Når en gruppe vinner over en annen, så kan de ta alle kvinnene i denne gruppen, det er en kjempestor evolusjonær fordel og derfor helt logisk at det er sånn.

Joda, i steinalderen. De to debattene om humanitær hjelp og innvandring foregår i romalderen. I en sivilisert verden. Det er en vesentlig forskjell.

Spiller egentlig ingen rolle, jeg kan endre utsagnet til "det som teller er effekten på meg og min familie/venner", så er det det samme.

Lenke til kommentar

Stemmer, jeg refererte til lykkejegere og ikke legitime flyktninger.

I hvilket innlegg? Jeg kan bare se at du bruker ordet flyktning en eneste plass og det er i undersøkelsen. Altså underforstått legitime flyktninger.

Jeg gjorde det ikke i det tidligere innlegget, jeg laget det innlegget du her refererer for å klargjøre.

Lenke til kommentar

I innlegg 12 skrev du "Norge er vel min gruppe"

I innlegg 22 skrev du "det som teller er effekten på meg og min familie/venner"

Den ene gruppen har drøyt fem millioner medlemmer, den andre ganske mange færre. Jeg vil påstå det er en vesentlig forskjell. Utsagnene gjensidig utelukker hverandre, hvilket vil du stryke?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gjorde det ikke i det tidligere innlegget, jeg laget det innlegget du her refererer for å klargjøre.

Jeg skjønner ikke helt. Skulle spørsmålet i undersøkelsen egentlig vært "Burde Norge ta imot flere eller færre lykkejegere?"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Naturlig seleksjon har sørget for at "alle" folk er sånn. (blir jo mer komplekst når du tenker på venner/familie/andre som står deg nær, men generelt sett er det slik)

Dette er kanskje litt for langt for deg å lese, men sikkert noen andre som er interessert.

Why it's time to put the selfish gene to rest.

Nøkkelpunkt: Det handler ikke om «selfish genes», men om «social genomes».

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt. Skulle spørsmålet i undersøkelsen egentlig vært "Burde Norge ta imot flere eller færre lykkejegere?"

Vanvittig til unødvendig krangling da, nå som jeg har presisert to ganger at jeg feilformulerte meg i det innlegget?

Lenke til kommentar

Naturlig seleksjon har sørget for at "alle" folk er sånn. (blir jo mer komplekst når du tenker på venner/familie/andre som står deg nær, men generelt sett er det slik)

Dette er kanskje litt for langt for deg å lese, men sikkert noen andre som er interessert.

Gjerne gi en TL;DR

Lenke til kommentar

Gjerne gi en TL;DR

Det gjorde jeg :p

Lenke til kommentar

I innlegg 12 skrev du "Norge er vel min gruppe"

I innlegg 22 skrev du "det som teller er effekten på meg og min familie/venner"

Den ene gruppen har drøyt fem millioner medlemmer, den andre ganske mange færre. Jeg vil påstå det er en vesentlig forskjell. Utsagnene gjensidig utelukker hverandre, hvilket vil du stryke?

Nei, i innlegg 22 skrev jeg at jeg endret utsagnet. Det innlegget er da tellende. Men kan vi prøve å kutte denne gruppediskusjonen, og komme tilbake til flere positive sider ved innvandring?

Lenke til kommentar

Svarte negativt på alle spørsmål. Hvorfor? Jo, fordi vi ser nesten daglig hvordan det påvirker samfunnet i Europa. Og ting blir bare verre og verre. Om noen ønsker å se effekten av diversifisert religiøse og kulturelle samfunn, så kan man ta en liten titt på Yoguslavias historie og spesielt situasjonen på 90-tallet. Innvandring er en god oppskrift på etnisk og religiøs friksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...