Skatteflyktning Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Men jeg bare lurer på hvor mange statsvitere, samfunnsvitere, historikere og kunstnerspirer dette landet egentlig trenger? Offentlig sektor har ett umettelig behov for slike, for å styre de som faktisk produserer noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 I praksis er det bedre å evt kunne gå et par år på til skole og få seg en utdanning med bedre jobbmuligheter enn å bli sendt på NAV fordi man ikke behersker teoretisk pensum av sorten høyere utdanning krever. Det gir en annen fleksibilitet og flere muligheter, selv om "førstevalget" ble bom. Selvsagt. Men jeg synes likevel at det er ganske tåpelig å 'utdanne seg til arbeidsledighet', spesielt når det finnes andre yrkesveier hvor behovet for arbeidskraft er kjempestort. For å ta meg selv som eksempel: jeg synes sosiologi i seg selv virket spennende nok, men jeg innså fort at det kunne bli store utfordringer med å seg en relevant jobb etter endt utdanning. Kunstnerne er et special case. De må vel bare produsere noe som selger, antar jeg, eller finne seg noe annet å gjøre? Personlig mener jeg slikt burde være en hobby heller enn en jobb før man har bevist seg som dugelig innen "yrket". Tiltredes. Alt av kunststøtte bør avvikles. De som vil holde på med denne hobbyen (ja for det er faktisk hva det er) bør finansiere det selv. Men det er kanskje en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Offentlig sektor har ett umettelig behov for slike, for å styre de som faktisk produserer noe. Ja du sier noe. Ser man på det sånn så er det jo fint å ha tilgang på en jevn strøm med akademikere som ikke kan noe annet enn å prate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå