Gå til innhold

Mitt hemmelige sted i skogen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bilde jeg kan like ! Herlig uttrykk av krabaten, ekte som det bare kan bli. Litt spesielt lys, og bokeh omkring som fin kontrast til hovedmotivet. (Og stor kontrast til dine studiobilder)

(Bør ses i fullstørrelse.

Vennlig hilsen Ragnar

Ja, det blir litt type "koselig familiebilde" aktig dette - men artig å gjøre dette også.

Du nevner lys og bokeh'en som spesiell. Det har sikkert å gjøre med at dette er et bilde som er sammensatt av (hold deg fast) 21 enkeltbilder :) Så da blir det veldig lav dybdeskarphet gjengitt i vidvinkelformat. Kjekt du likte det Ragnar :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Så nydelig bilde! Et litt uvanlig motiv fra deg..men et flott portrett i naturen. Og fin blikontakt og fint komponert!

Hilsen Tove

Takker så mye Tove. Ja, jeg prøver meg på noe jeg ikke kan her - litt ukjent farvann. Etterbehandlingen ble litt så som så, men hovedhensikten var å teste ut videolys istedet for blits på denne typen bilder.

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Veldig hyggelig å se deg tilbake Jan:-) Et ordentlig gla bilde dette her. Ikke så mye som slår et smil fra disse små. Tenker han var stolt når han kunne vise frem plassen sin. Hærlig!

Tøff skarphet og knallgod komp. At det er i farger, gjør ingenting:-)

Lenke til kommentar

Koselig å få lov å være med inn i disse små sin lille/store verden. Et herlig fjes! Men 21 bilder da mann!! Det var da vel mon i mindre? ;)

Det mest artige er nysgjerrigheten barna har for alt mulig - de detaljstuderer de små ting vi voksne tar for gitt. Jostein Gaarder hadde jo en analog med ei lus i kaninpelsen. Barna var som ei lus helt ytterst på håra i pelsen og skuer rundt seg for å observere og lære - mens vi voksne var som ei lus som har krøpet ned til rota av pelsen og mener den har sett alt :)

Jo, 21 var kanskje litt i meste laget - hadde holdt med 12-15. Det er en metode som heter Brenizer og passer for dem som ikke har råd til ei linse med blender større enn 1.0 og mellomformatkamera. Du får Google litt :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Veldig hyggelig å se deg tilbake Jan:-) Et ordentlig gla bilde dette her. Ikke så mye som slår et smil fra disse små. Tenker han var stolt når han kunne vise frem plassen sin. Hærlig!

Tøff skarphet og knallgod komp. At det er i farger, gjør ingenting:-)

Det blir forhåpentligvis litt mer fremover nå ettersom det blir litt lysere kvelder. Takker for tilbakemeldingen - det var litt ekperimentelt over Brenizer metoden :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...