Gå til innhold

Nye all-round hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Budsjett: Noe spesielt mer enn 3000 er ikke aktuelt med mindre det er noe helt eksepsjonelt

Størrelse: Over-ear. Har porselensører, så det skal ikke veldig mye trykk til før det blir vondt etter en stund. Jeg har prøvd Bose QuietComfort 25 og de virket veldig behagelige - veldig lette, og ikke veldig "stramme i klypa".

Type: Lukkede, med støyreduksjon og aller aller helst en talkthrough-funksjon.

Bruksområde: Musikk, både på kontoret og på reise.

Tillegsinfo: Jeg hører på nær sagt alt mulig, men aller mest pop (Norway top 50 på Spotify er en gjenganger), men jeg har perioder hvor jeg hører på mye rock/metal og andre perioder hvor det går mye i EDM

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Jeg er glad i "oomph", så jeg kan gjerne ha noen som er fyldige i bunn, men ikke ekstremt. Heller ren lyd enn for mye bass.

Evt kilde: Kilden kommer til å bli PC og iPhone/iPad/Mac.

Jeg har, som nevnt, prøvd Bose QC 25i og de var egentlig veldig bra, men de mangler talkthrough-funksjon (Bose kaller det visst "Aware mode") - noe som omtrent er et must på kontoret. Jeg har kikket på Sennheiser PXC 450 da de har både støykansellering og talkthrough, men de ser rett og slett bælstygge ut, for ikke å snakke om store og tunge.

​Noen tips?

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaget Parrot Zik 2.0, og de så ut til å ha det meste: støyreduksjon, talkthrough, gode muligheter for konfigurering av lydbildet, etc.

Noen som har erfaringer med dem, eventuelt vet om det er mulig å få prøvd et par i en butikk?

Lenke til kommentar

Soundgarden fører Parrot Zik :) Hadde den første utgaven i noen år og var fornøyd med det. 2.0 er vel forbedret på alle punkter tror jeg, da spesielt vekten var litt i tyngste laget med det første. Men anbefaler deg virkelig om å be om å få teste det skikkelig i butikk. Med skikkelig så bør du kreve å få testet det med den medfølgende appen på egen telefon sånn at du får sette det oppe skikkelig selv. Krev det, eller gå rett ut av butikken. Kjerneoplevelsen ligger nettopp i fleksibiliteten til den appen.                                        

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja, jeg lurer på om jeg skal stikke innom Soundgarden etterpå og se om jeg kan få prøvd det. Det ser meganice ut.

Hvis du var fornøyd med førsteutgaven men ikke har den lenger - tør jeg spørre hva du har nå og hvorfor du valgte det fremfor Zik 2.0?

Lenke til kommentar

Grunnen til byttet var vel i grunn en kombinasjon av flere ting, jeg har en tendens til å bytte ut slike gadgets litt for ofte i grunn samt at førsteutgaven som sagt va litt tung å ha på seg over lengre perioder. Slo til på ett black friday tilbud på QC25 og fikk det til 1795,- , noe som var en grei pris. Så fikk jeg 1000,- for videresalg av Zik også :) Savner dog litt at den trådløse hverdagen på bussen til og fra jobb, men ikke det største problemet det da. Bedre comfort og støykansellering og ikke minst battertid gjør opp for det. Lydkvaliteten er låst på Bose, men det jeg har lite å utsette på lyden og det fungerer til sitt formål.

HIFI`en holder jeg meg til hjemme så :p

Jeg har troen på Zik 2.0 og fremtidige modeller, så skal ikke se bort i fra at jeg en dag vender tilbake mot den retningen altså. Men gi gjerne en tilbakemelding når du hat fått testet Zik 2.0 !

Lenke til kommentar

Ja, jeg for min del er ikke veldig opptatt av at det skal være trådløst - jeg overlever da en kabel. Jeg ser Zik 2.0 også kan brukes kablet (og dermed mer enn dobler batteritiden), noe som er et stort pluss. Satser på at den dermed også kan kobles til PC. Om det blir bedre lyd med kabel enn med BT vet jeg ikke; det må jeg forhøre meg om (og kanskje til og med teste).

QC25 har jeg prøvd, og var egentlig veldig fornøyd med dem. Hadde det ikke vært for at de mangler aware mode (slik in-ear modellen har) hadde jeg antakelig gått for dem med en gang. Klart, så hadde jeg sikkert funnet ut om Zik 2.0 i ettertid og muligens angret litt :p.

Skal definitivt gi tilbakemelding når jeg har fått prøvd dem.

Lenke til kommentar

Ja det med kabel og økt batteritid er en klar forbedring i 2.0, det var nemlig ikke tilfellet med det første. Men lyden var søppel når man brukte dem uten elektronikken påslått for å si det mildt.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært og prøvd dem.

Rent fysisk sett var de lekre. Stilige å se på, lette og fine, satt bra på hodet og fake skinnet føltes faktisk ganske ålreit.

De var ikke nyeste firmware, noe som jo betyr at det kan ha kommet forbedringer i nyere tid. De låt veldig bra, og det at man kunne velge justere støydempingen i fra mest mulig støydemping, via "av" (kun passiv støydemping) og til "street mode" (mikrofonene plukker opp lyd fra utsiden og blander inn i musikken) var rett og slett genialt. EQ-en fungerte også veldig bra; jeg prøvde bare det fancy hjulet og ikke den mer avanserte EQ'en. Romklang-seksjonen gjorde at jeg kunne velge mellom "stille rom" via stadig større rom og helt til "concert hall" - jeg kunne til og med justere stereospredningen fra 30 til 190 grader. Ekstremt konfigurerbart, altså. Jeg prøvde aldri å laste ned presets, men det er visst også en ting man kan gjøre.

Jeg prøvde også å koble til med kabel, men for meg virket det som om jeg da var nødt til å skru av strømmen til dem for å få lyd ut av dem. Og det låt søppel, rett og slett. Fullstendig ubrukelig. Det kan tenkes at dette er snakk om konfigurering og at jeg ikke gjorde det på rett måte så jeg skal ikke disse dem alt for mye på akkurat det, men dersom det er sånn det faktisk funker er det skuffende.

Touch-kontrollene på høyreøret virket, etter 2 minutters bruk, som en ubrukelig gimmick, men det kan være en vanesak.

Men å kjøpe dem på Soundgarden er uansett utelukket da de skal ha 3700 for dem. Selv på Apple Store får man dem for så lite som 2700, og jeg har ikke en gang sjekket prisguide enda. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...