weebl Skrevet 22. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2015 Hei!Jeg sitter å funderer på å bygge en liten trehjuls el-scooter men trenger hjelp til å plukke ut en duganes motor.Jeg ser for meg enten å bruke en motor og kjede til å drive bakhjulene med eller eventuelt å bruke en hub-motor på framhjulet men det er da dette med å velge motoren, kontroller og batterier jeg trenger litt innspill på samt hva som er den enkleste å mest praktiske løsningen. Jeg ser vel egentlig for meg at hub motorer er det enkleste å bruke, f.eks. et lite sykkelhjul forran med hub motor men som sagt jeg har enda ikke klart å finne fram til en OK motor eller noe så setter også pris på tips på butikker og spesifike produkt. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 23. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Noe alà denne? http://www.ebay.com/itm/24-Volt-350-Watt-Electric-Motor-For-Razor-MX350-MX400-DirtRocket-24V-350W-I-ST13-/220994380849?hash=item33744aa431&vxp=mtr Hva med å heller kjøpe en komplett pakke med kontroller, batteri og lader? (ting skal jo passe i lag). Endret 23. mars 2015 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2015 En pakke er for all del ikke å forakte nei, setter pris på alle tips Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 23. mars 2015 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Ser motoren over gir 2750RPM v/24V og tannhjulet har ca. 12 tenner (ut fra bildet). Dersom drivhjulet har diameter 60cm og du ønsker en toppfart på 20km/t så må overføringshjulet ha ca. 240 tenner (for å få drivhjulet til å rotere med 173RPM). Endret 23. mars 2015 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå