Gå til innhold

Kamptråd - Kroatia vs Norge (EM-kvalik)

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det største Riise har opplevd på landslaget er å sitte på benken i tre kamper under gruppespillet EM 2000... Landslaget har spilt defensiv møkkafotball i alle år, og stort sett sagt seg fornøyde med 0-0/1-1 kamper på bortebane. Nå har vi et ungt lag, med mye potensiale, som ihvertfall forsøker. Må si jeg synes det er mye mer positivt...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Det største Riise har opplevd på landslaget er å sitte på benken i tre kamper under gruppespillet EM 2000... Landslaget har spilt defensiv møkkafotball i alle år, og stort sett sagt seg fornøyde med 0-0/1-1 kamper på bortebane. Nå har vi et ungt lag, med mye potensiale, som ihvertfall forsøker. Må si jeg synes det er mye mer positivt...

Jeg ville foretrukket 0-0 eller 1-1 som resultat i går og også ellers i bortekamper. Uavgjort er ikke noe dårlig resultat for bortekamper. 

Den tidligere "møkkafotballen" sørga ihvertfall for at vi kom til både VM og EM sluttspill. Foreløpig har jeg litt problemer med å se det positive i å tape 5-1, men kanskje har du rett når du sier at laget har potensiale. La oss håpe det. La oss håpe Høgmo vil skape "gull ut av gråstein."

Må også kommentere det du sier om å forsøke. Når man spilte "møkkafotball" så forsøkte man også og man lyktes godt til tider med sine forsøk. 

For øvrig så synes jeg forskjellen på lagene er at Kroatia spiller med et mye høyere tempo på/med ballen, med høyere intensitet. Det burde Norge bli flinkere på.

Lenke til kommentar

Finnes det ikke en mellomting mellom Drillo og Høgmo? Drillo overdrev kynismen både hjemme og borte. Det ga ofte gode resultater mot bedre lag, men mot svakere motstand fikk vi aldri dominert kamper og resultatene ofte uteble.

Høgmo på sin side virker sånn passe naiv når han starter med tre spinkelgutter på topp i Tarik, Dæhli og Ødegaard borte mot Kroatia. Og dette kun én uke etter at han gjentatte ganger påpekte hvor "fysisk robuste" Kroatia er. Tror vi hadde klart oss mye bedre med disse i går:

Tettey - Henriksen
Skjelbred - Johansen - Dæhli
Nielsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...