Latias Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Kroatia - Norge EM-kvalifisering, kamp 5 28-03-2015 Kl. 18:00 @ Stadion Maksimir Vises på: MAX / Sky Sports 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Jeg kan ikke se for meg at vi tar med noen poeng her. Vi har jo slitt med å score mål i lange tider, og har nå skader på en haug viktige, offensive spillere. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Nå har ikke jeg sett Kroatias lag til denne kampen, men Kroatia er et lag med individuelle spillere i verdenstoppen. De har bare aldri hatt riktig nok til å utgjøre et godt nok landslag. Dersom de stiller med det de har så ser jeg ikke at vi skal få noe spesielt ut av kampen. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) Keepere: Danijel Subasic (Monaco), Lovre Kalinic (Hajduk Split), Ivan Vargic (Rijeka). Forsvar: Darijo Srna (Sjakhtar Donetsk), Vedran Corluka (Lokomotiv Moskva), Danijel Pranjic (Panathinaikos), Dejan Lovren (Liverpool), Domagoj Vida (Dynamo Kiev), Gordon Schildenfeld (Panathinaikos), Sime Vrsaljko (Sassuolo), Ivan Tomecak (Rijeka), Marin Leovac (Rijeka). Midtbane: Modric (Real Madrid), Ivan Rakitic (Barcelona), Mateo Kovacic (Inter), Milan Badelj (Fiorentina), Marcelo Brozovic (Inter), Alen Halilovic (Barcelona B). Angrep: Ivica Olic (Hamburg), Mario Mandzukic (Atlético Madrid), Ivan Perisic (Wolfsburg), Ante Rebic (RB Leipzig), Andrej Kramaric (Leicester), Anas Sharbini (Rijeka), Marko Pjaca (Dinamo Zagreb). Edit: Lovren er skadet og har blitt erstattet av Matej Mitrovic. Endret 22. mars 2015 av Latias Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Gleder meg. Har ikke stor tro på poeng men det kan bli en god kamp. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Vi skal være storfornøyd med 1 poeng, men jeg håper at Høgmo tørr å spille offensivt og ikke parkere bussen. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 At Kroatia vinner midtbaneduellen er helt sikkert, men heldigvis er Mandzukic halvveis ute av form og Olic har ikke storspilt på en liten stund. Perisic kan være skummel. Defensivt er definitivt Kroatias store svakhet. Srna er rutinert, men gammel og mistet mye fart. Generelt er Kroatia et lag som ikke hviler styrken sin på kontringer, laget mangler mye fart, særlig bakover, og har spillere som er gode på små flater. Jeg tipper Høgmo kommer til å gå ut i en 4-2-3-1-variant. Fokus blir å tette lukene mellom midtbane og forsvar. Det er også viktig å bruke spillere som er i form og som har litt fotball i beina. Jeg tror dette blir følgende 11er: Nyland Omar - Nordtveit - Hovland - Høgli Tettey - Henriksen Skjelbred - Johansen - Dæhli Nielsen Veldig vanskelig å vite hvordan Høgmo tenker å styre konstellasjonene på midten, kan også være at Nordtveit skal inn som anker og Johansen ned med Henriksen i 10ern. Høgmo kommer til å ta med slitere på midten. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Jeg bygde vel opp akkurat det samme laget som deg i en annen tråd, Pelle, bare med Tarik på topp og Forren bak med Nordtveit. Håper på en variant ala det. Ut av nysgjerrighet, hvem skulle tatt stopperplass med Nordtveit på midten? Endret 23. mars 2015 av Knewt Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Bare håpe vi unngår fryktelig stygge sifre. Det forsvaret vårt har jeg ikke så mye lit til. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Landslagets utenlandsproffer fikk gledelig mye spilletid helgen før Per-Mathias Høgmo mandag samler sine utvalgte til EM-kvalifiseringskampen mot Kroatia. Eliteserieavspark er fortsatt et par uker unna, og Høgmo vet at han i enda større grad enn vanlig må støtte seg til utenlandsproffene i jakten på poeng. Den siste tiden har varsellampene blinket for den planen, som følge av skader og manglende tillit for viktige spillere. Nå ser det ut som krisen kan avblåses. Av de 16 uttatte utenlandsproffene var bare to (Anders Konradsen og Valon Berisha) henvist til benkesliting i helgen. Håvard Nordtveit fikk bare et kort innhopp, men det var et adrenalinfylt og motiverende et da Borussia Mönchengladbach slo Bayern München 2-0 borte foran 75.000 tilskuere. Gode opplevelser og mye spilletid fikk mange av de andre i troppen som fram til torsdag skal forberede seg i Marbella på den spanske solkysten, selv om Markus Henriksen var den eneste som også scoret. Full spilletid Henriksen spilte hele kampen og ble matchvinner da Alkmaar slo Cambuur Leeuwarden 2-1 i nederlandsk æresdivisjon. Han er i troppen for første gang i Høgmos tid som landslagssjef. Full kamptid i seierskamper ble det også for landslagskaptein Per Ciljan Skjelbred (Hertha Berlin), Stefan Johansen (Celtic), Omar Elabdellaoui (Olympiakos) og Alexander Tettey (Norwich). Tom Høgli (FC København) måtte nøye seg med uavgjort søndag, men bidro med en assist. De nevnte spilte med unntak for Tettey (engelsk mesterskapsserie) for sine klubber i toppseriekamper. Det gjorde også Tarik Elyounoussi, som spilte halvannen omgang for Hoffenheim i 1. Bundesliga lørdag. Haken for Høgmo er at en del av hans spillere utfoldet seg på lavere nivå Håvard Nielsen er klar igjen etter skade og fikk full kamptid for Eintracht Braunschweig i 0-0-kampen mot Ingolstadt i tysk 2. Bundesliga. Vegar Eggen Hedenstad spilte også fra start til slutt i den kampen. B-gjengen Tre av spillerne, og tre viktige spillere i Høgmos planer, måtte nøye seg med spill for sine klubbers B-lag. Mohammed Abdellaoue spilte 85 minutter da Stuttgarts 2.-lag slo Arminia Bielefeld i tysk 3. divisjon søndag. Moa er tilbake etter langtidsskade og får kamptrening på B-laget. Mats Møller Dæhli gjorde comeback etter sin skade på Freiburgs 2.-lag i helgen. Han spilte halvannen omgang i 1-1-kampen mot Pirmasens lørdag. Martin Ødegaard, som i fjor var Høgmos suverent mest omtalte og etterspurte spiller (men også en av de minst brukte i EM-kvalifiseringen), må fortsatt nøye seg med spill for Real Madrids B-lag Castilla, og 16-åringen har slitt med å markere seg i de fire siste kampene som alle har endt med tap. Even Hovland, som er 16. utenlandsproff i troppen, har ikke vært i aksjon i helgen. Hans Nürnberg, der han er fast midtstopper, møter Bochum mandag kveld. Høgmo har åtte hjemlige spillere i troppen: Vegard Forren, Martin Linnes, Ørjan H. Nyland og Harmeet Singh (alle Molde), Steffen Hagen og Jone Samuelsen (begge Odd), Sten Grytebust (Aalesund) og André Hansen (Rosenborg). Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg blir nesten litt overrasket over nøyaktig hvor mange utenlandsproffer vi egentlig har. Kvaliteten kan sikkert diskuteres, men det er jo en del ute i den store skumle verden. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 24. mars 2015 Del Skrevet 24. mars 2015 Utifra dagens videomateriale fra treningsoppholdet på Marbella (???) så spilte både Dæhli, Johansen, Tarik, Tettey, Ødegaard, Omar, Nordtveit og Forren på samme lag. Kan ikke dra noen konklusjoner, men det er isåfall SVÆRT offensivt av Per-Mathias. Har nesten ikke noe tro på at det blir nettopp det. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Midtbanen kommer til å bli absolutt rævkjørt av Modric og Rakitic. 1 poeng = seier Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Jeg vet at vi egentlig ikke skal forvente så mye her, og se på ett poeng som en seier, ja selv et 1-0 tap er verdt å ta med seg (målforskjell og muligens innbyrdes). Men av en eller annen grunn så er jeg litt optimistisk Gleder meg til å bli skuffet og fratatt optimismen min! Heia Nårge!! Lenke til kommentar
Latias Skrevet 28. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2015 Ett poeng i kveld er gull verdt for vår del. Da er vi faktisk i førersetet i kampen om å bli beste treer og direkte kvalifikasjon når halve kvaliken er unnagjort. Ideelt sett på de siste seks kampene må vi slå alle tre lagene under oss, samt ta minst 1-2p i kampene mot Kroatia (B/H) og Italia (B). Om det ene poenget kommer i kveld så er vi i en strålende posisjon. Jeg tror det blir for tøft å klare de to første plassene, og playoff er mer eller mindre i boks (trenger bare 6-7p til). Vi kan selvfølgelig si oss fornøyd med playoff, men playoff mot et seedet lag ender sjeldent godt for vår del. Derfor bør hovedmålet være å sikte seg inn som beste treer og gå direkte videre. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Laget: Ørjan Nyland - Martin Linnes, Håvard Nordtveit, Vegard Forren, Tom Høgli - Per Ciljan Skjelbred, Alexander Tettey, Stefan Johansen, Mats Møller Dæhli - Martin Ødegaard, Tarik Elyounoussi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå