Dr. Brodsky Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) Jeg skal nå på en lengre biltur hvor skigåing vil være hovedaktiviteten ved turens destinasjon. Siden jeg skal ha med meg en del bagasje vil det ikke være plass til skiene inne i bilen, og jeg er derfor på jakt etter fornuftige måter å feste dem på utsiden. I utgangspunktet er dette kun noe jeg trenger én gang i året, men om jeg først går til innkjøp av takboks vil den bli brukt ved flere anledninger. Behovet mitt er å kunne frakte 2 par langrennsski for voksne + 1 par barneski, selvfølgelig inkludert staver. Ekstra plass er heller ikke negativt, og om jeg i tillegg kunne fått inn 2 par slalåmski hadde det vært fint. Bilen som skal benyttes er en Ford Kuga (med rails). Er det noen som har noen tips til hva jeg burde gå for, og hva jeg burde styre unna? Pris er blant de viktigste faktorene. Min lokale BilXtra har for tiden kampanje på Thule Pacific 700 til 2 999,- Kan det være et bra kjøp sammen med Thule THU-784 til 1 299,-? Vil det forresten passe sammen, og vil det passe bilen min? Takk for alle avar... Endret 23. mars 2015 av Sentenza Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Thule Wingbar takstativ med Thule eXtender skistativ er nær perfekt. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Jeg har nå kjøpt Thule Wingbar Edge, men ikke helt bestemt meg for resten. Hvordan er Thule Xtender når det kommer til feste av staver? Jeg finner ingen bilder som viser om dette er mulig. Og hvordan er det med støy fra et slikt system? Jeg ser for meg at det lett kan oppstå en del susing. Foreløpig heller jeg mest mot takboks, men samtidig er det jo en viss prisforskjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Vi har Thule Pacific 700, og det fungerer helt greit. Eneste er at låsen kan være vrien om det er mye i takboksen. Veldig kjekt med litt ekstra lagringsplass i boksen, i tillegg til ski og staver. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 (endret) Xtender funker fint til staver også, det er bare å legge de i før du lukker den.. Jeg bruker denne løsningen selv. Støy merker jeg ikke mye til, men jeg tar jo av alt når det ikke er i aktiv bruk. Endret 23. mars 2015 av Snylter Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 29. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2015 Jeg gikk for Pacific 700. Den var egentlig litt for stor for bilen min, men etter å ha byttet ut antennen med en som er kort nok til å gå under boksen gikk det greit. Har nå rundt 1 mm klaring mellom takboks og bakluke når den er åpen. Den virker uansett veldig grei, og i forhold til prisen vil jeg si helt super. God plass til både ski og litt til. Xtender hadde nok også fungert bra til mitt bruk, og ikke minst tatt mindre plass i boden, men boks er boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå