Snylter Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Det er korrekt at du har vikeplikt for bil fra høyre selv om den måtte ligge i venstrefeltet. Det er hvor trafikken kommer fra som regulerer hvem som har vikeplikt, ikke om de kjører i høyre eller venstre felt. Lenke til kommentar
smellyone Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 Så tydeligvis kan man kjøre på hvem som helst som kommer fra venstre og slippe ansvar, fordi personen har jo faktisk vikeplikt Lenke til kommentar
smellyone Skrevet 25. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2015 trodde alle hadde et felles ansvar for å ikke skape farlige situasjoner. I dette krysset er det umulig for biler å ikke kjøre litt lengre ut på veien for å få en oversikt på grunn av en 2 meter høy hekk som i tillegg er dekket med 1 meter høy snøskavl. Det er som å runde av en vegg. Jeg mener selvfølgelig at vi begge har et ansvar her, siden motparten kom kjørende som han gjorde. Han hadde ikke tid til å reagere fra da han oppdaget meg i krysset til da han sneiet fronten min. I tillegg hadde motparten fått mye mindre skader på bilen om han hadde valgt å kjøre rett frem etter å ha sneiet meg, men han valgte å svinge til høyre og ut i lyktestolpen. Noe som får meg til å spekulere i om han så meg stå i krysset i det store det hele. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Om ikke annet, vet du at du kan bytte forsikringsselskap. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Eg ville værtfall protestert for å få fram at du stod stille når ulykka skjedde. Sjølv om forsikringsselskapet ikkje vil ombestemme seg så bør du i alle fall kreve at dei arkiverte opplysningane er korrekte. Sjølv meiner eg at det i denne situasjonen burde være minst skylddeling då den andre bilisten kjøyrde inn i ei stillestående hindring. Men dette er ikkje mitt fagfelt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. mars 2015 Del Skrevet 25. mars 2015 Avhengig av typen vei kan det være regler for vekster og gjerder inntil veien.. Lenke til kommentar
HiAceRobin Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Har du forklart nokon i forsikringsselskapet via telefon? Om du har, er du komfortabel med å fortelja historien slik den blir fortalt her? Er du komfortabel med å vera bestemt? Klara du å svara skikkelig for deg eller blir du pløyd over av saksbehandler? Eg hadde ikkje gitt opp, ikkje slik eg forstår deg her vertfall. Lenke til kommentar
smellyone Skrevet 27. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2015 Har vært i kontakt med forsikringsselskapet på telefon også, holder nå på ta saken videre, så får se hva som skjer da. Jeg har ikke tenkt å gi meg, for det virker som saksbehandler kjenner til motparten. Siden saksbehandler mener at jeg kom kjørende, det står i skaderapportene at jeg sto i ro og motpart har ikke skrevet noe. Mens på facebook har motparten skrevet at jeg kom kjørende på glatt føre og ikke klarte å stoppe i krysset og dyttet han i lyktestolpen. Vet ikke hvor han ellers har fått det ifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå