Mr.M Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Hvorfor er det så tilfeldig hvorvidt MSE starter scanning på sheduled tidspunkt eller ei? F.eks. idag har PC'n stått idle over tre timer, fra rundt kl.15.00 til nå, allikevel har den ikke kjørt scanningen som skulle startet kl.15, mens andre ganger ser du den har kjørt mens du var borte en halvtime for å spise middag. Det er selvsagt ikke et problem av "eksistensielt karakter" all den tid man kan gjøre det manuelt eller bare la det være inntil neste tidspunkt om ei uke. Med mindre det bare er hos meg, er det kanskje flere som har lurt på dette, eller vet årsaken? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Kjører omtrent aldri automatiske scanner. Kjører eventuelt i ny og ne. Hvorfor den ikke kjører kan jo være at det er noe som hindrer den. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Programmer som CCleaner, Norton har tendenser til å fucke det opp, google dem om du har dem installert. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Forsøkte å innstallere virusdefinisjonsoppdatering i MSE i dag. Det tar altså ca. 2 minutter for den lange grønne "stolpen" å fylles med progressjon ca. 97 %. Det resterende bruker den 5 minutter på å gjøre seg ferdig med. Hvorfor kan ikke MSE som "all annen" antivirusprogramvare bare laste ned oppdateringen og ta den i bruk umiddelbart? Hvordan er Windows bygget mhp. disse innstallasjonsoppgavene? Hva er galt med disse Windows-ingeniørene som har designet dette makkverket? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Forsøkte å innstallere virusdefinisjonsoppdatering i MSE i dag. Det tar altså ca. 2 minutter for den lange grønne "stolpen" å fylles med progressjon ca. 97 %. Det resterende bruker den 5 minutter på å gjøre seg ferdig med. Hvorfor kan ikke MSE som "all annen" antivirusprogramvare bare laste ned oppdateringen og ta den i bruk umiddelbart? Hvordan er Windows bygget mhp. disse innstallasjonsoppgavene? Hva er galt med disse Windows-ingeniørene som har designet dette makkverket? Tror nok det er på høy tid du kjøper deg nye disker. Når du har kjøpt deg nye disker, så må du fjerne de gamle da de senker hastigheten på hele systemet. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Joda, det er sikkert sant det, at nye disker hadde vært sunt. Men min Core2Duo holder koken enda. Så sant jeg steller litt pent med min Windows 7-maskin så er den rimelig kjapp på surfing. Med unntak av alle annonsene som det flyter over av på Finn.no Da er Firefox og noscript et godt alternativ til å surfe med. Nå har jeg riktig nok en SSD-disk i maskinen som Windows får nyte godt av som sekundærdisk. Jeg stoler ikke helt på å ha SSD-"disker" som primærdisk i en PC. Selv om det som regel går som hakka møkk, og virker bra. Så har nå SSD'er en del svakheter som snurredisker ikke har, og vice versa. Men, som jeg allerede har nevnt i en annen tråd til , så kommer jeg nok til å skaffe meg Intel Skylake rimelig kjappt, når det har satt litt røtter i markedet. EDIT: Uff, jeg har kommet i fare for å ha skrevet Haswell, når det skulle stått Skylake. Gjelder nok forøvrig i en helt annen tråd jeg skrev noe i tidligere også. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Forsøkte å innstallere virusdefinisjonsoppdatering i MSE i dag. Det tar altså ca. 2 minutter for den lange grønne "stolpen" å fylles med progressjon ca. 97 %. Det resterende bruker den 5 minutter på å gjøre seg ferdig med. Hvorfor kan ikke MSE som "all annen" antivirusprogramvare bare laste ned oppdateringen og ta den i bruk umiddelbart? Hvordan er Windows bygget mhp. disse innstallasjonsoppgavene? Hva er galt med disse Windows-ingeniørene som har designet dette makkverket? Jeg la også merke til det samme fenomenet for en kort tid tilbake, mulig det var eksakt den samme oppdateringen som du sikter til. Det var på en "vanlig" stasjonær med Samsung 840 ssd på. Ellers er denne maskinen kjapp som forventet, så det var neppe noe med din maskinvare som gjorde utslaget akkurat denne gangen hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå