Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hovedkortet begynner å ta kvelden?

Anbefalte innlegg

For en stund siden så bruke maskinen ekstremt lang tid å starte opp. Fant etter at den kom inn at SSDen jeg har programmene på ikke var å finne igjen. Så jeg byttet ut denne med en ny, og alt fungerte fint.

I dag så var den litt treg å starte opp igjen (ikke like treg som forrige gangen), men alt funker som det skal.

Så når jeg nå prøver å starte opp Excel som ligger på denne program disken, så sliter den veldig med å få startet opp.

Kan det være noe problemer med S-ATA porten, eller noe på hovedkortet som ikke funker som det skal?

Det er ett Gigabyte X79-UD3 hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derimot kan det være problemer med avleseing fra disk/ssd. Kan du ha glemt å installere nødvendige drivere?

Da burte jeg vel ha merket problemene veldig mye tidligere? Det har fungert helt som det skal i lange perioder

problemer med s-ata kabelen kan du også ha, jeg kom plutselig på at jeg hadde ca samme problem for noen år sia, det løste seg da jeg bytta ut mine godt brukte s-ata kabler med noen nye.

Det kan jeg teste, det er den siste felles nevneren mellom diskene som har hatt problemer.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg byttet S-ATA kabel, og da er den kjapt oppe igjen.

Fikk ikke sjekket om det var kabelen eller porten, da det var umulig å komme til for å bytte kabelen. Hadde heldigvis 1 ledig port igjen som jeg kunne bruke. (Hater sideveis S-ATA porter av og til, ikke bra i trange kabinetter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...