AndersT2 Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 For en stund siden så bruke maskinen ekstremt lang tid å starte opp. Fant etter at den kom inn at SSDen jeg har programmene på ikke var å finne igjen. Så jeg byttet ut denne med en ny, og alt fungerte fint. I dag så var den litt treg å starte opp igjen (ikke like treg som forrige gangen), men alt funker som det skal. Så når jeg nå prøver å starte opp Excel som ligger på denne program disken, så sliter den veldig med å få startet opp. Kan det være noe problemer med S-ATA porten, eller noe på hovedkortet som ikke funker som det skal? Det er ett Gigabyte X79-UD3 hovedkort. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 prøvd å sett ssden i en annen s-ata port. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Ingen av symptomene du nevner tyder på defekt hovedkort. Derimot kan det være problemer med avleseing fra disk/ssd. Kan du ha glemt å installere nødvendige drivere? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 problemer med s-ata kabelen kan du også ha, jeg kom plutselig på at jeg hadde ca samme problem for noen år sia, det løste seg da jeg bytta ut mine godt brukte s-ata kabler med noen nye. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Derimot kan det være problemer med avleseing fra disk/ssd. Kan du ha glemt å installere nødvendige drivere? Da burte jeg vel ha merket problemene veldig mye tidligere? Det har fungert helt som det skal i lange perioder problemer med s-ata kabelen kan du også ha, jeg kom plutselig på at jeg hadde ca samme problem for noen år sia, det løste seg da jeg bytta ut mine godt brukte s-ata kabler med noen nye. Det kan jeg teste, det er den siste felles nevneren mellom diskene som har hatt problemer. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Da fikk jeg byttet S-ATA kabel, og da er den kjapt oppe igjen. Fikk ikke sjekket om det var kabelen eller porten, da det var umulig å komme til for å bytte kabelen. Hadde heldigvis 1 ledig port igjen som jeg kunne bruke. (Hater sideveis S-ATA porter av og til, ikke bra i trange kabinetter). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå