Yonaz Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Hei,jeg har kasta embalasjen til tven min,det er en samsung 55 tommer 7 serie. Jeg skal frakte den i kasse bil fra trondheim til oslo, hvordan lønner det seg og pakke den in? eventuelt hvor kan jeg få kjøpt plast eller esker som jeg kan pakke den in i? Mvh. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Flatskjermer kan være et herk å flytte på. For å redusere risikoen for skader/riper på skjerm anbefaler jeg følgende fremgangsmåte: finn en sponplate eller annen hard men lett flate som kan beskytte skjermen. Tegn omrisset av tv'ns ramme på sponplata og dekk gjerne kontaktflata med dasspapir elns for å unngå riper i plastikken. Bruk tau (flaggline burde være skånsom mhp riper) til å feste sponplata til skjermen. Jeg anbefaler ikke jekkestropper pga det er lett å skade skjermen pga strekk-kreftene. Sponplata bør være større enn skjermen, og det kan være en ide å bore hull i sponplata nær hjørnene (utafor der skjermenligger mot). Hullene kan brukes til å stroppe fast i gulvet. Foten til tv'en bør demonteres så det kun er sponplata som er i kontakt med underlaget i varebilen. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) Tror de fleste flatskjermer anbefales fraktet stående, dvs. samme stilling som når den er i bruk.En kassebil _kan_ medføre en del risting så se om du kan få til litt støtdempning ved å sette skjermen på skumgummi eller lignende.Edit: Clas Ohlson, Biltema og Staples har alle bobleplast og kartong/esker som du kan bruke til å pakke TVen i. Mulig det er en forskjell på mindre og større LCD-skjermer? Vet at esken på 55" Samsung F serie 8000 har påtrykt melding om at den skal fraktes stående så da kan man anta at TS sin 7000 serie har samme kravet. Endret 7. april 2015 av Hårek Jeg kom i skade for å fjerne et innlegg, lagt inn teksten igjen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 (endret) Tror de fleste flatskjermer anbefales fraktet stående, dvs. samme stilling som når den er i bruk. Er vel kun plasmaskjermer som ikke kan ligge under transport. Mulig det også gjelder større LCDer også, men det har jeg ikke vært borti. Endret 7. april 2015 av Hårek Moderator gjorde en feil Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Ville nok satset på å ha den stående. Eventuelt hvis den må ligge, så ligge med fronten opp, da selve LCD laget da ligger å hviler på defuser platen som sprer lyset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå