Fahlar Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Hei, vi skal kjøpe oss TV og jeg er blitt litt usikker nå. I utgangspunktet bestemte jeg meg for Samsung UE55HU7505, men så har jeg også blitt anbefalt LG 55UB850V. Dette er det jeg vil ha ut av TV'en: Jeg vil ha 4K. Den skal koste under 15 000. Den bør være brukervennlig OS-messig. Den skal være 55", ikke større og ikke mindre. Vi bruker TV'en til streaming, Playstation 4 og film via Playstation (blueraydisk) eller PC (lastet ned). I mitt hode har samsungen en stor fordel da jeg kan kjøpe en sånn "one-connect" og ha minimalt med ledninger rundt TV'en. Den skal stå på et trillebord vi triller ut og inn fra veggen. Også føler jeg meg trygg på kvaliteten til Samsung. Men jeg har fått ganske sterk anbefaling om at LG'en gir mer for penga. Hvilken av de tv'ene over er det beste kjøpet? Og er det kommet ut noen enda nyere modeller som har havnet under 15 000 nå? takk på forhånd Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Hei, vi skal kjøpe oss TV og jeg er blitt litt usikker nå. I utgangspunktet bestemte jeg meg for Samsung UE55HU7505, men så har jeg også blitt anbefalt LG 55UB850V. Dette er det jeg vil ha ut av TV'en: Jeg vil ha 4K. Den skal koste under 15 000. Den bør være brukervennlig OS-messig. Den skal være 55", ikke større og ikke mindre. Vi bruker TV'en til streaming, Playstation 4 og film via Playstation (blueraydisk) eller PC (lastet ned). I mitt hode har samsungen en stor fordel da jeg kan kjøpe en sånn "one-connect" og ha minimalt med ledninger rundt TV'en. Den skal stå på et trillebord vi triller ut og inn fra veggen. Også føler jeg meg trygg på kvaliteten til Samsung. Men jeg har fått ganske sterk anbefaling om at LG'en gir mer for penga. Hvilken av de tv'ene over er det beste kjøpet? Og er det kommet ut noen enda nyere modeller som har havnet under 15 000 nå? takk på forhånd Samsung er sikkert mer fremtidsrettet da de ofte har tv med en modul som kan byttes ut for noen kroner. Det vil komme nye standarer innen 4k og da er Samsung bedre å satse på. Lykke til. Lenke til kommentar
larax62 Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Hei, vi skal kjøpe oss TV og jeg er blitt litt usikker nå. I utgangspunktet bestemte jeg meg for Samsung UE55HU7505, men så har jeg også blitt anbefalt LG 55UB850V. Dette er det jeg vil ha ut av TV'en: Jeg vil ha 4K. Den skal koste under 15 000. Den bør være brukervennlig OS-messig. Den skal være 55", ikke større og ikke mindre. Vi bruker TV'en til streaming, Playstation 4 og film via Playstation (blueraydisk) eller PC (lastet ned). I mitt hode har samsungen en stor fordel da jeg kan kjøpe en sånn "one-connect" og ha minimalt med ledninger rundt TV'en. Den skal stå på et trillebord vi triller ut og inn fra veggen. Også føler jeg meg trygg på kvaliteten til Samsung. Men jeg har fått ganske sterk anbefaling om at LG'en gir mer for penga. Hvilken av de tv'ene over er det beste kjøpet? Og er det kommet ut noen enda nyere modeller som har havnet under 15 000 nå? takk på forhånd Vær klar over at de fleste 4K tv'ne sliter med innputlag, men vet at enkelte Samsung har fått en oppdatering som gjør at de funker. Sjekk det først, hvis PS4 spilling er viktig. Du burde være nede på under 40 millisekunder, for å ikke bli plaget av dette. Det gjelder da i spillmodus på tv'n du velger. Tror ikke LG greier det, men det er et par måneder siden jeg handlet tv selv. Vet ikke om de modellene du snakker om er nyere. Havnet selv på en Sony, men da bare full HD, da jeg spiller mye PS4. Vet at Sony sine 4K tv'r også funker, da de har lavt innputlag. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Bildemessig så er LG-tven bedre enn Samsungen. Til PS4-spilling så er det stort sett Sony som briljerer på responstiden Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. mars 2015 Del Skrevet 26. mars 2015 Føler det er altfor tidlig å kjøpe 4K nå. Bedre å kjøpe en full-hd i dag og spare resten av pengene i etpar år til 4K blir mer modent. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 55UB850 har en input lag på 64ms, UE55H7505 finner jeg ikke noe på, men 7205 er på 40 ms, så 7505 er vel rundt der den og. Om du derimot dropper 4K, og går på Sony 55W950 så er du nede på 17ms :-) Lenke til kommentar
Fahlar Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Tusen takk for svar folkens! Vi har tatt deres svar til etterretning og blitt enige om å utsette tv-kjøpet litt slik at 4K-markedet kan modnes litt til. Så når det er modent blir det en flotters 4K som funker bra på Playstation og alt annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå