IceTee Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Hei ! I min pc kjører jeg to operativ systemer. Jeg har lagt inn linux sin bootloader kalt "lindo". Når jeg rebooter pcen min og velger "windows" i boot loaderen, altså win98 så skjer det ingenting.. I pcen min er det 2 hardisker. Den ene er på 80gb (master) og kjører linux, og den andre er på 10 gb (slave) og kjører win98. Jeg sitter nå på min "SuSE linux" og ser på Control center. Er inne på en plass som heter "partisjoner" Her kan jeg se at linux hardisken min, altså den på 80gb er delt opp i 3 partisjoner, (hda1, hda2 og hda3). Så kan jeg se at win98 hardisken min har 3 FAT32 partisjoner (c: , d: og e:) I linux: hdd1, hdd2 og hdd3. Ingenting som heter hdb eller hdc av partisjonene. Pcen min er en: Compaq Presario 5686 (4-5 år gammeø ) Pentium 3 445 mhz 256mb ram GF4 Titanium 4200 2 hardisker: 80gb og 10 gb. Over til spørsmålene mine: Hvorfor vil ikke bootloadern min loade windows når jeg sier den skal det ? Det kommer ingen feil meldinger opp og den står enda i bootloadern. Og hvorfor heter windows98 hardisken min hdd1 osv og ikke hdb1 osv ? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
IceTee Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 ingen forslag ? Lenke til kommentar
IceTee Skrevet 5. november 2003 Forfatter Del Skrevet 5. november 2003 I min lilo.conf fil som er på 614 bytes står det: boot = /dev/hda vga = 791 read-only linear prompt timeout = 80 message = /boot/message image = /boot/vmlinuz label = linux root = /dev/hda3 initrd = /boot/initrd append = "enableapic vga=0x0317" image = /boot/vmlinuz.suse label = failsafe root = /dev/hda3 initrd = /boot/initrd.suse append = "disableapic ide=nodma apm=off" optional image = /boot/memtest.bin label = memtest86 other = /dev/hdd1 label = windows --------------------------------------- Hvorfor kan jeg ikke boote win98 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå