Tyson Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Går det å snu mopeden og tømme det ut? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Nei Sett under en bøtte og skru ut bunnpluggen fra blokka som regel på undersiden eller helt nede på siden av motoren Lenke til kommentar
Tyson Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Kan du send bilde av bunnpluggen kan ingen ting om moped Lenke til kommentar
Tyson Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Det e en Rieju mrx 2007 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) Pleier å være ganske likt på de fleste mopeder og motorsykler. En ganske stor bolt på undersiden av motoren. Endret 22. mars 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Tyson Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Må jeg skru av den så renner det ut ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Ja. Gjør du det etter en kjøretur så renner den ut litt lettere siden den da er varm. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Før du setter i gang er det en del ting som bør være på plass: Ny olje, nytt oljefilter, ny ring til bunnpluggen, gjerne et verktøy til å ta av det gamle filteret med og en spilloljedunk. Pipenøkkelsett har du kanskje fra før. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) MRX er vel totakter? Da har den ikke oljefilter. Edit: Hvis den gamle skiva til bunnpluggen er av kobber kan du bruke den om igjen hvis du gløder den. Endret 22. mars 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Tyson Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Bør jeg gjøre alt det før jeg kan starte dem Lenke til kommentar
Tyson Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Mopeden har stådd ut lenge så jeg fikk høre fra noen at jeg måtte skifte olje og bensin så kunne jeg prøve å starte den Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) Hvor lenge har den stått? Girolja på en totakter er ikke så nøye. Du kan bare tappe med en gang. Men hvis du varmer den opp først får du ut mer guffe, vann og slam enn hvis du drenerer den kald. Husk å bruke girolje som er beregnet for clutch! Endret 22. mars 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
Tyson Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Den har stått i ca 2 år Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Da ville jeg tatt et par forholdsregler. - Ut med tennpluggen og hell litt olje ned i plugghullet (en spiseskje eller tre). - Trøkk på kicken en del ganger (uten tennplugg) for å fordele oljen inne i sylinderen. - Skru inn tennplugg igjen. - Tapp bensinen av tanken og hell på ny. Sjekk at du har olje på oljetanken. Start opp og varm opp motoren. Så kan du bytte girolje. Lenke til kommentar
Tyson Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Fikk start for en time sia Det e en rød lampe som sir at motoren e varm og det e stappfullt i kjøleveska har ikke fylt oppi nå så det å har stått leng Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Det kan være at det er luft i systemet. Skru av lokket på kjølevæsketanken, og la den stå på tomgang. Mens den står på tomgang, trykk og klem på alle kjølevannslangene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Hvis den har stått to år ute og kjølevæska ikke har vært bytta siden den var ny (2007) så er det en mulighet for at det har klumpa/tetta seg. Lenke til kommentar
Tyson Skrevet 23. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2015 Ja tror det e det vart ikke bedre hvordan gjør jeg det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå