Gå til innhold

[Løst] Rygget inn i en annen bil. Spm. angående forsikring og hva som er mest lønnsomt

Elex

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde et uhell hvor jeg rygget inn i en parkert parkert bil. Bilen jeg rygget inn i fikk noen riper i lakken på venstre side av frontfangeren. Bilen er av type Ford s-max. Dette er den første gangen jeg har gjort noen som helst form for skade på andres bil så har noen spørsmål angående hva som kommer til å skje nå. Jeg fikk tak i bilens eier og vi skrev en skademelding. Vet ikke hvor mye denne skaden kommer til å koste, men antar at det lønner seg å betale dette ut av egen lomme med tanke på bonustap og lignende. Hvordan gå jeg frem hvis jeg vil betale dette på egenhånd? Hvis jeg betaler dette på egenhånd vil det ikke ha noen konsekvens for min bonus og forsikringspremie?

Er litt stressa nå så setter virkelig pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vanligvis får du brev fra ditt forsikringsselskap når skaden på "motpartens" bil er ordnet, med spørsmål om du vil betale selv eller ta det på forsikringen. Kontakt ditt selskap uansett, og si fra at du ønsker dette valget.

Lenke til kommentar

Så fremt det ikke blir grisedyrt, så lønner det seg å betale skaden fra egen lomme.

Om du betaler det selv får det ingen følger for forsikringen din.

slettet *edit*

Endret av Elex
Lenke til kommentar

Vanligvis får du brev fra ditt forsikringsselskap når skaden på "motpartens" bil er ordnet, med spørsmål om du vil betale selv eller ta det på forsikringen. Kontakt ditt selskap uansett, og si fra at du ønsker dette valget.

Den er grei. Kostnad for reparasjon blir vel neppe skyhøy hvis det kun er snakk om lakkskader?

Lenke til kommentar

Problemet med skader på nye biler er at det kan være ting under plastikken som er ødelagt, og da blir det fort dyrt.Til tross for at det kun er noen riper på utsiden.

Får for din del håpe at det faktisk bare er noen riper i lakken, da koster det ikke alt for mange lapper. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Problemet med skader på nye biler er at det kan være ting under plastikken som er ødelagt, og da blir det fort dyrt.Til tross for at det kun er noen riper på utsiden.

Får for din del håpe at det faktisk bare er noen riper i lakken, da koster det ikke alt for mange lapper. Lykke til

Satser virkelig på at det ikke er noen større skader. Takker for svar!

Lenke til kommentar

Egen lomme lønner seg vel opp til 30-40 laken

Ved å la de dekke deg får du kun egenandel, men bonustapet kommer til å være lavere hvert eneste år frem til maksbonusen, dvs du betaler tusenlapper år etter år mer i fremtiden.

Summer alle disse pengene så ser du hva det koster å la de dekke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...