Gå til innhold

internett explorer bugs

Anbefalte innlegg

Opplever stadig større problemer med Internett Explorer v.11 med Windows 8.1.

Min konklusjon / erfaring er at Internett Explorer henger seg når jeg har aktive faner med lange skripts. Kombinasjon av en Facebook fane og nettradio i en annen fane ender til slutt i at faner slutter å fungere, særlig Facebook fanen.

Enten kræsjer selve fanen med feilmedling om at Internett Explorer har sluttet å fungere, eller så begynner alt innholdet på fanen og flimre.

Det er kun Internett Explorer som oppfører seg slik.

Noen som vet om det er mulig å avinstallere hele Internett Explorer, for så å installere det på nytt? Dette var mulig i tidligere WIndows miljøer. Maskinen er oppdatert med siste Windows Updates. Har også forsøkt å installere ny Internett Explorer versjon via Microsoft sine nettsider, men får da opp at maskinen allerede har siste versjon og det er derfor ikke mulig å installere noe.

Noen gode tips og triks?

Fullt klar over at jeg kan installere Google Chrome, Firefox eller andre nettlesere (noe jeg allerede har), men det er ikke poenget her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på "Verktøy/Administrer tillegg" og avinstaller alt du ikke må ha og se om det hjelper. Husk at du trenger feilfrie drivere hvis maskinen skal oppføre seg pent så sjekk skjermdriveren.

Mistenkte skjermdriveren selv en periode. Det har oppstått et par "tilfeldige" episoder hvor WIndows klager over at skjermdriveren har sluttet å fungere rett etter at Internett Explorer har krasjet.

Skjermdriveren er dog nylig og jevnlig oppdatert når Nvidia slipper nye updates. Det har for så vidt ikke hjulpet mye, problemene vedvarer.

Forsøkte å Google frem noen gode alternativer en gang, da det tydeligvis er et "kjent" problem jeg opplever, hvor forslaget var å deaktivere bruk av GPU-gjengivelse for å benytte programvaregjengivelse i stedet i Internett Explorer. Det resulterte i noe langt verre, hvor hele maskinen begynte å henge seg når Internett Explorer begynner å oppføre seg rart.

Har for øvrig ingen tillegg installert, for uten Java og "standard Microsoft tillegg" som ikke kan fjernes. Har forsøt å fjerne Java og lignende for å installere på nytt. Foreløpig har det ikke gitt noe særlig positiv effekt.

Endret av Egil Dybdal
Lenke til kommentar

Opplever stadig større problemer med Internett Explorer v.11 med Windows 8.1.

Min konklusjon / erfaring er at Internett Explorer henger seg når jeg har aktive faner med lange skripts. Kombinasjon av en Facebook fane og nettradio i en annen fane ender til slutt i at faner slutter å fungere, særlig Facebook fanen.

Enten kræsjer selve fanen med feilmedling om at Internett Explorer har sluttet å fungere, eller så begynner alt innholdet på fanen og flimre.

Det er kun Internett Explorer som oppfører seg slik.

Noen som vet om det er mulig å avinstallere hele Internett Explorer, for så å installere det på nytt? Dette var mulig i tidligere WIndows miljøer. Maskinen er oppdatert med siste Windows Updates. Har også forsøkt å installere ny Internett Explorer versjon via Microsoft sine nettsider, men får da opp at maskinen allerede har siste versjon og det er derfor ikke mulig å installere noe.

Noen gode tips og triks?

Fullt klar over at jeg kan installere Google Chrome, Firefox eller andre nettlesere (noe jeg allerede har), men det er ikke poenget her...

Lev med da, snart ny Internet Explorer :3

Lenke til kommentar

Lev med da, snart ny Internet Explorer :3

Begynner å bli vanskelig å leve med :/

Internett Explorer krasjer 20 - 50 ganger daglig. Verste er dersom den krasjer når jeg holder på med noe, som f.eks. å skrive et langt innlegg her, e-post f.eks, eller andre skjemaer. Av og til er det godt jeg ikke har en hammer i nærheten - stor fare for at den ville vært brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...