Gå til innhold

Prestefjøra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette ble bra! Ser ikke no rusk bortsett fra kjerka!

Tro'kke den forsvinner ved service.... ;)

Veldig fine sjöbuer - kutt kjerka, den passer ikke inn :)

 

Det er bare ei sjøbu med tårn! ...;) Et naust er ikke lenger bare ett naust vet du! :)

naust eller sjöbu; vekk me d....!

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Flotte farger du har foreviget her. God komp som gir fin dybde. Nydelig plass dette.

Ang. Objektivet, så vet jeg ikke om det er fabrikknytt, men du kan jo ta en tlf. Til Canon Norge, forklare problemet, og høre om det er noen som kan se på det. Alternativt, kjøpe Pentax, så slipper du slike problemer.....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

God komp med fine farger og dybde innover i bildet.

Uansett hva vi mener om sjøbua med tårn så hører den med i dette bildet , beskjæres den bort vil kanskje det bli litt trangt på venstresiden.

For å unngå støv og fuktproblemer kan du jo kjøpe Sony FE 55mm f/1.8 ZA . Det er laget for Sony a7 kameraene er støv og fukt beskyttet og får gode omtaler, men dessverre dyrt (8290,- japan photo), noe all optikk Carl Zeiss er involvert i er.

 

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

God komp med fine farger og dybde innover i bildet.

Uansett hva vi mener om sjøbua med tårn så hører den med i dette bildet , beskjæres den bort vil kanskje det bli litt trangt på venstresiden.

For å unngå støv og fuktproblemer kan du jo kjøpe Sony FE 55mm f/1.8 ZA . Det er laget for Sony a7 kameraene er støv og fukt beskyttet og får gode omtaler, men dessverre dyrt (8290,- japan photo), noe all optikk Carl Zeiss er involvert i er.

 

Mvh

Alec

 

Objektivet er kjøpt brukt. En kan vel kjøpe seg fra gård og grunn på fotoutstyr om man vil. :) Jeg er ikke så rik, så må ta det i små stepp. Er enig med deg at det ville blitt for trangt på venstresiden hvis "bua" forsvant. Takk for fin kommentar igjen! :)

Lenke til kommentar

Flotte farger du har foreviget her. God komp som gir fin dybde. Nydelig plass dette.

Ang. Objektivet, så vet jeg ikke om det er fabrikknytt, men du kan jo ta en tlf. Til Canon Norge, forklare problemet, og høre om det er noen som kan se på det. Alternativt, kjøpe Pentax, så slipper du slike problemer.....

 

Det er kjøpt brukt som alt annet jeg har av fotoutstyr. ;) Takk så mye for en fin kommentar i dag også! Håper du har det fin nordafor, ble det vinter igjen der?

Lenke til kommentar

Hvis det er flekkene på himmelen du mener så er dette sensorflekker, som er vanskelig å unngå på kameraer med utskiftbar optikk. Det er best å få det renset hos fagfolk. Har masse av dette selv, unngår å bruke for liten blender (de blir mest synlig da) og redigerer de vekk i behandlingen.

Syns kompen er bra som den er..med kirka :)

Vh Oddmund

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjerka skulle kanskje vært beskjært bort og sjøbuene vært speilvendt. Hva vet jeg?

Rusket over kjerka? Er ikke det støv eller rusk på bildebrikka?

Verdt å sjekke før du sender noe inn. mener jeg.

 

mvh Fredrik

Nei, hva vet jeg heller Fredrik? :) Jeg gjør som jeg føler for i øyeblikket. Veldig gøy å høre hva andre mener da. De ser dette på en annen måte fordi de ikke har vært der i gjerningsøyeblikket. Flekken over kirka er nok på sensoren. men ser at det ligger og flyter fire korn inni objektivet også...veldig irriterende. :hm:

Lenke til kommentar

Hvis det er flekkene på himmelen du mener så er dette sensorflekker, som er vanskelig å unngå på kameraer med utskiftbar optikk. Det er best å få det renset hos fagfolk. Har masse av dette selv, unngår å bruke for liten blender (de blir mest synlig da) og redigerer de vekk i behandlingen.

Syns kompen er bra som den er..med kirka :)

Vh Oddmund

Ja den flekken er nok på sensoren, må få gjort noe med den. Hvorfor gjør du ikke noe med det selv hvis du har masse av det? ;) Jeg har ikke noe redigeringsprogram som kan fikse på sånt, så er det ikke bra, så er det ikke bra. :mellow: Men jeg ser at det liksom flyter fire støvkorn inne i objektivet også skjønner du. Blir helt skrull av sånt! :blink:

Lenke til kommentar

Ett vellkomponert og fint bilde av ett artig motiv, litt rart med en rekke "garasjer" på en strand :)

Japan foto tok i mot både kameraer og objektiver til rens før, men kanskje ikke lenger ?

Kan jo også hende det er sensorflekker som Oddmund nevner.

 

Mvh. Rolf

Tusen takk for velkomponert svar! ;) Her er det faktisk naust i flere rekker bakover på jordet også...DET syes jeg er rart! :D

Men nå til dags så er det nesten sjelden å finne en båt i nausta. Det er flekker på sensoren, jeg ser det nå. Må få gjort noe med det, blir skrull i hodet av å vite at det er noe rusk der! :confused:

Lenke til kommentar

Fint utsnitt, og det sterke sollyset kommer fint fram her i den fargerike husrekken.

 

Vennlig hilsen Ragnar

Tusen takk for alltid hyggelig kommentar fra deg Ragnar! Det setter jeg stor pris på! :wee: (men for all del: har du noe kritikk å komme med så vær ikke redd for å si det, jeg er helt mottakelig for sånt :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvis det er flekkene på himmelen du mener så er dette sensorflekker, som er vanskelig å unngå på kameraer med utskiftbar optikk. Det er best å få det renset hos fagfolk. Har masse av dette selv, unngår å bruke for liten blender (de blir mest synlig da) og redigerer de vekk i behandlingen.

Syns kompen er bra som den er..med kirka :)

Vh Oddmund

Ja den flekken er nok på sensoren, må få gjort noe med den. Hvorfor gjør du ikke noe med det selv hvis du har masse av det? ;) Jeg har ikke noe redigeringsprogram som kan fikse på sånt, så er det ikke bra, så er det ikke bra. :mellow: Men jeg ser at det liksom flyter fire støvkorn inne i objektivet også skjønner du. Blir helt skrull av sånt! :blink:

Har hatt kameraet til rens på interfoto en gang, gjør ikke dette selv og det blir tungvindt å sende kamera til Oslo (Ingen som gjør dette her omkring) eller ta turen dit for å få gjort dette ofte. jeg skifter objektiv veldig ofte så dritten kommer fort igjen. Og er kjapt å redigere de bort..ved bruk av største blender som jeg ofte bruker f.eks ved fuglefotografering er de knapt synlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...