Fermate Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 (endret) Jeg har en Event som heter: "Check coffemaker" som jeg kaller opp (fra en annen event) når vi forlater huset. Den er enkel: If this event is MANUALLY triggered AND IF 1st Floor Kitchen Coffemaker has a valua equal to On Then Speak "The Coffemaker is not switched off" and Wait for Speaking to Finish Problemet er at den gir faen i å sjekke verdien til kaffetrakteren og uttaler advarselen uansett Det samme gjelder tilsvarende eventer som sjekker at dører er lukket. Alle sammen snakker i vei uansett hvordan dørene er. Noen tips? Endret 21. mars 2015 av Fermate Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 21. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2015 Ah: Fant det her: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=168214 Ganske sær måte spør du meg... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Hvorfor er det sært? Slik fungerte jo også HS2. "Run Event" kjører eventet samme faen. "Run Event but check conditions", sjekker om det skal kjøre først. Spesielt fornuftig nå siden et event kan ha flere triggere. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 22. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2015 Vel, programmerer hjernen min er ikke vant til at den som kaller en subrutine kan si at den skal hoppe over alle IF setningene inni rutinen Hva mener du med flere triggere? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. mars 2015 Del Skrevet 23. mars 2015 Du må tenke på det som at Sub-rutinen først begynner etter ordet "THEN". Flere trigger som dette: IF some device was set to ON AND some condition OR another device was set to DIM 50% AND some other optional condition THEN &hs.Writelog("Yes", "Moskus FTW") Hvis device1 blir skrudd på ELLER device2 blir dimmet til 50%, får du "Moskus FTW" i loggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå