Gå til innhold

Hjelp med betaling av flyreise

Anbefalte innlegg

På vanlige kredittkort kan du fint handle over kredittgrensa, men når faktura kommer må du betale alt som overstiger kredittgrensa, ellers påløper ekstra renter.

Så hvis du har kredittgrense på 10000 kan du likevel kjøpe billetter til 17000, men ved neste faktura må du betale minimum 7000+.

Dette tvilar eg på er mogeleg. Sjølve poenget med kredittgrense er at det er ei grense for kor stor kreditt ein får. Og om kreditten likevel skulle vere mogeleg å overtrekkje tvilar eg på at banken vert glade dersom ein prøver.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På vanlige kredittkort kan du fint handle over kredittgrensa, men når faktura kommer må du betale alt som overstiger kredittgrensa, ellers påløper ekstra renter.

Så hvis du har kredittgrense på 10000 kan du likevel kjøpe billetter til 17000, men ved neste faktura må du betale minimum 7000+.

Dette tvilar eg på er mogeleg. Sjølve poenget med kredittgrense er at det er ei grense for kor stor kreditt ein får. Og om kreditten likevel skulle vere mogeleg å overtrekkje tvilar eg på at banken vert glade dersom ein prøver.

Vel, jeg har gjort dette flere ganger, men det avhenger nok av hvilket kredittkort du har. Vanlig Mastercard/Eurocard, ingen problem.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...