Gå til innhold

WiFi nettverket på min PS4 er veldig tregt!

JAKMAN

Anbefalte innlegg

Jeg bruker WiFi på alt som kan brukes WiFi på.

På alle telefonene i huset så er hastigheten toppers.

På TVene i huset er hastigheten toppers.

På PCene i huset er hastigheten toppers.

Hastighets test på PCen viser:

Svartid: 4 ms

Nedlasting: 60.52 Mbit/s

Opplasting: 72.91 Mbit/s

På PS4 er nettet latterlig tregt.

Hastighets test på PS4 viser:

NAT-type: Type 2

Tilkoblingshastighet (Nedlast): 7.1 kbps

Tilkoblingshastighet (Opplast): 3.4 Mbps

Blir utrolig frustrert av dette!

Til tider så mister den nett eller ikke finner nett.

Arg!!!!

Håper noen her kan komme med noe som kan hjelpe :-)

Mvh JAK...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kansje dette kan hjelpe: http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/PS4/

Det skal uansett ikke være så lave hastigheter som du har. Jeg har 50/15 linje, og på PS4 så har jeg rundt 40Mbps ned og 10Mbps opp trådløst.

Prøv også å laste ned nyeste firmware til router etc og google om noen med din router har samme problem.

Endret av Happyherb_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hastigheten hos meg er ca 7-8 ned og 3-4 opp. Legger jeg mobilen ved siden av og tester får den 80 ned og 50 opp.

Kan jeg trekke kabel? Nei, ruteren er oppe og jeg eier ikke etasjen over meg. Får leve med ræva hurtighet dessverre.

Et kjapt spørsmål:

- Ville jeg hatt bedre Internett på konsollen hvis det var en XBO?

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svarene jeg har fått!

I gamle huset var PS4 ca 2,5 meter unna den trådløse ruteren. Eneste som var "mellom" PS4 og ruteren var hylla PS4 stod på. Der hadde jeg 100/100 og da kunne PS4 ha en hastighet på ca 50/50 og noen ganger opp mot 80/80 Mbps.

I det nye huset så står ruteren i gangen i 1 etg og PS4 i stua i 2 etg.

Så det er mye mer som demper signalene her enn i det gamle huset.

Men at det skal være så stor forskjell på en eldre laptop og en ny PS4 syntes jeg bare virket feil/rart.

I tillegg så varierer signalene på PS4 veldig. Sjekket nå nettopp og nå viser den 6.1 Mbps NED og 3.7 Mbps OPP.

Sjekket 5 min senere viser den 5.8 Ned og 5.2 Opp.

Vurderer å strekke kabler opp til 2 etg, for jeg hater å ikke komme online når jeg først ønsker å ta en runde eller ti :-)

Vil igjen takke alle som tok seg tid til å lese og svare.

Ha en fin søndag

JAK...

Lenke til kommentar

WIFI på PS4 er noe billig piss og er helt bedritent desverre. Ikke en gang 5hz nettverk. Hvorfor Sony kjipet seg så jøvlig her er for meg en gåte.

Løsningen min etter at jeg flyttet inn i hus ("gutterommet" er på loftstuen) var å benytte meg av en Sagemcom Fast Pack Multi nettverksutvider via strømnettet. Dette var ikke en billigste løsningen, med den hadde 3 nettverksporter ut noe som er ypperlig for min del. Denne har vært dønn stabil og jeg har aldri hatt noe kødd med denne, så jeg går i hvertfall god for akkurat den enheten.

Finnes flere langt rimeligere modeller der ute da som sikkert fungerer like bra :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

WIFI på PS4 er noe billig piss og er helt bedritent desverre. Ikke en gang 5hz nettverk. Hvorfor Sony kjipet seg så jøvlig her er for meg en gåte.

Løsningen min etter at jeg flyttet inn i hus ("gutterommet" er på loftstuen) var å benytte meg av en Sagemcom Fast Pack Multi nettverksutvider via strømnettet. Dette var ikke en billigste løsningen, med den hadde 3 nettverksporter ut noe som er ypperlig for min del. Denne har vært dønn stabil og jeg har aldri hatt noe kødd med denne, så jeg går i hvertfall god for akkurat den enheten.

Finnes flere langt rimeligere modeller der ute da som sikkert fungerer like bra :)

Er det denne du mener?

http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/SAGEMPL500/sagemcom-fast-pack-multi-nettverksutvider

Hvilken hastighet kan man forvente seg ut av denne når jeg har 75/75 Mbps?

699,- kr for et stabilt nettverk til 2 PS4 og 1 TV er absolutt levbart :-)

Mvh JAK...

Lenke til kommentar

Det helt åpenbart et problem med enten chip'en til PS4 eller software.

Derimot har jeg merket at hvis den laster ned tregt, kobler jeg ut av det trådløse nettverket jeg opprinnelig er koblet til, og kobler til et annet trådløst nettverk, og så kobler tilbake igjen får jeg hvertfall 20 mbps. Hvis jeg restarter konsollen er jeg nede på 7-9 mbps igjen. Kanskje det er en placeboeffekt for meg eller PS4, ellers så er det en bug i softwaren. Uansett så er 20 for dårlig med tanke på at jeg, som mange andre her også har 100 inn, og bare får 20, mens jeg får rundt 80 på alle andre enheter. Men, 20 er iallefall bedre enn 7-9 inntil videre.

Lenke til kommentar

Må nok si at jeg oftere opplever begrensninger i PSN enn jeg gjør i akkurat hastigheten til nettverkskortet. Noen ganger har jeg samme fart på PS4en som jeg har på PCen, og andre ganger er det såvidt det er fremgang. Men så sitter jeg på en kjip 25/25 linje.

Lenke til kommentar

Er det denne du mener?

http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/SAGEMPL500/sagemcom-fast-pack-multi-nettverksutvider

Hvilken hastighet kan man forvente seg ut av denne når jeg har 75/75 Mbps?

699,- kr for et stabilt nettverk til 2 PS4 og 1 TV er absolutt levbart :-)

Mvh JAK...

Det er den jeg kjøpte ja, men mener den var noe rimeligere når jeg handlet i min lokale butikk. Vanskelig å si akkurat hvilken hastighet du vil oppnå altså, du må nesten bare prøve og se hva konsollen din ligger seg på. Diffust svar, jeg vet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...