egen9 Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 «Jeg tror ikke danskene helt forstår konsekvensene av hva som skjer, dersom Danmark tilslutter seg det amerikanskstyrte missilforsvaret. Dersom det skjer, blir danske krigsskip mål for russiske atommissiler»http://www.nrk.no/verden/russlands-ambassador-truer-danmark-1.12272711Hva tenker dere? Russland truer altså et NATO-land med masseødeleggelsesvåpen, om de bruker sin egen styringsrett til å forsvare landet sitt. Virker helt sykt spør du meg, men ikke så veldig overraskende. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 (endret) Regner med at de mener at Danske enheter ved en tilslutning til missilforsvaret vil bli mål for russiske atomvåpen ved en eventuell krig. Det sier seg i grunn selv, så jeg tror ikke vi skal gire oss så voldsomt opp over akkurat dette. Endret 21. mars 2015 av herzeleid 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Hva tenker dere? Russland truer altså et NATO-land med masseødeleggelsesvåpen, om de bruker sin egen styringsrett til å forsvare landet sitt. Virker helt sykt spør du meg, men ikke så veldig overraskende. I en åpen krigssituasjon mellom Nato og Russland ja, dermed faller hele denne famøse fremstillingen sammen som et korthus. Ethvert land som deltar i det omstridte rakett-skjoldet vil i så måte være potensielt mål i et krigs-scenario. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Regner med at de mener at Danske enheter ved en tilslutning til missilforsvaret vil bli mål for russiske atomvåpen ved en eventuell krig. Det sier seg i grunn selv, så jeg tror ikke vi skal gire oss så voldsomt opp over akkurat dette. Det er NRK håndverk som vi ser, og ingen ting fra den kanten hva gjelder famøs journalistikk overrasker lengre, spør dere meg. 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 (endret) sånn, for balansens skyld Artig den. Nå er det jo penga som rår i disse landa også for tida Endret 21. mars 2015 av Aiven Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 sånn, for balansens skyld Hvilken balanse da? At de to ridderne representerer værdens største atomvåpenmakt som nettop har truet Danmark med atomvåpen passer jo ikke inn i bildet her. 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Jeg ser uansett på rakettskjoldet som et problem , noe amerikanerne er rimelige klare over. For å være ærlig, hvem er egentlig trusselbildet til USA for tiden? Det er jo ikke akkurat så mange stormakter med atomvåpen nok til å faktisk kunne gjøre stor nok skade på USA for å senke landet (eller hele verden) , feks Frankrike , Storbritannia , Tyskland osv er jo allierte med USA og vil jo derfor ikke være akkurat de som er mest aktuell for å sende noen missiler der. Da gjenstår kun et par stormakter til og det er jo Russland og Kina , før rakket skjoldet kom var jo egentlig ting for det meste på plass, vi hadde nedrustning og den overveide trusselen om global ødeleggelse begynte så smått å forsvinne , men gjett hvem som plutselig sørget for at Russerne og Kineserne (og andre småmakter) plutselig begynte å reagerte motsatt? Jo nettopp fordi man utviklet et våpen som i praksis trolig vil ha en effektivitet på 25% til 100% på å skyte ned de fleste interkontinentale missiler og dermed sette USA i en maktposisjon ovenfor de andre landene... Syke syke mennesker sier nå jeg bare , da er det kanskje ikke så rart at Russerne sikrer seg deler av ukraina når USA ønsker å sette opp et rakketskjold der også ( Var snakk om det tidligst 2009 Reuters ) . 3 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Altså om Usa hadde fått ha et rakettskjold langs grensene til Russland så ville de før eller senere ha gått til angrep på Russland? Er det sånn og forstå. Hva kunne USA gjort mot Russland om de kom i denne maktposisjonen? 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. mars 2015 Del Skrevet 21. mars 2015 Altså om Usa hadde fått ha et rakettskjold langs grensene til Russland så ville de før eller senere ha gått til angrep på Russland? Er det sånn og forstå. Hva kunne USA gjort mot Russland om de kom i denne maktposisjonen? Hva Usa hadde gjort om de kom i en slik situasjon er vanskelig for meg å si , men jeg vil anta at enhver stat som kommer i en maktposisjon vil prøve å utnytte dette til sin egen fordel. Og kommer man i en situasjon at man "MÅ" gå til angrep så vil jo et slikt skjold "teoretisk" sørge for at Amerikanerne har den "vinnende" hånd ( I en atomkrig vinner ingen...) Trolig vil skjoldet heller bli brukt som et pressmiddel for at man kan få det akkurat som man vil , mer penger , makt og dominans over hva andre nasjoner holder på med... 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Litt på siden her, men; Bruker man virkelig atomvåpen mot skip? Er det ikke andre typer våpen som passer bedre mot slike mål? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Kan jo ta ut en hel flåte med en velplassert atombombe. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Litt på siden her, men; Bruker man virkelig atomvåpen mot skip? Er det ikke andre typer våpen som passer bedre mot slike mål? Man har egne dypvanns atombomber mot ubåter så slipper man å mase rundt med sonarbøyer for å stadfeste hvor den plagsomme rakkeren er. Man slipper bare en bombe, kaboom og så vet man at man er kvitt plageånden Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 «Jeg tror ikke danskene helt forstår konsekvensene av hva som skjer, dersom Danmark tilslutter seg det amerikanskstyrte missilforsvaret. Dersom det skjer, blir danske krigsskip mål for russiske atommissiler» Jeg er mer overrasket over insinuasjonen om at danske krigsskip ikke allerede er mål for russiske atommissiler. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) Man har egne dypvanns atombomber mot ubåter så slipper man å mase rundt med sonarbøyer for å stadfeste hvor den plagsomme rakkeren er. Man slipper bare en bombe, kaboom og så vet man at man er kvitt plageånden Og all fisk Endret 22. mars 2015 av G Lenke til kommentar
Jupiter78 Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 Absolutte fanatiske idioter som Russland skremme anstendig folk av atomvåpen. Det største problemet er at hundretusener av mennesker fra Øst-Europa som elsker Putin nyte gode penger fra Skandinavia, Sosiale kontanter og skatterefusjon og penger og andre gratis penger fra Skandinavia. men fremfor alt, her har de et juridisk system som er rettferdig og demokratisk. Men i sitt hjemland mangler. Det er som en norsk folk betale for selve morderen .. de bare vente på...... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) Jupiter79, du burde heller høre mer på babushka! Do not go to war, Obama! https://www.youtube.com/watch?v=KQ2TmOpD5UM Dearest President Obama! I appeal to you, a simple grandma from Orenburg, the steppe province, I'll talk to you in good conscience! Stop, my dear, your angry flood, You will choke on someone else's blood! Our kids are not guilty to answer for the rich that have waged this war! Angry demons have crept into your head. You will choke on Russians like I said! Forgive me, Obama, you have no idea that even my relatives live in Crimea! Whatever you say, whatever you vote Crimea was ever for Russia, note! You say: "Democracy" again and again but you are with the fascist brethren! Be careful with Bandera followers I know these ugly-mugged warriors. They came to our village anytime! They didn't hesitate to kill anyone! I'm talking like your own grandma: too much anger in you, dear Obama! If you would only pray and repent you wouldn't toil yourself, you'll be content! And I promise to you and I swear to say in the temple of God a prayer. Reconcile with Vladimir, try, so that all the fascist scum die! Obamushka, come to me, to our area! We'll pray together for America. I'll introduce you to our church Father! You will wash your face with holy water! I'll make pancakes when you are here! Do not go to war, my dear! Endret 22. mars 2015 av Mr.M Lenke til kommentar
Jupiter78 Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 propaganda video fra russisk side. som eier en russisk jøde. Vi har historiske fakta er invaderende russiske tropper til Europa i 1968. 500 000 i løpet av få dager. og gikk, og til slutt i 1990. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. mars 2015 Del Skrevet 22. mars 2015 (endret) propaganda video fra russisk side. som eier en russisk jøde. Vi har historiske fakta er invaderende russiske tropper til Europa i 1968. 500 000 i løpet av få dager. og gikk, og til slutt i 1990. Denne «jøden» er altså den russiske sidens eiendom? Resten skjønte jeg ikke så mye av. Det er liten vits i å poste innlegg som er umulige å forstå. Om du har så dårlig tid, så burde du bare skrive mindre. Endret 22. mars 2015 av Aiven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå