hen-enge Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Leser som sagt mange forum på nettet og biter meg merke i en god del ting. Visse Siemens fanatikere kommer kontinuerlig med bemerkninger om at Siemens og deres trolig kommende telefon SX1 er best (da sett i forhold til 6600/Sendo X). Har sett meg ganske lei på all denne rosen som enda ikke kan begrunnes ved håndfaste bevis. Ingen kan virkelig si at SX1 er bedre enn 6600. Det er det kun den som har sittet på begge mobilene over tid kan. molna har jo som kjent dette og kan nok i den anledning ansees å kanskje være den rette til å kommentere disse to mobilene. Uansett har han et slikt skrudd syn mot Siemens at alt koker ned til at Siemens er best det. I den anledning så har jeg tatt et lite klipp fra Club-Siemens sitt forum som jeg fant da jeg leste rundt som vanlig. Her ser vi altså hva som er hovedfunksjonene til SX1 (slik molna selv sier det): "The SX1 will satisfy you then, both on display and camera (none of those are the most important features of the SX1 though). That's MP3 and radio." Takke meg til en telefon som ikke har dette som main funksjoner. En mobil skal da i mine øyne (og så og si alle andres regner jeg med) være best på det den er "lagd" for - nemlig kommunikasjon. En kjøper da i dag ikke en telefon som har hovedfunksjonaliteten bygd rundt en mp 3 spiller og radio? Slike ting er jo i 2003 fortsatt best alene (radio og mp3 spiller). Trekker ikke strøm fra "mobilen" (eksterne units) - kan kanskje knapt kalles en mobil denne SX1 da den visst er myntet mer på radio/mp3. Altså ikke er "beregnet" på mobil kommunikasjon. Men myntet på at du skal traske rundt og høre på mp3/radio. Takke meg til bedre løsninger... Lenke til kommentar
genser Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 du baserer altså påstanden at "sx1 er shitty" på det argument at en eller annen skrev på et eller annet forum at hovedfunksjonene til sx1 er mp3 og radio? bra argument! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 arehei: Enig der... Men han har et poeng: Den stereo mp3/radio funksjonen på SX1 er jo liksom det helt store med den telefonen der. Det er det som skiller seg ut, og den blir automatisk bedre enn 6600 pga det. At den har stereo radio og mp3 er et særdeles dårlig argument når det er snakk om mobiltelefoner. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Spørsmål--siden MP3 har vært nevt Hvis man har MP3 spiller på telefonen vil man da kunne bruke ringetoner i mp3 format? waw/wb arm filene blir rå de, i hverfall i forhold til "vanlige" polyfoniske toner. Folk kikker litt ekstra når Metallica drar i gang når telefonen ringer *grin* MP3 hadde vært å ta det enda et hakk. Riktig nok vil høytaleren ha sine helt klare begrensninger, men det kunne vært kult for det. Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Spørsmål--siden MP3 har vært nevt Hvis man har MP3 spiller på telefonen vil man da kunne bruke ringetoner i mp3 format? waw/wb arm filene blir rå de, i hverfall i forhold til "vanlige" polyfoniske toner. Folk kikker litt ekstra når Metallica drar i gang når telefonen ringer *grin* MP3 hadde vært å ta det enda et hakk. Riktig nok vil høytaleren ha sine helt klare begrensninger, men det kunne vært kult for det. jeg vet ikke om den har det, men den burde ihvertfall det... når en telefon som 3300 har mp3 ringelyder burde SX1 også klare det p900 har forresten også støtte for mp3 ringelyder.. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Leser som sagt mange forum på nettet og biter meg merke i en god del ting. Visse Siemens fanatikere kommer kontinuerlig med bemerkninger om at Siemens og deres trolig kommende telefon SX1 er best (da sett i forhold til 6600/Sendo X). Har sett meg ganske lei på all denne rosen som enda ikke kan begrunnes ved håndfaste bevis. Ingen kan virkelig si at SX1 er bedre enn 6600. Det er det kun den som har sittet på begge mobilene over tid kan. molna har jo som kjent dette og kan nok i den anledning ansees å kanskje være den rette til å kommentere disse to mobilene. Uansett har han et slikt skrudd syn mot Siemens at alt koker ned til at Siemens er best det. I den anledning så har jeg tatt et lite klipp fra Club-Siemens sitt forum som jeg fant da jeg leste rundt som vanlig. Her ser vi altså hva som er hovedfunksjonene til SX1 (slik molna selv sier det): "The SX1 will satisfy you then, both on display and camera (none of those are the most important features of the SX1 though). That's MP3 and radio." Takke meg til en telefon som ikke har dette som main funksjoner. En mobil skal da i mine øyne (og så og si alle andres regner jeg med) være best på det den er "lagd" for - nemlig kommunikasjon. En kjøper da i dag ikke en telefon som har hovedfunksjonaliteten bygd rundt en mp 3 spiller og radio? Slike ting er jo i 2003 fortsatt best alene (radio og mp3 spiller). Trekker ikke strøm fra "mobilen" (eksterne units) - kan kanskje knapt kalles en mobil denne SX1 da den visst er myntet mer på radio/mp3. Altså ikke er "beregnet" på mobil kommunikasjon. Men myntet på at du skal traske rundt og høre på mp3/radio. Takke meg til bedre løsninger... hva i alle dager er dette for noe tull? Dette må jo være skrevet av en fjortis som er skikkelig misfornøyd for at han har brukt 5000kr på en 6600 og så sier alle kompisene at det er en drittelefon! Hvis hovedsaken til at du kjøper mobil er kommunikasjon, hvorfor i alle dager kjøper du ikke en 3100 eller noe lignende? Symbian mobiler er jo helt klart for noe mer enn kommunikasjon. Og hvis mp3 er helt tullete, hvorfor er det da massevis av folk som spør etter mp3 spiller til sin 6600/3650/7650 rundt på forumene? sist men ikke minst, sx1 er mye tynnere, og har en finish som ikke ser ut som et leketøy (6600), og jeg har testet begge samtidig! btw, skal hverken ha 6600, sx1 eller noe sendo! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 ringetoner i mp3 format? waw/wb arm filene blir rå de, i hverfall i forhold til "vanlige" polyfoniske toner. Folk kikker litt ekstra når Metallica drar i gang når telefonen ringer *grin* Hadde det ikke vært forbudt ved lov skulle jeg gladelig blåst huet av enhver som "drar igang Metallica"(or whatever) på telefonen sin så høyt at alle andre må høre på hver forbanna gang det ringer. Men er enig i at begrunnelsen til trådstarter er svært tynn når han kaller telefonen for "shitty". Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det er bare onsdag, men allerede er underholdningen i gang Jaja, tragisk menneske. Er tydeligvis sjalusi på gang her : Og hvis du fortsatt ikke har forstått det, MP3 og Radio er de viktigste funksjonene på SX1 i sammenligning med de andre S60-mobilene. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Og hvis du fortsatt ikke har forstått det, MP3 og Radio er de viktigste funksjonene på SX1 i sammenligning med de andre S60-mobilene. Ja, det er jo ikke sånn at SX1 er en mp3 spiller med innebygd mobiltelefoni. Det er omvendt. All funksjonaliteten er ikke bygd opp rundt mp3/radio, det er bare at SX1 har overtaket på 6600 på akkurat det området. PS! Jeg vil ikke ha SX1. Tåler ikke en telefon som ikke er lagd for å skulle brukes med en hånd. Men jeg skal ikke ha 6600 heller, er for dyr. Men jeg har lyst på 6230... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Men jeg skal ikke ha 6600 heller, er for dyr. Men jeg har lyst på 6230... To ting i den saken; desverre så kommer nok ikke 6230 før om en stund, Avtakeren til "orginalen" 6210 er jo nesten bare nettop kommet i butikkene (snakker om 6220) så du vil nok ikke se 6230 på en god,god stund... når det gjelder prisen på 6600 så kan du jo få den for 4600;kr ferdig levert..... (Ja, prisen er uten abbenomang...) jeg vil itillegg spørre noe: har 6600 støtte for mp3 ringetoner? eller går det ihvertfall å få tak i et program for dette (hva heter det, hvor mye koster det og hvor får jeg tak i det?) Lenke til kommentar
Olaff Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 MP3 mobil er i mine øyne noe helt unødvendig. Jeg har en Nokia 6600 og en Apple iPod 2.0 10GB. I mai i år hadde jeg en Nokia 6610, med innebygd radio. Jeg brukte denne fuksjonen i ca en uke, men gikk lei av å måtte gå rundt med ørepropper i lomma heletiden. Dessuten syns jeg det ble overflødig å altid høre på musikk, for da du gjør det kan du ikke sankke med andre folk uten å være litt ufokusert. Så til musikk bruker jeg en Apple iPod 10GB (ca 1500 sanger), med helt grei lydkvalitet og plass til en hel hau musikk, i motsetting til en mobil som kunn kan ha ca 20-30 sanger på minne eller i kortet. Dessuten syns jeg det ble mye å ha i lomma, med et headset og en mobil. Mitt råd er hvis man ikke er musikk fanatiker; Kjøp en MP3 spiller og en mobil, og ikke begge to i et. Jeg valgte N6600 fordi jeg ikke har bruk for mp3 eller radio. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Men jeg skal ikke ha 6600 heller, er for dyr. Men jeg har lyst på 6230... To ting i den saken; desverre så kommer nok ikke 6230 før om en stund, Avtakeren til "orginalen" 6210 er jo nesten bare nettop kommet i butikkene (snakker om 6220) så du vil nok ikke se 6230 på en god,god stund... I følge flere kilder (også amobil.no) skal 6230 komme i Q1 2004. Det er ikke så lenge til... Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 lenge nok... q1 kan jo være alt fra januar til mai hvis den ikke blir forsinket Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Q1 er alt fra januar til mars Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Det er bare onsdag, men allerede er underholdningen i gang Jaja, tragisk menneske. Er tydeligvis sjalusi på gang her : Og hvis du fortsatt ikke har forstått det, MP3 og Radio er de viktigste funksjonene på SX1 i sammenligning med de andre S60-mobilene. Tar orda ut av munnen på meg, ehy? Det tenkte jeg og når jeg leste dette. Grunnen til at de trekker frem denne stereo-funksjonen, er jo rett og slett fordi 6600 har alt det andre SX1 har... Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Leser som sagt mange forum på nettet og biter meg merke i en god del ting. Visse Siemens fanatikere kommer kontinuerlig med bemerkninger om at Siemens og deres trolig kommende telefon SX1 er best (da sett i forhold til 6600/Sendo X). Har sett meg ganske lei på all denne rosen som enda ikke kan begrunnes ved håndfaste bevis. Ingen kan virkelig si at SX1 er bedre enn 6600. Det er det kun den som har sittet på begge mobilene over tid kan. molna har jo som kjent dette og kan nok i den anledning ansees å kanskje være den rette til å kommentere disse to mobilene. Uansett har han et slikt skrudd syn mot Siemens at alt koker ned til at Siemens er best det. I den anledning så har jeg tatt et lite klipp fra Club-Siemens sitt forum som jeg fant da jeg leste rundt som vanlig. Her ser vi altså hva som er hovedfunksjonene til SX1 (slik molna selv sier det): "The SX1 will satisfy you then, both on display and camera (none of those are the most important features of the SX1 though). That's MP3 and radio." Takke meg til en telefon som ikke har dette som main funksjoner. En mobil skal da i mine øyne (og så og si alle andres regner jeg med) være best på det den er "lagd" for - nemlig kommunikasjon. En kjøper da i dag ikke en telefon som har hovedfunksjonaliteten bygd rundt en mp 3 spiller og radio? Slike ting er jo i 2003 fortsatt best alene (radio og mp3 spiller). Trekker ikke strøm fra "mobilen" (eksterne units) - kan kanskje knapt kalles en mobil denne SX1 da den visst er myntet mer på radio/mp3. Altså ikke er "beregnet" på mobil kommunikasjon. Men myntet på at du skal traske rundt og høre på mp3/radio. Takke meg til bedre løsninger... Har du prøvd sx1 da? Vis du har prøvd den, så skal det litt til for at du og Molna har så forskjellig syn på den telefonen! selv om Molna er litt Siemens fan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå