Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Maur inne!.!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt noen problemer selv med maur. Vet hvor de kommer fra, men ikke hvorfor.

Jeg støvsuger gulvene oftere, samt at jeg har satt ut "maurfeller" som de går inni. Det tar et par-tre dager før dem er borte.

For meg fungerer dette veldig bra :-)

Lenke til kommentar

Sukkermaur har vi hatt en del av, men nå sist var det stokkmaur med vinger som klarte å trenge seg inn.

De giftboksene inneholder "mat" til maueren som den tar med tilbake til dronningen og dør av det. Eller kanskje at den spiser det selv og dør.

Lenke til kommentar

Er ikke noen ekspert på maur, men synes det ser ut som helt vanlig sukkermaur

Ettersom de ser litt større ut enn sukkermaur gjetter jeg på svart sauemaur, de er litt større enn sukkermaur.

Kan ikke si det med 100 % sikkerhet, men ser veldig likt ut som på ditt vedlagte bilde. Sauemaur har ikke store kolonier (rundt 500 individer), så bør ikke være et stort problem. Kan være greit å sette ut åte for å slippe disse ubudne gjestene.

Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med maur inne i yttergang for to år siden. Plantet et middel som heter nippon både utenfor dørstokken, inne i gangen og rett ved hullene i asfalt. 2 uker senere og det var ingen maur å se lengre.

Nippon kan kjøpes på Jernia for under 100 kroner sist jeg sjekket. Bør ikke brukes dersom du har husdyr eller små barn springende rundt.

Lenke til kommentar

Er disse sauemaur skadelige for hus? Som stokkmaur?

Åte blir kjøpt i dag :)

Stokkmaur i hus er et alvorlig problem ettersom de kan lage ganger i bærende konstruksjon. Sauemaur og stokkmaur kan ikke sammenlignes i skadeomfang. Som nevnt har sauemaur små kolonier, og det bør være enkelt å bekjempe med åte. Tror du ikke trenger å bekymre deg! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...