Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvordan brenner jeg operativsystem til CD eller minnepenn?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal laste ned previewen av Windows 10. Da sier den at jeg trenger en CD eller minnepenn for å lagre den, men hvem skal jeg bruke? Jeg har hørt om ting som CD-R og CD-RW osv. Hva anbefaler dere å bruke? Er minnepenn bedre? Hvilket program burde jeg bruke til å brenne operativsystemet på disken eller minnepennen? Takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du en ISO så kan du lage deg en bootbar minnepenn ja (windows, linux, recovery-programvare whatever). Mye raskere enn DVD.

Jeg bruker https://rufus.akeo.ie/

Anbefaler du en minnepenn for dette? Maks 300 kr. Jeg trur operativsystemet tar 16 GB.

Du legger ikke over hele windows på minnepennen, bare image filen som gjerne er på rundt 3-4gb for de fleste windows versjonene.

Såvidt jeg kan se så ligger den siste windows technical previewen på 3.81gb.

Bare så du er klar over det så er Windows "10" uferdig og veldig buggy. Hadde selv store problemer med pc krasj, programmer som feilet osv når jeg testet det sist. Så med andre ord er ikke dette noe du ønsker å kjøre på hovedpcen din.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har ikke brukt Windows 7 USB/DVD Download Tool, men kan anbefale Rufus. Den kan lage på bootbar Windows Installasjonsusb Penn og Linux Installasjonsusb Penn. Veldig enkelt. Du formaterer bare USB Penna til NTFS også velger du ISO fila som skal over på Penna.

Du kan kjøpe en USB Penn og gjøre den til en Bootbar Windows 8.1 eller Windows 10 USB Penn. Det er riktig, men jeg vil anbefale deg og ikke bruke den til noe annet, så klusser du ikke til noe.

Ser på Lefdal sine sider at en Sandisk Edge 8 GB koster 49 kr. Vet ikke om det er i butikken eller bare på nett, men hvis du har mulighet og pennene er billige, så kan du gjerne kjøpe to eller flere, så har en eller to til andre ting også, så bruker du bare den ene til Windows Installasjonen din.

Jeg vet ikke hvilke butikker du har rundt deg, men hvis du har Clas Ohlson, Expert, Lefdal, Elkjøp eller whatever, så er det mulighet for at du finner deg en billig USB Penn som passer til en Windows installasjon. Så hvis du finner en til f. eks 50 eller 100 kr, så kan du like godt kjøpe to med en gang, så har du en i Backup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...