Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Veldig mye reklame på Mac -> treg

Anbefalte innlegg

Hei, som overskriften skriver så ligger mitt problem i at med en gang jeg slår på Internett, så kommer det utrolig, og da mener jeg utrolig mye reklame over alt. Dette gjør da automatisk at PC-en min blir mye tregere/varmere.

Vet noen av dere her inne hvordan jeg kan løse dette irriterende problemet? All hjelp mottas med enorm stor takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært greit med litt mer info:

1. Hva slags Mac har du? (trykker du på eple + om denne maskinen så får du en oversikt). Info om hvor mye diskplass du har igjen på disken, og hvor mange ram du har er også greit å vite.
  2. Hvilken utgave av OSX kjører du?
  3. Hvilken nettleser bruker du?
  4. Er det snakk om reklame som popper opp, eller reklame som er endel av sidene du besøker?

Edit. Men som Wackee skriver, så høres beskrivelsen din litt ut som om du har noe på maskinen din som ikke bør være der.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Hadde vært greit med litt mer info:

1. Hva slags Mac har du? (trykker du på eple + om denne maskinen så får du en oversikt). Info om hvor mye diskplass du har igjen på disken, og hvor mange ram du har er også greit å vite.
  2. Hvilken utgave av OSX kjører du?
  3. Hvilken nettleser bruker du?
  4. Er det snakk om reklame som popper opp, eller reklame som er endel av sidene du besøker?

Edit. Men som Wackee skriver, så høres beskrivelsen din litt ut som om du har noe på maskinen din som ikke bør være der.

1. Jeg har MacBook Pro.

2. Det kan jeg finne ut etterpå, har ikke tid nå.

3. Jeg pleier å bruke vanlig Safari, har slettet Chrome.

4. Det er snakk om begge deler egentlig. Når jeg går inn på VG, for eksempel, så kommer det veldig mye reklame på siden, også kommer det opp flere sider automatisk, så da får jeg flere faner?

Lenke til kommentar

Poenget med de to første spørsmålene var for å finne ut hvorvidt du kjører en maskin som har "gått ut på dato". Med lite ram så kan enkel surfing på sider som f.eks. bruker mye flash føre til at maskinen din går sakte. Det samme gjelder om du har en disk som snart er full. Videre så er hvilken utgave av OSet viktig, da utviklerne hele tiden tetter sikkerhetshull. Så om du f.eks. ikke har oppgradert dette på maskinen din på noen måneder/år, så øker dette sannsynligheten betraktelig for at du har fått inn på maskinen din som ikke skal være der. :)

Her er et eksempel på hvordan VG ser ut for meg (når jeg ikke blokkerer reklame osv). Høres riktignok merkelig ut at det popper opp ekstra faner når du går inn på VGnett, med mindre du klikker på noe. Da hadde jeg (igjen) sjekket ut forslaget i Wackee sin post.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Poenget med de to første spørsmålene var for å finne ut hvorvidt du kjører en maskin som har "gått ut på dato". Med lite ram så kan enkel surfing på sider som f.eks. bruker mye flash føre til at maskinen din går sakte. Det samme gjelder om du har en disk som snart er full. Videre så er hvilken utgave av OSet viktig, da utviklerne hele tiden tetter sikkerhetshull. Så om du f.eks. ikke har oppgradert dette på maskinen din på noen måneder/år, så øker dette sannsynligheten betraktelig for at du har fått inn på maskinen din som ikke skal være der. :)

Her er et eksempel på hvordan VG ser ut for meg (når jeg ikke blokkerer reklame osv). Høres riktignok merkelig ut at det popper opp ekstra faner når du går inn på VGnett, med mindre du klikker på noe. Da hadde jeg (igjen) sjekket ut forslaget i Wackee sin post.

Hva tenker du om å ta med PCen til en sjekk? Og hvor mye vil det cirka koste?

Lenke til kommentar

Legg ut et skjermbilde eller to så vi kan se hva som faktisk dukker opp på skjermen din.

Legg ut et skjermbilde eller to så vi kan se hva som faktisk dukker opp på skjermen din.

Her er noen bilder, de er ikke i fullscreen så ikke bry deg om det. :)

Bilde 1- http://gyazo.com/b778eeba918ebd8a0b480a68d8af495a

Bilde 2 -http://gyazo.com/39d641d5e7628d7fd7dedf836ea59333 (Dette er når jeg for eksempel trykker på en siden, så kommer den eller en annen lignende side opp)

Lenke til kommentar

Haha, der var det endel ting som ikke burde være der ja... :p

Du trenger forresten ikke å laste ned et program for å ta skjermbilder på macen din. Det holder med følgende kommandoer:

Fullskjerm: Shift + Cmd + 3

Utklipp: Shift + Cmd + 4

Vindu: Shift + Cmd + 3 + space når det vinduet du ønsker er aktivert.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Haha, der var det endel ting som ikke burde være der ja... :p

Du trenger forresten ikke å laste ned et program for å ta skjermbilder på macen din. Det holder med følgende kommandoer:

Fullskjerm: Shift + Cmd + 3

Utklipp: Shift + Cmd + 4

Vindu: Shift + Cmd + 3 + space når det vinduet du ønsker er aktivert.

Haha, den er grei.

Vet du hva problemet kan skyldes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...