fanhar Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hola, Noen som har noen gode tips på hvordan man skal unngå arbeidsledighet. Er snart ferdig med ingeniørutdannelsen og har null napp søknadene som jeg har sendt ut. Er det kun jeg som har dette inntrykket av at arbeidsmarketed er blitt mye hardere? For å ikke gå arbeidsledig har jeg begynnt å lete etter andre jobber (hovedsakelig lager jobber siden jeg hater alt som har med kundebehandling å gjøre) Jeg ønsker virkelig ikke å gå tilbake til butikkjobber o'l siden en stor del av motivasjonen min for å bli ingeniør var å slippe unna slike jobber, men det virker som jeg må snart krype til korset og søke slike jobber atter engang. Er det mulig å søke som elektrikerlærling som ingeniør eller krever de videregående bastant ?. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hola, Noen som har noen gode tips på hvordan man skal unngå arbeidsledighet. Er snart ferdig med ingeniørutdannelsen og har null napp søknadene som jeg har sendt ut. Er det kun jeg som har dette inntrykket av at arbeidsmarketed er blitt mye hardere? For å ikke gå arbeidsledig har jeg begynnt å lete etter andre jobber (hovedsakelig lager jobber siden jeg hater alt som har med kundebehandling å gjøre) Jeg ønsker virkelig ikke å gå tilbake til butikkjobber o'l siden en stor del av motivasjonen min for å bli ingeniør var å slippe unna slike jobber, men det virker som jeg må snart krype til korset og søke slike jobber atter engang. Er det mulig å søke som elektrikerlærling som ingeniør eller krever de videregående bastant ?. Alle kan ta fagbrev som prakisiskandidat, men det blir nok vanskelig da bedriften ikke får tilskudd for deg. Slik at de da kommer bedre ut av det å ansette en lærling fra vgs. I tillegg krever du nok litt mer lønn også men alt er mulig! Ville søkt andre plasser i landet om jeg var deg! Det er alltid bruk for en ingeniør en eller annen plass:) Lenke til kommentar
fanhar Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Søker over hele landet, følger opp søknadene også , men får alltid svaret at de ser etter folk med erfaring. Når det er i snitt 40-80 søkere på hver eneste stillingen så virker det må et lite mirakel til. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hør med Manpower, Adecco etc. Har selv fått napp via Manpower som tungbilsjåfør for sommeren etter å ha prøvd meg frem selv, men uten erfaring er det ikke alltid så lett. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Litt avhengig av hva slags fagfelt du utdanner deg innen, kan det være at det er verdt å søke på jobber i kommunal sektor. Særlig i de litt mindre kommunene, langt fra de største byene, bør det være gode muligheter selv om man har «bare» bachelorgrad og lite eller ingen erfaring. Et annet alternativ er å bygge på med en mastergrad. Endret 20. mars 2015 av Horrorbyte Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Arbeidsmarkedet har blitt ekstremt tøft for ingeniører. Vil anbefale deg å søke det du kan rundt om i landet, for det er krise å stå som arbeidsledig etter endt utdannelse. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Tipset om å gå til et vikarbyrå er ikke så dumt.. På den måten kan du komme inn et sted, og få noe arbeidserfaring som er gull verdt senere. Det er ikke så uvanlig at folk ansettes etter å ha vært innleid en periode heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå