jappadu Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Jeg er en nettverknoob og lurer litt på om det går an forsterke nettverket i kjellern med å koble til enda en ruter. I dag har vi en Get-ruter som befinner seg i førsteetasje. Jeg sliter med dårlig dekning i kjelleren. Jeg har tilgang til nettverksledning til kjelleren, så jeg tenkte å forsterke dekningen med ledning. Jeg har en en ekstra ruter. Kunne jeg brukt den til å forsterke nettverket? Jeg vet at det går an å kjøpe forsterker, men det blir plan b. Takk på forhånd. Endret 20. mars 2015 av webliz Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Sett opp rotuer i kjeller som accesspunkt. Dvs deaktivere alt av utdeling av IP, dette skal hovedrouter ta seg av. Så er det bare å gi router i kjeller et fint nettverksnavn og et passord om du ikke har gjort dette allerede. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Det finnes flere range extendere du kan koble til nettverket ditt som forsterker signalene. Du kan bruke de trådløst men det beste er å koble de til med ledning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå