€uropa Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 I forbindelse med jobb skal jeg kjøre tur-retur Oppegård - Oslo Lufthavn Gardermoen. Hvis jeg skal få dekket bompengene, må jeg vite hvilke bomstasjoner jeg passerer og beløpet på avgiftene. Jeg finner ingen god oversikt på google, så jeg lurer på om noen her har ei lenke eller kjenner til bomstasjonene? I tilfelle noen lurer på hvorfor jeg ikke bare kjører og ser, er grunnen at jeg antakelig glemmer bomstasjonskiltene kort tid etter at de er passert og at jeg helst ikke venter til regningen kommer. Så det skader ikke å skaffe seg oversikt. 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) "Finner ingen god oversikt på Google". Innrøm det, du ville bare at vi skulle finne det for deg. Men her får du par linker som viser deg hvor de er: http://www.fjellinjen.no/Om-Fjellinjen/vare-bomstasjoner-ny/ http://www.autopass.no/AutoPASS Endret 20. mars 2015 av Myst Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Det er ingen bomstasjoner mellom Oslo og Gardermoen. Det er bomring i Oslo, og det er vel den eneste du må innom på veien. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Takk for lenkene, Myst. De fant jeg ikke selv. Det er ikke så godt å se på kartene hvilke av bomstasjonene som ligger på E6 og hvilke som ligger på en av- eller innkjøring, men Sandstuveien er antakelig den eneste bomstasjonen jeg må passere på vei inn i Oslo? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hva med bare å ta et bilde av bomstasjonene, når du passerer de? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Man skal helst ikke bruke mobilen mens man kjører. Og selv om jeg prøver, er det vanskelig å få et godt bilde når man fyker forbi. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hvorfor ikke bruke 1881, da når du planlegger rute sier den bompenge etc 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Takk skal du ha. Deres veibeskrivelse er tydeligvis bedre enn Gule sider hvis man trenger å finne ut av bomstasjoner og -avgifter. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Ok, kan hjelpe deg litt på vei her. Du skrev t/r Oppegård - OSL. Man kjører gjennom bomstasjoner kun inn til Oslo. Det vil si du passerer bare to bomstasjoner: E18 Mosseveien på tur opp, og Rv190 Ulven på vei ned. Avhengig av hviken vei du tar selvsagt. Nå tok jeg bare den enkleste. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hvorfor ikke bruke 1881, da når du planlegger rute sier den bompenge etc Takk for tips! Ser ut til å være bedre oppdatert på bompenger enn f.eks visveg.no Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Ok, kan hjelpe deg litt på vei her. Du skrev t/r Oppegård - OSL. Man kjører gjennom bomstasjoner kun inn til Oslo. Det vil si du passerer bare to bomstasjoner: E18 Mosseveien på tur opp, og Rv190 Ulven på vei ned. Avhengig av hviken vei du tar selvsagt. Nå tok jeg bare den enkleste. Du hjelper meg på vei. Artig ordspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå