Gå til innhold

Tog til Stavanger i spor 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye som skjer i dette bildet, uten at jeg helt ser noen sammenheng. Menneskene som står nede til venstre virker ikke til å ha noe med det som skjer oppe å gjøre og heller ikke nedgangen til toget. Glassvinduet i seg ser spennende ut, det samme gjør forsåvidt de to nede til venstre. Men satt sammen slik blir det litt rotete i mine øyne, spesielt når komposisjonen også bærer litt preg av tilfeldigheter, kuttet av foten for eksempel.

Her tror jeg bildet kunne vært løftet mange hakk om du hadde beveget deg til venstre og fått scenen midt i mot og med glass-veggen som en bakgrunn, da hadde du fått ryddet i komposisjonen og i tillegg kanskje fått knyttet historiene litt mer sammen.

Litt kritisk, men det er jo det bildekritikken er for. Uansett hadde dette bildet noe som gjorde at jeg tittet inn to ganger og skrev en lang kommentar, samt at jeg kommer til å se etter den glassveggen neste gang jeg er på Oslo s. Så jeg må ha likt en del ved dette bildet.

Henning

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for fyldig kommentar hsp !

Jf foten som tangerer kanten av bildet. Pa grunn av hellende linjer ble bildet rettet opp og i beskjæringen som måtte til ble det dessverre ikke luft mellom kant og fot. Men som du fremfører burde dette vært unngått.

Ja, en annen komposisjon ville kanskje hjulpet, men der jeg var synes jeg dette var det beste. Som alternativ burde det vært tatt bilder fra andre vinkler også for dermed å sette disse opp mot hverandre. Paret som er med nederst til venstre synes som nevnt ikke å ha noe å gjøre med togavgangen i spor 3. Poenget mitt var å vise til forskjellige innfallsvinkler. Det ene er tog til Stavanger i sport 3, glassfasaden og menneskene, og for det 3`de paret som "sysler" med sitt.

Ingen spesiell sammenheng altså. Det i seg selv er også på en måte fortellende.

Men å få andre gode synspunkter på bidragene er svært nyttig, og fortsett for all del å være kritisk dersom du vil kommentere andre bilder fra meg senere.

Skj

Lenke til kommentar

Hei, Ragnar.

Det var interessant å lese hsp's omtale av dette bildet, men rent personlig "falt" jeg for øyeblikkstemningen i bildet, og jeg opplever det som et realt "blikkfang" ! :)

M v h Albert.

Hei Albert.

Ja, meningen med bildet over hva det skulle fortelle, var nok litt forskjellig i hsp sine øyne og mine, og det er nyttig å få kommentarer som divergerer med ens eget syn. Og kjempeflott at du ville komme med din betraktning. Håper du på ny blir flittig bidragsyter på Bildekritikken, både med fuglebilder som du behersker farlig godt, og kanskje på andre områder også ?

Skj

Lenke til kommentar

Flott at du svarte Ragnar, det var en slik liten dialog jeg håpet på. Etter å ha lest dine betraktninger forstår jeg bedre hva du ønsket å formidle og hvorfor du tok de valg du gjorde, og bildet fungerer godt.

Henning

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...