Gå til innhold

Vannkjøling Gpu.

Anbefalte innlegg

Åssen fyller du når topphullet er opptatt av en slange egentlig

Kan han ikke bare skru av blindpluggen på toppen av radiatoren og stappe en trakt oppi og fylle?
Det samme jeg lurer på, fint om noen hadde en ide :)

Edit: får sikkert lånt et kamera :)

Org, idé var litt rødt og grått/svart bygg, men litt hvit kommer me. Til jeg får kjøpt meg en spsprayboks iallefall :)

Gleder meg til blokkene kommer :DDD

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bump!

Vet noen om man kan fylle fra høyste del i loopem? altså radiatorem, EK XTX 360. :)

Jeg er ingen ekspert, men jeg ville jo trodd at det var en fordel? Fyller du i reservoaret så må jo pumpa jobbe som en gal før den får hjelp av hevert prinsippet.

Lenke til kommentar

Bump!

Vet noen om man kan fylle fra høyste del i loopem? altså radiatorem, EK XTX 360. :)

Jeg er ingen ekspert, men jeg ville jo trodd at det var en fordel? Fyller du i reservoaret så må jo pumpa jobbe som en gal før den får hjelp av hevert prinsippet.

Takker! :=)

Noen som vet for sikkert? 

Vel kan jo teste selv pga jeg har jo ikke noen annen måte^^

Ahh, Gleder meg til blokkene kommer, når man er 15 så er man ikke akkurat tålmodig :p

Lenke til kommentar

UPDATE: Techbay har sendt ut orderen!!! :D

Da er det vel bare å håpe på den kommer før onsdag.. før posten tar pause :p

EDIT: Står forventet imorra, bay sa de skulle prøve å få pakka raskest mulig ut til meg, finnes det noe ``ekspress`` elns da? 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Tviler litt på at du klarer fylle via radiator, men det er bare å prøve. En radiator består av masse rør så det kan bli vanskelig for væsken å renne gjennom hele radiator og ned i tanken. Men prøv, det er jo samme hvor man fyller inn væsken bare men faktisk klarer å fylle 

Når det gjelder lufting så skjønner jeg ikke helt den store greia med dette. Fyll tanken, start pumpa, stopp pumpe med en gang den suger luft - gjenta helt til tanken ikke tømmes. La så loopen gå og tipp kabinettet side til side og frem og bak så går luften raskere til topps i reservoir. Etterfyll væske når det synker i denne perioden, og slipp jevnlig av overtrykket. Det er ikke noe hokus pokus, men en enkel plass å etterfylle\avlufte på er jo viktig. Du kan stoppe pumpen og skru løs deler av loopen for å gjøre dette, men da må du selvsagt se etter at du IKKE tilfører mer luft den den fylte delen av loopen. Altså må du åpne på toppen av tanken en plass. 

Tanken må ha et lite luftfylt rom over væskespeilet.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ct: jeg tror ikke du kan gå fra rad til tank med de høydene jeg ser på bildet hvis du skal bruke topp av tank som inlet
vil anbefale å gå tank - Gpu - rad - cpu - tank. 

Det jeg tenker på er at siden radiatoren inneholder en god del væske, og siden det hydrostatiske trykket mellom radiator og tank vil bli ganske høyt pga høydeforskjell mellom radiator og tank, så vil det renne en god del væske fra radiator og ned i tanken. Hvis dykkrøret er langt nok så vil det være nok mottrykk til at det ikke renner ned, men jeg er litt usikker på om det vil gå med din layout. Du må selvsagt prøve, men hvis det renner mye væske inn i tanken når du stopper pumpen så er jeg redd for at dette ikke går.

Ble mye knot dette her - har elendig internett på mobilen i utlandet her. Derav mye dobbel og trippelposting og styr.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha^^

Får delene imorra, videresendt fra oslo ikveld, så er jo tipp-topp det.

Men hvordan jeg skal gjøre det med fylling er jo noe jævelig dritt... Vet hvordan jeg skal fylle, bruker heller litt lenger tid og stopper når det forsatt er en grei mengde vann i bunnen. gjør meg ikke noe å bruke de ekstra 5 min det tar.

Om dykkerøret blir litt for langt, kan jeg kutte og pusse, vet ikke om noe form for ``lakk`` elns detter av. hvor dumt er dette?

Lenke til kommentar

Også ang fylling, hvordan skal jeg kunne gjøre dette? Med utstyret jeg har idag, og evt noe billig dritt jeg kan kjøpe på en butikk.

Kanskje veldig jalla, men en halveis løsning er å borre et bittelite hull, nok til å få noe coolant igjennom og deretter bare tette det med noe sort teip?

Altså i res-lokket?

Lenke til kommentar

Obs: Husk at du også bør ha et ventilasjonshull når du skal tømme noe ned et tynt rør. For å få inn vann så må luft komme ut, ellers vil du ikke få vannet presset nedi. Hatt det problemet selv før, og irriterte voldsomt. :p

Og så ville jeg ikke undervurdert hvor stort hull du må ha for å få inn noe særlig væske. Ser for meg at du minst bør ha 6mm. Og i alle fall ikke noe 1-2mm som jeg kaller for et lite hull. :p Og noe svart teip holder ikke på væske selv om det bare skal brukes mot skvulping. Gaffa holder kanskej bittelitt, men anbefaler heller bare en dråpe silikon nedi hullet. Da blir det 100 % vanntett.

Lenke til kommentar

Takk for gode tips, når jeg tenkte et bittelite hull tenkte jeg ca et par CM bredt ihvertfall. 

Men om dykkerøret er for langt da Kyrre, tror ikke det er det, men :hmm:

Har ikke en ekstra blidplugg heller, men en mulig jalla løsning er bare å sette noe teip over hullet? Vil vel fungere OK.

Håper det kommer idag, ble ihvertfall videresent fra Oslo ter. igår. men ikke blitt oppdatert enda.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...