AfterGlow Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Det skal en ny programvareoppdatering sørge for.Nå skal Tesla gjøre det ekstra vanskelig å gå tom for strøm på kjøreturen Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 5km med full gass og den er tom, hva skal de liksom gjøre med det? Lenke til kommentar
mrdalesen Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 5km med full gass og den er tom, hva skal de liksom gjøre med det? Man kan jo først og fremst la være å ha full gass i 5km,da derte blir rimelig ulovlig sol man da har ingen rett til. Er du på en kjørebane derimot så er det greit og da har du nok en ladestasjon også Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 (endret) Nei, Tesla får slenge en atomreaktor ombord så blir det greit skal du se. Gjør ingenting om det hele blir på en størrelse som en Los Angeles klasse ubåt heller så lenge man kan brumme så langt man vil på 30 år. Endret 20. mars 2015 av 007CD Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 "Nødbremsingen vil deaktiveres når føreren trykker på gasspedalen/bremsen eller svinger hardt med rattet." Fungerer den likt som på andre biler med "nødbrems"? Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 5km med full gass og den er tom, hva skal de liksom gjøre med det? De kan slutte selge til kverulater? 1 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 5km med full gass og den er tom, hva skal de liksom gjøre med det?Heldigvis trenger du bare å holde full gass i 2 sekunde før du er i normal marsjfart. Den kan du så holde til du er sulten eller trenger en toalettpause. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 5km med full gass og den er tom, hva skal de liksom gjøre med det? De skal ikke "liksom" gjøre noe med det, for det stemmer ikke. Min Tesla Model S 85 yter på papiret maksimalt 367hk. I praksis viser tester at den leverer rundt 400hk. Kunne jeg hentet ut 300kW kontinuerlig vil et 85kWh batteri holde nøyaktig 17 minutter. Om det skulle kreve 300kW å holde 210km/t (som er toppfarten) vil jeg altså komme 59,5km med flat pedal. Gitt at selv en vanlig toliters Passat med 150hk fint klarer å nå 200km/t sier det seg selv at det ikke egentlig krever 400hk å overkomme luftmotstanden i 200km/t. MEN motoren er ikke laget for 300kW kontinuerlig, og har som kjent 69kW oppgitt som nominell effekt i vognkortet (ca 94hk). Girkassen er heller ikke laget for høy toppfart, men heller akselerasjon og effektivitet der du trenger det. 69kW er tilstrekkelig effekt til å opprettholde rundt 180km/t. Når bilen kommer opp i disse hastighetene (og høyere) synker effektiviteten, og mye energi går til spille. Og pga synkende effektivitet og varmeutvikling i batteriet klarer ikke kjølesystemet ta unna overflødig varmeenergi over tid. Med andre ord - man klarer ikke holde snittfart på særlig mer enn 180km/t, og ved maksimal snittfart kommer man da ca 221km med fullt batteri. I mer moderat tempo rundt 130-140km/t er rekkevidden rundt 330-350km. På norske veier i 80-90km/t er rekkevidden 400km+. 3 Lenke til kommentar
bjarte_a Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 5km med full gass og den er tom, hva skal de liksom gjøre med det? vel, det er jo løgn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå