geita24 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Jeg skal ha ny PC, og har valgt å bygge selv, da jeg gjorde dette for 8 år siden med min nåværende PC, og det var kjempegøy + at jeg har vært veldig fornøyd med PCén. (den overlevde tross alt 8 år, så og si uten å være avslått)Jeg kikket litt på komplett sine ferdigbygde modeller, og tok utgangspunkt i denne : https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946 Siden den koster 13000, blir det litt i overkant av mitt budsjett, men fant ut at ved å bygge den selv, blir prislappen nesten 3000,- lavere. Her er den endelige handlelisten : https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1530171&su=124D7D40-A004-44F6-BB7C-B11F879A3B4A Jeg byttet skjermkortet til et MSI fra Zotac, og byttet SSD´en til en Samsung istedenfor Crucial, og la til et trådløst nettverkskort, men ellers er lista lik.Det jeg lurer på , ser dette ut som et smud oppsett? Er det noe jeg glemmer? Om ikke, hva ville du gjort annerledes og hvorfor? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Siden det ser ut som du tenker å bruke WiFi ville jeg personlig valg dette hovedkortet og heller tatt bort TP-link kortet fra listen.Det vil dog øke prisen med ca. 600,- Lenke til kommentar
geita24 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Siden det ser ut som du tenker å bruke WiFi ville jeg personlig valg dette hovedkortet og heller tatt bort TP-link kortet fra listen. Det vil dog øke prisen med ca. 600,- Hvorfor? regner med at det hovedkortet har innebygd wifi antenne siden du nevner det, men jeg ønsker helst ikke å øke prisen så vil derfor vite hvorfor du hadde valgt det fremfor det andre med tp-link kortet? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hvordan er signalet der du skal ha Pc'en? Hvis det kunne vært bedre ville jeg gått bort fra både Wifi på HK og internt Wifi kort, USB adapter har mer fleksibel mulighet til å optimalisere signalet, koster ikke mer heller. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Kjøp heller D-Link DWA-182 Wireless AC USB eller noe som minstefall har AC. Kjøpe wireless N gjør man bare på bruktmarkedet for tiden. Lenke til kommentar
geita24 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Signalet er ikke en utfordring nå, men kan bli i fremtiden. Da går jeg heller for USB, siden dere sier det er bedre! Noe annet jeg burde endre på i oppsettet? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Signalet er ikke en utfordring nå, men kan bli i fremtiden. Da går jeg heller for USB, siden dere sier det er bedre! Noe annet jeg burde endre på i oppsettet? Eventuelt en CPU kjøler, kanskje en lagrindsharddisk hvis du trenger mer plass enn SSD. Annet enn det tror jeg du blir godt fornøyd, må huske å bytte ut Wifi kortet hvis du skulle gå for USB dog. Lenke til kommentar
geita24 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Signalet er ikke en utfordring nå, men kan bli i fremtiden. Da går jeg heller for USB, siden dere sier det er bedre! Noe annet jeg burde endre på i oppsettet? Eventuelt en CPU kjøler, kanskje en lagrindsharddisk hvis du trenger mer plass enn SSD. Annet enn det tror jeg du blir godt fornøyd, må huske å bytte ut Wifi kortet hvis du skulle gå for USB dog. Vil ikke standardkjøleren som følger med CPU kjøle bra nok? HDD tar jeg senere, da jeg har nok plass eksternt forløpig. Hva med hovedkortet? Det jeg er mest usikker på og føler jeg vet minst om. Ville du valgt det samme eller finnes det noe som er mye bedre til ca samme pris? plussminus et par hundringser. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Signalet er ikke en utfordring nå, men kan bli i fremtiden. Da går jeg heller for USB, siden dere sier det er bedre! Noe annet jeg burde endre på i oppsettet? Eventuelt en CPU kjøler, kanskje en lagrindsharddisk hvis du trenger mer plass enn SSD. Annet enn det tror jeg du blir godt fornøyd, må huske å bytte ut Wifi kortet hvis du skulle gå for USB dog. Vil ikke standardkjøleren som følger med CPU kjøle bra nok? HDD tar jeg senere, da jeg har nok plass eksternt forløpig. Hva med hovedkortet? Det jeg er mest usikker på og føler jeg vet minst om. Ville du valgt det samme eller finnes det noe som er mye bedre til ca samme pris? plussminus et par hundringser. Har satt sammen 2-3 pc'er i høst. Da var dette riktignok lavere priset (1000,-) men dette hovedkortet har fungert fint. Om det er nødvendig å endre? Nei, er nok ikke det. CPU kjøler er greit, det er ingen grunn til å Ikke klokke K- CPU lenger, det er så enkelt nå for tiden at alle klarer det, derfor kjøler. Om du vil ha litt mindre bråk kan du også vurdere en stille kjøler. Lenke til kommentar
geita24 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Signalet er ikke en utfordring nå, men kan bli i fremtiden. Da går jeg heller for USB, siden dere sier det er bedre! Noe annet jeg burde endre på i oppsettet? Eventuelt en CPU kjøler, kanskje en lagrindsharddisk hvis du trenger mer plass enn SSD. Annet enn det tror jeg du blir godt fornøyd, må huske å bytte ut Wifi kortet hvis du skulle gå for USB dog. Vil ikke standardkjøleren som følger med CPU kjøle bra nok? HDD tar jeg senere, da jeg har nok plass eksternt forløpig. Hva med hovedkortet? Det jeg er mest usikker på og føler jeg vet minst om. Ville du valgt det samme eller finnes det noe som er mye bedre til ca samme pris? plussminus et par hundringser. Har satt sammen 2-3 pc'er i høst. Da var dette riktignok lavere priset (1000,-) men dette hovedkortet har fungert fint. Om det er nødvendig å endre? Nei, er nok ikke det. CPU kjøler er greit, det er ingen grunn til å Ikke klokke K- CPU lenger, det er så enkelt nå for tiden at alle klarer det, derfor kjøler. Om du vil ha litt mindre bråk kan du også vurdere en stille kjøler. Ok! da ser det ut som jeg har fått svarene jeg trengte. For budsjettets skyld velger jeg da å ikke bytte HK, og vente med klokking til jeg har cash til en god kjøler. Da ser den endelige lista slik ut : https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1530357&su=B33A6923-F74D-4EA0-A6AA-AFDCA0F7A407 takk så mye for svar Lenke til kommentar
geita24 Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 enda et spørsmål: Antistatisk armbånd er vel mer lurt enn ikke når man skal sette sammen herligeten! har ikke brukt dette før, og lurer derfor på om dette er alt jeg trenger eller om det er noe mer jeg må ha? https://www.komplett.no/antistatisk-armlenke-med-10mm-trykknapp/102629Ut ifra bildet er det en ledning med trykknapper, hvor den ene festes på armlenken, men hvor festes den andre? haha Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Trenger det nok ikke, bare lad deg ut før du skrur, er greit å ha hvis en skrur ofte. Det antistatisk gjør er jo bare å jorde deg konstant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå