ilpostino Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Jeg holder på med et foto-relatert opplegg i norsk Excel 2013. I en kolonne har jeg brennvidden til et objektiv, feks 12 hvis objektivet er 12mm fastobjektiv eller 16-50 hvis det er 16-50mm zoom objektiv. Er det fastobjektiv er det greit nok men hvis det er zoomobjektiv kan jeg tenke meg en knapp du kan dra bortover for å velge brennvidde. Det er en formel som henter brennvidden så hvis en skriver inn et tall i brennvidden ødelegger en vel formelen(?). Er dette mulig? Lenke til kommentar
Horge Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Hvis du aktiverer knapperaden som heter "utvikler", så får du mulighet til å sette inn kontrollere som f.eks. rullefelt og verdisettingsknapp (ikke alltid at norske oversettelser gjør seg så godt). Slike kontrollere kan du koble mot verdien i en celle, og da får du i praksis en slider. Utfordringen er at disse kontrollerne kun tillater dynamisk kobling mot cellen som skal inneholde den aktive verdien. Verdier for min og max må i utgangspunktet hardkodes i kontrolleren. For å få det til dynamisk, så må du nok ty til en makro. Denne vil trolig kunne gi deg et dytt i riktig retning: http://stackoverflow.com/questions/20333719/set-min-max-of-spin-button-form-control-with-vba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå