Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei allesammen! :)

Jeg skal kjøpe meg ny pc om noen få uker og trenger deres hjelp/råd, jeg bygget egen pc i 2010 men grunnet nye spill og streaming klarer dessverre ikke min gamle pc å kjøre disse spillene uten å lagge.

så det jeg trenger hjelp med er å bygge/kjøpe stasjonær til gaming.

spillene jeg tenkte å spille:

Cs:go

battlefield

call of duty

league of legends

the list goes on, tenkte også å streame i nogenlunde grei kvalitet på twitch.

jeg har: skjerm,mus,tastatur og headset så det jeg trenger er altså bare stasjonær pcen, vurdere sterkt å kjøpe nytt headset også så hvis noen har noen anbefalinger så hadde det vært fint å få noen tips!

prisen på pcen hadde vært fint rundt 10000;-

har helst lyst å kjøpe pcen ferdig :)

Takk for alle hjelp og svar på forhånd!

ble med på siden igår så hvis noen føler att jeg postet dette på feil plass så er det bare å si ifra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

image.png

Elller Denne

image.png

Kabinettet er jo ikke noe vi kan hjelpe deg så mye med siden det ofte er basert på personlig preferanse. Men om du ser bort ifra kabinettet så er alle de andre delene mer en bra nok til og kjøre alt på full spiker mens du streamer. Jeg kan værtfall streame med 970 og den i5 cpu`n der uten problemer. har også 8 gb minne

Hardisk osv er ikke inkuldert her siden det også er av litt personlig preferanse, men det er vanskelig og komme under 10.000 kr om du skal kjøpe for eks SSD og HDD + kabinett, Om du skal ha en pc som kan kjøre alt sammen på full spiker og enda kunne streame i god kvalitet.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

image.png

Her er vell det du trenger for og sette i gang =)

Bare slang med et kabinett her.

Forslaget er stort sett greit, men jeg har noen innspill.

• Gå ned til prosessoren uten ...K eller opp til et hovedkort som har heftigere brikkesett. Dette oppsettet har en prosessor laget for bra overklokking og et hovedkort som ikke støtter det.
  • 600W strømforskyning holder lang vei på dette oppsettet.
  • Det er ingen fornuftig grunn til at dette oppsettet trenger et Big tower, annet enn at de ser kule ut. Det er relativt kjølige og fine komponenter her, så et kabinett som dette https://www.komplett.no/fractal-design-define-r5-black/824390vil være stillere, fortsatt kaldt nok i massevis, det får plass under pulten din og er lettere å transportere når det er ønskelig.
  • Til 10,000 ville jeg kjørt på med 16GB RAM. RAM er billig, og det er kjipt å ha i minste laget. Du bruker fort opp 8 GB på nettleser, noen småprogrammer og et spill kjørende samtidig.
Endret av Holmgren
Lenke til kommentar

I og med at TS etterspurte en ferdigbygd PC tenker jeg kanskje denne kan være noe for ham. SSD'en er litt kjip i forhold til de beste i klassen, men i praksis vil man merke lite til det, og spesielt ikke i denne prisklassen. Bestill en grei cpu-kjøler samtidig og oppgrader til den.

Jeg mener den ser ut som et bedre valg enn resten av forslagene i tråden da den er ferdigbygd som etterspurt, og da med 3 års Komplett garanti på selve byggingen. I tillegg følger det med OS som ikke ser ut til å være tatt med i resten av forslagene..

• Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at TS etterspurte en ferdigbygd PC tenker jeg kanskje denne kan være noe for ham. SSD'en er litt kjip i forhold til de beste i klassen, men i praksis vil man merke lite til det, og spesielt ikke i denne prisklassen. Bestill en grei cpu-kjøler samtidig og oppgrader til den.

Jeg mener den ser ut som et bedre valg enn resten av forslagene i tråden da den er ferdigbygd som etterspurt, og da med 3 års Komplett garanti på selve byggingen. I tillegg følger det med OS som ikke ser ut til å være tatt med i resten av forslagene..

Støtter dette forslaget godt ut! med tanke på TS ikke vil bygge selv. Så er denne PCen greit priset!

Lenke til kommentar

Ville heller gått for denne hvis du kan bygge selv :)

Gabri3L, man bryter garantien på komplett-pc'er hvis det settes på en cpu kjøler, man kan kun bytte skjermkort, harddisk og ram og montere vifter hvis man vil beholde garantien ;)

O7GK2tD.png

Man lærer noe nytt hver dag. Men bra du la ut bildebevis, for den der var faktisk litt vanskelig å tro på. Man vil jo ikke miste reklamasjonsretten på å gjøre det samme, så at Komplett legger inn en slik klausul i garantien syns jeg er dårlig. Men, det er demmes garanti, de kan jo faktisk nesten kreve at man bare får spille ikledd bananer i pyjamas pyjamas om man vil beholde garantien. Nesten verdiløs garanti i mine øyne da. Om man ikke kan bytte kjøler så må det vel nesten være forbudt å bytte TIM også da, ikke sant? Vel, jeg trenger vel ikke si at jeg gladelig hadde gjort meg til "skurk" og byttet tilbake til orginalkjøleren om det var jeg som kjøpte den og fikk problemer? Just saying.. :whistle:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om komplett ikke tilbyr garanti, når man bytter deler, betyr det ikke man mister reklamasjonsretten på delene.

Er vel bare det man må fikse det selv, f.eks om man tar for mye eller for lite kjølepasta eller at kjøleren er litt løs.

Det er nok bare i de tilfellene hvor prosessoren blir overopphetet og går i stykker reklamasjonsretten forsvinner.

Lenke til kommentar

Her er vell det du trenger for og sette i gang =)

Bare slang med et kabinett her.

• Gå ned til prosessoren uten ...K eller opp til et hovedkort som har heftigere brikkesett. Dette oppsettet har en prosessor laget for bra overklokking og et hovedkort som ikke støtter det.
  • Det er ingen fornuftig grunn til at dette oppsettet trenger et Big tower, annet enn at de ser kule ut. Det er relativt kjølige og fine komponenter her, så et kabinett som dette https://www.komplett.no/fractal-design-define-r5-black/824390vil være stillere, fortsatt kaldt nok i massevis, det får plass under pulten din og er lettere å transportere når det er ønskelig.
  • Til 10,000 ville jeg kjørt på med 16GB RAM. RAM er billig, og det er kjipt å ha i minste laget. Du bruker fort opp 8 GB på nettleser, noen småprogrammer og et spill kjørende samtidig.

B85 fra ASUS støtter OC :)

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

<p><p>

image.pngHer er vell det du trenger for og sette i gang =) Bare slang med et kabinett her.

Takk for alle svar! :) hadde tenk meg et kabinett i den duren, er det noe å satse på??
Lenke til kommentar

<p>

<p><p>

image.pngHer er vell det du trenger for og sette i gang =) Bare slang med et kabinett her.

Takk for alle svar! :) hadde tenk meg et kabinett i den duren, er det noe å satse på??

post-376366-0-38640200-1426928570_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Som sagt så er kabinett noe han bestemmer helt selv, Jeg ga en liten pekepinn på hva som er et bra oppsett men jeg tenkte ikke så veldig mye over Hovedkort så er kanskje bedre og kjøpe et som tillater overclocking ja. Personlig så har jeg aldri overcklocket noe siden det oppsettet jeg har kjører alt på max uansett men noen vil vell sikkert ha noen fps til :p

Jeg regna vell egentlig med at noen med litt mer erfaring ville rette på listen og evt gi noen bedre alternativ :)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...