Gå til innhold

Bytte tjeneste? HMK

Anbefalte innlegg

Hei! var på sesjon her om dagen, og fikk innkalling til HMK i januar. Har egentlig to spørsmål

1: Da jeg snakket med sesjonsoffiser fikk jeg egentlig tilbud om både luftforsvaret og marinen, men valgte garden fordi jeg tenkte det var greit å ikke havne i nord Norge. Men angret egentlig etterpå. Dret jeg på draget når jeg takket ja til garden. Og er det mulighet til å gjøre om på valget?

2: Om jeg så må inn i garden, så lurer jeg på hvor vanskelig det er å bli MG-skyter eller vanlig geværsoldat? Er ikke så keen på å bare drive med drilling eller noen annen tjeneste som ikke er så ''grøn''. Fikk ganske gode karakterer på de fysiske testene på sesjon. Har de noe å si her?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! var på sesjon her om dagen, og fikk innkalling til HMK i januar. Har egentlig to spørsmål

1: Da jeg snakket med sesjonsoffiser fikk jeg egentlig tilbud om både luftforsvaret og marinen, men valgte garden fordi jeg tenkte det var greit å ikke havne i nord Norge. Men angret egentlig etterpå. Dret jeg på draget når jeg takket ja til garden. Og er det mulighet til å gjøre om på valget?

2: Om jeg så må inn i garden, så lurer jeg på hvor vanskelig det er å bli MG-skyter eller vanlig geværsoldat? Er ikke så keen på å bare drive med drilling eller noen annen tjeneste som ikke er så ''grøn''. Fikk ganske gode karakterer på de fysiske testene på sesjon. Har de noe å si her?

Takker for svar!

1. Du har mulighet til å bytte gren så lenge det fortsatt er ledige plasser (enkelte grener er mer populære enn andre) og at du sier ifra god tid før du har blitt kalt inn. Ettersom du fikk tilbud om både luft og sjø så vil jeg tro at det fortsatt er mulig for deg å bytte. Ring Vernepliktsverket på 03003 eller [email protected]. Vil anbefale at du ringer og forklare situasjonen. De vil helt sikkert hjelpe deg videre.

2. Mener å ha hørt at garden har et eller annet kompani som driver med mer grønt enn resten. Men kan dessverre ikke så mye om garden. Men vil tippe at slik stillinger i garden er nokså populære. Så du må nok forvent stor pågang. Om de har MG-skytter vet jeg dessverre ikke.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...