Max2525 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hei, skal velge fag til vg2 neste år... Har valgt R2-matte og Tysk2 + Fysikk og Kjemi. Mitt spørsmål er: trenger jeg velge biologi? Jeg vil ikke ha det og det er ikke intresant men jeg lurer på hvis jeg trenger det før og få opp timene... idk.. Akkurat nå: FSP5122 Tysk II (4 uketimer) REA3022 Matematikk R1 (5 uketimer) REA3004 Fysikk 1 (5 uketimer) REA3011 Kjemi 1 (5 uketimer) Er det noen fordeler hvis jeg velger det, og hva taper jeg på og ikke velge det? https://i.imgur.com/ECbvd0s.png Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Ser veldig greit ut det der, jeg byttet ut kjemi 2 med biologi 1, biologi 1 er litt enklere og du får allerede max realfagspoeng, men det var ikke spesielt interessant annet enn alle småripsene i klassen. Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hei, skal velge fag til vg2 neste år... Har valgt R2-matte og Tysk2 + Fysikk og Kjemi. Mitt spørsmål er: trenger jeg velge biologi? Jeg vil ikke ha det og det er ikke intresant men jeg lurer på hvis jeg trenger det før og få opp timene... idk.. Akkurat nå: FSP5122 Tysk II (4 uketimer)REA3022 Matematikk R1 (5 uketimer)REA3004 Fysikk 1 (5 uketimer)REA3011 Kjemi 1 (5 uketimer) Er det noen fordeler hvis jeg velger det, og hva taper jeg på og ikke velge det? https://i.imgur.com/ECbvd0s.png Hva skal du studere videre? Om du treng det eller ikkje kommer jo helt an på hva du kommer til å studere videre etter vgs. Ser du skrev at du har nå i dag Fremmedspråk nivå 2, regner med du skal ha 3 og ikkje 2 (som du skrev at du skulle ha enda du sier du hadde det i år). I såfall har du 1.5 poeng om du tar å gjennomfører alt opp til nivå 3. Til neste år når du velger så har du allerede opparbeidet deg 2 poeng, og om du går videre med språk får du 3. Så om du velger fysikk 2 og kjemi 2 får du 1.5 til og da har du opparbeidet deg 4 (og 0.5 men 4 er max). Så da har du oppnådd alle poengene du kan ha, men om du skal foreksempel ta studier videre som går på helsevesenet kan det være ein fordel å ha biologi. medisinstudie i utlandet foreksempel ser på det som eit pluss (og i danmark mener eg det er eit krav). Med mindre du skal ta helse utdannelse videre er det vel ikkje noe poeng i å velge biologi (eller andre utdanninger der det kreves biologi, er ikkje oppdatert på hva som krever det, men lett å finne det ut om du vet hva studieretning du skal gå). Lenke til kommentar
Max2525 Skrevet 19. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2015 Hei, skal velge fag til vg2 neste år... Har valgt R2-matte og Tysk2 + Fysikk og Kjemi. Mitt spørsmål er: trenger jeg velge biologi? Jeg vil ikke ha det og det er ikke intresant men jeg lurer på hvis jeg trenger det før og få opp timene... idk.. Akkurat nå: FSP5122 Tysk II (4 uketimer)REA3022 Matematikk R1 (5 uketimer)REA3004 Fysikk 1 (5 uketimer)REA3011 Kjemi 1 (5 uketimer) Er det noen fordeler hvis jeg velger det, og hva taper jeg på og ikke velge det? https://i.imgur.com/ECbvd0s.png Hva skal du studere videre? Om du treng det eller ikkje kommer jo helt an på hva du kommer til å studere videre etter vgs. Ser du skrev at du har nå i dag Fremmedspråk nivå 2, regner med du skal ha 3 og ikkje 2 (som du skrev at du skulle ha enda du sier du hadde det i år). I såfall har du 1.5 poeng om du tar å gjennomfører alt opp til nivå 3. Til neste år når du velger så har du allerede opparbeidet deg 2 poeng, og om du går videre med språk får du 3. Så om du velger fysikk 2 og kjemi 2 får du 1.5 til og da har du opparbeidet deg 4 (og 0.5 men 4 er max). Så da har du oppnådd alle poengene du kan ha, men om du skal foreksempel ta studier videre som går på helsevesenet kan det være ein fordel å ha biologi. medisinstudie i utlandet foreksempel ser på det som eit pluss (og i danmark mener eg det er eit krav). Med mindre du skal ta helse utdannelse videre er det vel ikkje noe poeng i å velge biologi (eller andre utdanninger der det kreves biologi, er ikkje oppdatert på hva som krever det, men lett å finne det ut om du vet hva studieretning du skal gå). Jeg skal ikke studere helse. Min plan er og studere til Dataingeniør. Tusen takk før svar!! Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hei, skal velge fag til vg2 neste år... Har valgt R2-matte og Tysk2 + Fysikk og Kjemi. Mitt spørsmål er: trenger jeg velge biologi? Jeg vil ikke ha det og det er ikke intresant men jeg lurer på hvis jeg trenger det før og få opp timene... idk.. Akkurat nå: FSP5122 Tysk II (4 uketimer)REA3022 Matematikk R1 (5 uketimer)REA3004 Fysikk 1 (5 uketimer)REA3011 Kjemi 1 (5 uketimer) Er det noen fordeler hvis jeg velger det, og hva taper jeg på og ikke velge det? https://i.imgur.com/ECbvd0s.png Hva skal du studere videre? Om du treng det eller ikkje kommer jo helt an på hva du kommer til å studere videre etter vgs. Ser du skrev at du har nå i dag Fremmedspråk nivå 2, regner med du skal ha 3 og ikkje 2 (som du skrev at du skulle ha enda du sier du hadde det i år). I såfall har du 1.5 poeng om du tar å gjennomfører alt opp til nivå 3. Til neste år når du velger så har du allerede opparbeidet deg 2 poeng, og om du går videre med språk får du 3. Så om du velger fysikk 2 og kjemi 2 får du 1.5 til og da har du opparbeidet deg 4 (og 0.5 men 4 er max). Så da har du oppnådd alle poengene du kan ha, men om du skal foreksempel ta studier videre som går på helsevesenet kan det være ein fordel å ha biologi. medisinstudie i utlandet foreksempel ser på det som eit pluss (og i danmark mener eg det er eit krav). Med mindre du skal ta helse utdannelse videre er det vel ikkje noe poeng i å velge biologi (eller andre utdanninger der det kreves biologi, er ikkje oppdatert på hva som krever det, men lett å finne det ut om du vet hva studieretning du skal gå). Jeg skal ikke studere helse. Min plan er og studere til Dataingeniør. Tusen takk før svar!! Nice Vurderte det lenge selv, men var ikkje noe for meg. I såfall ser eg ingen grunn til å ta biologi. Lykke til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå