AnonymDiskusjon Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hei! Jeg har over en lengre periode(måneder) hatt litt problemer med urineringen. - Må konsentrere meg for å få urinert - Strålen er innimellom litt slapp og jeg får gjerne ikke ut alt på første forsøk - Føler ofte at jeg må tisse igjen kort tid/umiddelbart etter at jeg er ferdig(selv om jeg da er "tom") Men totaltsett urinerer jeg nok ikke flere ganger per dag enn hva som er normalt. Var hos legen for ca. tre uker siden og tok en del tester i forbindelse med noe annet. Ba også legen teste for kjønnssykdommer. Jeg har ennå ikke hørt noe derfra, så regner med det ikke er kjønnssykdom? Siden de resultatene vel vanligvis blir klare etter en ukes tid. Noen som vet hva dette kan være? Anonymous poster hash: 3e8a5...4ad Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Problemer med prostata kan gi slike symptomer. Prostaten kan være betent, forstørret eller det kan være andre underliggende årsaker. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men i relativt ung alder så er normalt ikke dette farlig, men man bør få en skikkelig prostata-undersøkelse når man har slike symptomer, eventuelt andre undersøkelser knyttet til urinveier og genitalia. Dette vet så klart legen alt om, så hva som skal undersøkes osv bestemmer legen utifra de symptomene du har. Prostate er en kjertel som består av muskelvev og små kjertler som ligger rett under urinblæren. All urinen som skal ut passerer prostaten. Rett over prostaten har du en ringmuskel som kontrollerer urinen og rett under prostaten har du enda en ringmuskel som også kontrollerer urinen som passerer i urinveien. Hvis det blir små forandringer i prostaten kan dette gå påvirke musklene. Jeg ville dratt tilbake til legen, og tatt med en urinprøve fra morgenurinen. Glass kan man kjøpe på apoteket. for ordens skjyld, dette er bare et forslag fra meg. Det kan være noe helt annet også... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2015 Problemer med prostata kan gi slike symptomer. Prostaten kan være betent, forstørret eller det kan være andre underliggende årsaker. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men i relativt ung alder så er normalt ikke dette farlig, men man bør få en skikkelig prostata-undersøkelse når man har slike symptomer, eventuelt andre undersøkelser knyttet til urinveier og genitalia. Dette vet så klart legen alt om, så hva som skal undersøkes osv bestemmer legen utifra de symptomene du har. Prostate er en kjertel som består av muskelvev og små kjertler som ligger rett under urinblæren. All urinen som skal ut passerer prostaten. Rett over prostaten har du en ringmuskel som kontrollerer urinen og rett under prostaten har du enda en ringmuskel som også kontrollerer urinen som passerer i urinveien. Hvis det blir små forandringer i prostaten kan dette gå påvirke musklene. Jeg ville dratt tilbake til legen, og tatt med en urinprøve fra morgenurinen. Glass kan man kjøpe på apoteket. for ordens skjyld, dette er bare et forslag fra meg. Det kan være noe helt annet også... Takk for svar Skal ta meg en ny tur til legen. Anonymous poster hash: 3e8a5...4ad Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Har du noen andre tidligere medisinske sykdommer du har blitt diagnostisert med? Tar du noen medisiner? (noen medisiner kan gjøre det der). Det kan jo være "benign hypertrofisk prostata". Den sentrale sonen til prostata som bretter seg rundt urinrøret vokser under påvirkning av dihydrotestosteron. Der har du mye variasjoner i hvor følsom denne kjertelen er til det hormonet. Samme hormonet gir deg androgenetisk alopecia (mannlig hårtap) forresten. Hvor gammel er du? Det er mer vanlig å se i eldre menn. Det er ikke en farlig tilstand, men det kan jo gi symptomer som det du nevnte over. Gå til legen du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå